Strona 1 z 1
Gwizdanie podczas jazdy
: ndz lis 29, 2009 22:37
autor: Popiell
Wczoraj miałem w regeneracji alternator, (wymiana regulatora napięcia i paska) i w drodze powrotnej do domu, zauważyłem ze mój golfik zaczął gwizdać od ok 2500 obr taki fajny przyjemny gwizd jak turbina, czy wasze auta też tak mają??
: pn lis 30, 2009 14:17
autor: pablo111l
też to zauwazyłem u siebie
ale nie mam pojęcia od czego
: pn lis 30, 2009 14:36
autor: bartek234130
może szczotki muszą się dotrzeć i przestanie u mnie tez tak gwizdały około 100 km i po sprawie
: pn lis 30, 2009 20:15
autor: oldstaszek
Słyszysz nowy pasek i łożyska - naciąg paska swoje robi...
: pn lis 30, 2009 20:23
autor: Savczuk
Sprawdź czy nie naciągnęli ci za bardzo paska.
: pn lis 30, 2009 20:26
autor: oldstaszek
Savczuk pisze:Sprawdź czy nie naciągnęli ci za bardzo paska.
...ale po przejechaniu gdzieś 300-400 km - pasek musi się też dotrzeć...
: pn lis 30, 2009 21:30
autor: Popiell
pasek jest naciągnięty tak ze obrócę go o 90 stopni, to raczej dobrze prawda??
: pn lis 30, 2009 21:38
autor: Tomasz Bis
A czy nie nasila się to po włączeniu świateł i innych odbiorników prądu ?
: pn lis 30, 2009 21:40
autor: Popiell
niee, nawet nie mam świateł włączony i nic innego i ok. 2500 tys obrotów zaczyna gwizdać ale widzę nie ja pierwszy tak mam
: pn lis 30, 2009 21:46
autor: Tomasz Bis
To raczej norma i często to slychać , może wcześniej nie zwracałeś uwagi na to albo łożyska zagłuszyły / pojeździsz zobaczysz /
: pn lis 30, 2009 23:13
autor: oldstaszek
Jest to zupełnie normalne zjawisko - jak wcześniej pisałeś - przyjemny jak turbo.
Sprawdzenie naciągu jako profilaktyczne.
Poślizg paska jest ostrym dźwiękiem.
Jeździć!
: wt gru 01, 2009 00:16
autor: Patriko_GTI
ja miałem taki przypadek, *#cenzura#* mnie to więc wyciągnąłem alternator i okazało się ze łożysko alternatora było walnięte
: wt gru 01, 2009 10:13
autor: Lipek81
Wszystko zależy jaki pisk itp. Ale ogólnie w tak starych autach jak mkII koła pasowe są już zużyte i stąd ten dźwięk. U mnie też to jest. Jakieś dwa lata temu wymieniłem łożyska w altku, bo padły (rzęziło konkretnie), niedawno zmieniłem pompę wody - i nic - dalej słychać świst - jak w turbo
. Wcześniej miałem jeszcze za mocno naciągnięty pasek rozrządu - i rolka padła - ale to prosto zdiagnozować - wystarczy zdjąć pasek klinowy i odpalić silnik. W każdym razie rolka rozrządu hałasowała- zmieniłem ją, wraz z paskiem - dalej słychać świst. Kilka dni temu dostałem od kumpla drugi zestaw kół pasowych - moim zdaniem mniej zużytych - wymieniłem + nowy pasek klinowy - i jest to samo, a z początku, zanim się dotarło, to jeszcze gorzej było. Jedyne lekarstwo - nowy pasek klinowy i nowe koła pasowe.