Strona 1 z 2

Pytanie odnosnie pompy.

: sob lis 26, 2005 23:11
autor: tauka
Po czym rozpoznać że pompa paliwowa jest uszkodzona??
Mam takie objawy, że autko jest takie jakby delikatnie bardziej muliste i czasami mam takie coś, że jak mu z 1 czy 2 przydepne, to na chwilę łapie jakby muła poprostu nie chce jechać, ale po paru sekundach wszystko wraca do normy i wchodzi na obroty. Jest to troszkę wkurzające przy ruszaniiu. Czy może być to objaw uszkodzinej pompy, czy może jakaś inna przyczyna. Dodam, że ostatnio kikla razy wysuszyłem bak tak, że pompa aż piszczała.

Aha a czy w warsztacie gdzieś mogą sprawdzić wydajność pompy, czy nie jest ona zużyta??

: sob lis 26, 2005 23:27
autor: Tomasz Żaguń
Siema ziomal.Najpierw bym na Twoim miejscu sprawdził zapłon i skład mieszanki bo jak pamiętam to coś sam tam grzebałeś na OKO.Jak masz to w porzo to te objawy co piszesz to nie jest pompa.Pompa jak pada to nieosiągasz max prędkości , ona spada co jakiś czas coraz niżej , auto traci moc przy wyższych obrotach a potem poprostu przestaje jechać.Nigdy niedoprowadzaj do tego żeby pompa pracowała na sucho gdyż wtedy się najbardziej zużywa bo poprostu paliwo ją smaruje a jak go niema to niszczy się .Ten objaw to moim zdaniem zapłon lub skład mieszanki.Pompę można sprawdzić manometrem ale ile powinna mieć atm niewiem.pozdrawiam

: sob lis 26, 2005 23:41
autor: tauka
Tomasz Żaguń pisze:Siema ziomal.Najpierw bym na Twoim miejscu sprawdził zapłon i skład mieszanki bo jak pamiętam to coś sam tam grzebałeś na OKO.Jak masz to w porzo to te objawy co piszesz to nie jest pompa.Pompa jak pada to nieosiągasz max prędkości , ona spada co jakiś czas coraz niżej , auto traci moc przy wyższych obrotach a potem poprostu przestaje jechać.Nigdy niedoprowadzaj do tego żeby pompa pracowała na sucho gdyż wtedy się najbardziej zużywa bo poprostu paliwo ją smaruje a jak go niema to niszczy się .Ten objaw to moim zdaniem zapłon lub skład mieszanki.Pompę można sprawdzić manometrem ale ile powinna mieć atm niewiem.pozdrawiam
No dobrze pamiętasz. Ustawiałem przepływomierz na oko. Jednak tak go ustawiłem, że palił mi 20/100 więc auto pojechało na kompleksową regulację, czyli zapłon przepływomierz, obroty biegu jałowego przwepustnice było ustawiane, więc powinno być wszystko OK. Ale piszezsz że pompa to na wyskoich obrotach. A u mnie jest właśnie problem na niskich, a na wysokich juz idzie jak trzeba. A co do pompy to wiem, że na sucho nie może chodzic ,ale kaski nie było, a czeba było się doczołgać i tak wyszło, ale teraz już polnuje, tego że by zawsze zupa była..

: ndz lis 27, 2005 00:06
autor: Tomasz Żaguń
Niewiem co Ci napisać.Może przez to suszenie wycągnąłeś wszystkie syfy ze zbiornika i masz zawalony filtr paliwa?Ja bym go wymienił .Jak Ci niechce jechać to szarpie czy tak jakby niemiał paliwa i słabł aż zaskoczy? Jak się dzieje?

: ndz lis 27, 2005 00:23
autor: atomic
Ja pamietam kiedys mialem podobne obiawy przy oplu 1.4i na wolnych jak mu depnalem przez chwile dostal mula tak (3-4sec) po czym zaczynal przyspieszac. Bylem ustawic zaplon podlaczyli lampe i okazalo sie ze wszystko gra. Poniewaz tam mozna bylo ruszac aparatem zaplonowym, a wiem ze silniku z niezlym przebiegiem to precyzyjne ustawienia raczej juz tak nie dzialaja, sam postanowilem nieco przyspieszyc zaplon i uwierz mi jakby reka odjal auto odzylo. Moze tam gdzie dales regulowac za pozny zaplon ustawili?
Pozdrawiam

: ndz lis 27, 2005 00:49
autor: Janosik
No tak mi to tez wyglada na zaplon. A jak by byl zasyfiny filtr paliwa to by poniekad caly czas mial mula

: ndz lis 27, 2005 00:59
autor: MAREK 74
ma być 3bary

: ndz lis 27, 2005 01:13
autor: mnich
mam dokladnie to samo najczesciej dzieje sie tak przy zmianie z 1 na 2 ale na pozostalych biegach czasem tez.Na chwilę łapie jakby muła (na 3-4 sek)poprostu nie chce jechać, ale po nacisnieciu kilka razy na gaz lub paru sekundach wszystko wraca do normy i wchodzi na obroty.Jak jest wiecej niz 1/3 beny to jest ok.Filtry wymienialem latem .golf 2 1.3 wtrysk

: ndz lis 27, 2005 04:42
autor: tauka
Tomasz Żaguń pisze:Jak Ci niechce jechać to szarpie czy tak jakby niemiał paliwa i słabł aż zaskoczy? Jak się dzieje?
Dokładnie jedzie tak jak by paliwa nie miał. Też myślałem o filtrze paliwa. W poniedziałek zamówie i wymienie.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 03:48 ]
Janosik pisze:No tak mi to tez wyglada na zaplon. A jak by byl zasyfiny filtr paliwa to by poniekad caly czas mial mula
Ale on cały czas jest lekko przymulony. Może mi się wydaje, ale jakby słabiej szedł. A te takie jakby braki paliwa to są doałownie casami, i tylko jak ruszam z jedynki, albo sie toczę na 2 i mu przyduszę gazu żeby pojechać.
atomic pisze:na wolnych jak mu depnalem przez chwile dostal mula tak (3-4sec) po czym zaczynal przyspieszac.
tylko że ten muł nie jest zawsze. Ale spróbóje delikatnie zapłon przesunąć. I tak bedę rozrząd wymieniał to pokombinuje. a jak to nic nie da to po wymianie pjadę na regulacje i ustawią tak jak ma być.
Teraz przyszło mi na myśl czy to może nie przypadkiem przeż podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu. Może membranka pękła i zapłon nie idzie szybciej.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 03:50 ]
No i jeszcze jedno pytanko. A jak przestawię zapłon za dużo to czymś to grozi?? I spalanie jakoś drastycznie wzrośnie??

: ndz lis 27, 2005 12:33
autor: Tomasz Żaguń
Jak masz teraz ustawiony to sobie zaznacz na obudowie aparatu zapłonowego i na głowicy (w tym miejscu gdzie się te części spotykają ) kreseczkę czymś ostrym i wtedy będziesz mógł regulować do woli i zawsze wróciś do poprzednich ustawień.Piszesz że całuy czas ma muła lekkiego ,może poprostu jakieś g... zatankowałeś.Ja jak miałem 16v to też sam ustawiałem zapłon tą metodą a wiem że był bardzo czuły na słabe paliwo .Jak żle ustawisz to albo będzie muł albo będą dzwonić zawory lub wogule niepojedzie.Poprubój.

: ndz lis 27, 2005 14:20
autor: tauka
Tomasz Żaguń pisze:może poprostu jakieś g... zatankowałeś
EEEEeee niemożliwe. Cały czas na shelu tankuje. No chyba ża tam jakieś gówniane paliwo sprzedają.

: ndz lis 27, 2005 19:29
autor: Tomasz Żaguń
Raczej nie ale sam pisałeś że wysuszyłeś zbiornik więc wszystko poszło razem z brudami.To nic trzeba jak wyżej się pomęczyć i posprawdać.Pozdrawiam i czekam na jakieś wyniki.

: ndz lis 27, 2005 22:29
autor: Janosik
Jak piszesz ze caly czas to moze i faktycznie filtr paliwa. (nie wiem jak to jest w benzyniakach ale w dieslach jak sie zasyfi filtr paliwa to bedzie dymil na czarno i tak samo bedzie mial mula). Tez pozdrawiam i jak Tomasz Żaguń, czekam na wyniki

: ndz lis 27, 2005 22:52
autor: MAREK 74
Tomasz Żaguń pisze:Raczej nie ale sam pisałeś że wysuszyłeś zbiornik więc wszystko poszło razem z brudami.To nic trzeba jak wyżej się pomęczyć i posprawdać.Pozdrawiam i czekam na jakieś wyniki.
PYTANIE: jaka jest różnica gdy zbiornik jest np. do połowy zalany ,a jak jest pusty?
dlaczego gdy jest napełniony ma nie ssać brudów ,a przy pustym ma ssać ?