Jasna maź na korku wlewu oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Jasna maź na korku wlewu oleju.

Post autor: mar_tec » pt gru 03, 2004 11:46

Czy to cos powaznego, czy pojawienie się tej pasty oznacza jakieś nieprawidłowości? Zaznaczam że częściej jezdze na gazie niz na benzynie. Gaz mam od września. Na benzynie jezdze przynajmniej raz w tygodniu przez jeden dzień. Do pracy mam jakies 0,5km i w ciągu dnia wykonuje krótkie trasy w granicach 5-10 km.
Czy ta maź to efekt jakichś nieszczelności i oznacza że dzieje się coś z silnikiem?



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt gru 03, 2004 11:52

Maż jest ormalnym zjawiskiem jeżeli silnik jest niedogrzany np: poprzez krótkie przebiegi- chyba że poszła ci uszczelka pod głowicą, - zaraz pewnie odezwą się takie głosy :grin:


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pt gru 03, 2004 11:55

po czym można rozpoznac (oprócz białej mazi), że poszła uszczelka pod głowicą?



limak_syncro

Post autor: limak_syncro » pt gru 03, 2004 12:10

Rozpoznasz po zmianie koloru oleju na "kawe z mlekiem", będzie ci ubywaŁ płyn, możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia (brak ogrzewania), twarde węże.

Ale najprawdopodobnei przyczyna leży w niedogrzanym silniku.
Zrób dłuższą trasę i sprawdź, Jak wszystko będzie ok to się nie martw.



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Re: Jasna maź na korku wlewu oleju.

Post autor: dioob » pt gru 03, 2004 17:14

mar_tec pisze:Czy to cos powaznego, czy pojawienie się tej pasty oznacza jakieś nieprawidłowości? Zaznaczam że częściej jezdze na gazie niz na benzynie. Gaz mam od września. Na benzynie jezdze przynajmniej raz w tygodniu przez jeden dzień. Do pracy mam jakies 0,5km i w ciągu dnia wykonuje krótkie trasy w granicach 5-10 km.
Czy ta maź to efekt jakichś nieszczelności i oznacza że dzieje się coś z silnikiem?
Jeżeli olej w silniku ma normalna barwe ,płyn chłodzący tez, i nie ubywa ci płynu to ta maż jest poprostu efektem niedogrzanego silnika,spróbuj bójnąć sie gdzieś dalej i daj mu troche w dupe to napewno objaw zniknie, miałem podobny objaw jakis m-c temu i tez chodziłem posrany że uszcelka poszła ale okazało sie że to normalne.
Nie masz sie co martwic jest oki.


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob gru 04, 2004 08:02

jak da mu porzadnie kopa w dupsko i bedzie to uszczelka i dostanie ostro to sie rozpieprzy silnik przeciez moze go zatrzec nie probuj tak analizowac takiej sprawy!byc moze ze jest to efekt nie dogrzania silnika ale najlatwiej sprawdzic czy to uszczelka to odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego zapalic silnik poczekac chwilke i dodac gazu przetrzyamc troche na obrotach nie duzo wystarczy lekoo2000obrotow jak bedzie wywalac wode i beda pecherze powietrza to walnieta uszczelka jezeli nie to wszystko jest o.k



Awatar użytkownika
Ceki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 23, 2004 17:58
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Ceki » wt gru 07, 2004 16:30

Są teraz duże spadki temperatór (wachania w nocy i dzień) dlatego może ci się skraplać woda z której powstaje ta maź, silnik jest niedogrzany przy krótkich trasach to teraz normalne, szczególnie jak masz wlany kiepski olej w silniku-chociaż nie zawsze ? Może być też uszczelka pod głowicą padnięta ale jeżeli nie masz takiej piany na bagnecie jak sprawdzasz olej lub w zbiorniku wyrównawczym oleju-piany w płynie to raczej wątpliwe



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt gru 07, 2004 16:41

Njaserdeczniej wam wszystkim dziękuję za odpowiedzi, pomoc i wyjasnienie od czego, do czego i z jak!!!

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
driver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 19:34
Lokalizacja: pisz
Kontakt:

Post autor: driver » śr gru 08, 2004 11:24

ja mialem cos takiego ale tylko na jesien i w zime a juz na wiosne i lato tego nie bylo tak jezdzilem 2 lata i sprzedalem go i gosc do tej pory jezdzi. tak ma byc tylko pod warunkiem ze nie ubywa plynu albo nie przybywa oleju
pozdroo



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw gru 09, 2004 10:44

Ogólnie ta maź to mieszanina oleju z wodą :> Na szczęście niekoniecznie oznacza to przecieki, czy wymieniałeś na wiosnę ojej??; czy autko stoi na dworze; czy dużo jeździsz?? Spróbuj odpalić samochód, otwórz korek i pogazuj trochę, jeżeli zobaczysz bąble w zbiorniczku to chyba niestety... :( jeżeli nie spróbuj autko wygrzać, przejedź się z 60 km może pomóc



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw gru 09, 2004 10:52

guli pisze:Ogólnie ta maź to mieszanina oleju z wodą :> Na szczęście niekoniecznie oznacza to przecieki, czy wymieniałeś na wiosnę ojej??; czy autko stoi na dworze; czy dużo jeździsz?? Spróbuj odpalić samochód, otwórz korek i pogazuj trochę, jeżeli zobaczysz bąble w zbiorniczku to chyba niestety... :( jeżeli nie spróbuj autko wygrzać, przejedź się z 60 km może pomóc
1. Olej wymieniono podczas wymiany popychaczy (niestety nie wiem jaki olej mechanik wlał),
2. Auto stoi na dworze i dzień i noc, jak ciepło jak i mróz.
3. Nie jezdze dużo, jedynie te kilka metrów do pracy no i raz w miesiącu czasami jakąś trase około 25 km



jacus88

Post autor: jacus88 » ndz mar 13, 2005 23:43

Mam podobną sytuację biała maź- z tym że ubywa też mi oleju, wymiana oleju, filtra i uszczelki pod głowice była 6 m-cy temu. Miałem też problem z ogrzewaniem - zapowietrzenie - coś na to poradzicie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 102 gości