Pytanie odnosnie pompy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Pytanie odnosnie pompy.

Post autor: tauka » sob lis 26, 2005 23:11

Po czym rozpoznać że pompa paliwowa jest uszkodzona??
Mam takie objawy, że autko jest takie jakby delikatnie bardziej muliste i czasami mam takie coś, że jak mu z 1 czy 2 przydepne, to na chwilę łapie jakby muła poprostu nie chce jechać, ale po paru sekundach wszystko wraca do normy i wchodzi na obroty. Jest to troszkę wkurzające przy ruszaniiu. Czy może być to objaw uszkodzinej pompy, czy może jakaś inna przyczyna. Dodam, że ostatnio kikla razy wysuszyłem bak tak, że pompa aż piszczała.

Aha a czy w warsztacie gdzieś mogą sprawdzić wydajność pompy, czy nie jest ona zużyta??


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob lis 26, 2005 23:27

Siema ziomal.Najpierw bym na Twoim miejscu sprawdził zapłon i skład mieszanki bo jak pamiętam to coś sam tam grzebałeś na OKO.Jak masz to w porzo to te objawy co piszesz to nie jest pompa.Pompa jak pada to nieosiągasz max prędkości , ona spada co jakiś czas coraz niżej , auto traci moc przy wyższych obrotach a potem poprostu przestaje jechać.Nigdy niedoprowadzaj do tego żeby pompa pracowała na sucho gdyż wtedy się najbardziej zużywa bo poprostu paliwo ją smaruje a jak go niema to niszczy się .Ten objaw to moim zdaniem zapłon lub skład mieszanki.Pompę można sprawdzić manometrem ale ile powinna mieć atm niewiem.pozdrawiam



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob lis 26, 2005 23:41

Tomasz Żaguń pisze:Siema ziomal.Najpierw bym na Twoim miejscu sprawdził zapłon i skład mieszanki bo jak pamiętam to coś sam tam grzebałeś na OKO.Jak masz to w porzo to te objawy co piszesz to nie jest pompa.Pompa jak pada to nieosiągasz max prędkości , ona spada co jakiś czas coraz niżej , auto traci moc przy wyższych obrotach a potem poprostu przestaje jechać.Nigdy niedoprowadzaj do tego żeby pompa pracowała na sucho gdyż wtedy się najbardziej zużywa bo poprostu paliwo ją smaruje a jak go niema to niszczy się .Ten objaw to moim zdaniem zapłon lub skład mieszanki.Pompę można sprawdzić manometrem ale ile powinna mieć atm niewiem.pozdrawiam
No dobrze pamiętasz. Ustawiałem przepływomierz na oko. Jednak tak go ustawiłem, że palił mi 20/100 więc auto pojechało na kompleksową regulację, czyli zapłon przepływomierz, obroty biegu jałowego przwepustnice było ustawiane, więc powinno być wszystko OK. Ale piszezsz że pompa to na wyskoich obrotach. A u mnie jest właśnie problem na niskich, a na wysokich juz idzie jak trzeba. A co do pompy to wiem, że na sucho nie może chodzic ,ale kaski nie było, a czeba było się doczołgać i tak wyszło, ale teraz już polnuje, tego że by zawsze zupa była..


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 00:06

Niewiem co Ci napisać.Może przez to suszenie wycągnąłeś wszystkie syfy ze zbiornika i masz zawalony filtr paliwa?Ja bym go wymienił .Jak Ci niechce jechać to szarpie czy tak jakby niemiał paliwa i słabł aż zaskoczy? Jak się dzieje?



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » ndz lis 27, 2005 00:23

Ja pamietam kiedys mialem podobne obiawy przy oplu 1.4i na wolnych jak mu depnalem przez chwile dostal mula tak (3-4sec) po czym zaczynal przyspieszac. Bylem ustawic zaplon podlaczyli lampe i okazalo sie ze wszystko gra. Poniewaz tam mozna bylo ruszac aparatem zaplonowym, a wiem ze silniku z niezlym przebiegiem to precyzyjne ustawienia raczej juz tak nie dzialaja, sam postanowilem nieco przyspieszyc zaplon i uwierz mi jakby reka odjal auto odzylo. Moze tam gdzie dales regulowac za pozny zaplon ustawili?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Janosik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr lut 02, 2005 01:21
Lokalizacja: Obecnie Norwegia
Kontakt:

Post autor: Janosik » ndz lis 27, 2005 00:49

No tak mi to tez wyglada na zaplon. A jak by byl zasyfiny filtr paliwa to by poniekad caly czas mial mula


A-point Audi Service Amsterdam

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz lis 27, 2005 00:59

ma być 3bary


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » ndz lis 27, 2005 01:13

mam dokladnie to samo najczesciej dzieje sie tak przy zmianie z 1 na 2 ale na pozostalych biegach czasem tez.Na chwilę łapie jakby muła (na 3-4 sek)poprostu nie chce jechać, ale po nacisnieciu kilka razy na gaz lub paru sekundach wszystko wraca do normy i wchodzi na obroty.Jak jest wiecej niz 1/3 beny to jest ok.Filtry wymienialem latem .golf 2 1.3 wtrysk



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz lis 27, 2005 04:42

Tomasz Żaguń pisze:Jak Ci niechce jechać to szarpie czy tak jakby niemiał paliwa i słabł aż zaskoczy? Jak się dzieje?
Dokładnie jedzie tak jak by paliwa nie miał. Też myślałem o filtrze paliwa. W poniedziałek zamówie i wymienie.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 03:48 ]
Janosik pisze:No tak mi to tez wyglada na zaplon. A jak by byl zasyfiny filtr paliwa to by poniekad caly czas mial mula
Ale on cały czas jest lekko przymulony. Może mi się wydaje, ale jakby słabiej szedł. A te takie jakby braki paliwa to są doałownie casami, i tylko jak ruszam z jedynki, albo sie toczę na 2 i mu przyduszę gazu żeby pojechać.
atomic pisze:na wolnych jak mu depnalem przez chwile dostal mula tak (3-4sec) po czym zaczynal przyspieszac.
tylko że ten muł nie jest zawsze. Ale spróbóje delikatnie zapłon przesunąć. I tak bedę rozrząd wymieniał to pokombinuje. a jak to nic nie da to po wymianie pjadę na regulacje i ustawią tak jak ma być.
Teraz przyszło mi na myśl czy to może nie przypadkiem przeż podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu. Może membranka pękła i zapłon nie idzie szybciej.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 03:50 ]
No i jeszcze jedno pytanko. A jak przestawię zapłon za dużo to czymś to grozi?? I spalanie jakoś drastycznie wzrośnie??


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 12:33

Jak masz teraz ustawiony to sobie zaznacz na obudowie aparatu zapłonowego i na głowicy (w tym miejscu gdzie się te części spotykają ) kreseczkę czymś ostrym i wtedy będziesz mógł regulować do woli i zawsze wróciś do poprzednich ustawień.Piszesz że całuy czas ma muła lekkiego ,może poprostu jakieś g... zatankowałeś.Ja jak miałem 16v to też sam ustawiałem zapłon tą metodą a wiem że był bardzo czuły na słabe paliwo .Jak żle ustawisz to albo będzie muł albo będą dzwonić zawory lub wogule niepojedzie.Poprubój.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz lis 27, 2005 14:20

Tomasz Żaguń pisze:może poprostu jakieś g... zatankowałeś
EEEEeee niemożliwe. Cały czas na shelu tankuje. No chyba ża tam jakieś gówniane paliwo sprzedają.


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lis 27, 2005 19:29

Raczej nie ale sam pisałeś że wysuszyłeś zbiornik więc wszystko poszło razem z brudami.To nic trzeba jak wyżej się pomęczyć i posprawdać.Pozdrawiam i czekam na jakieś wyniki.



Awatar użytkownika
Janosik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr lut 02, 2005 01:21
Lokalizacja: Obecnie Norwegia
Kontakt:

Post autor: Janosik » ndz lis 27, 2005 22:29

Jak piszesz ze caly czas to moze i faktycznie filtr paliwa. (nie wiem jak to jest w benzyniakach ale w dieslach jak sie zasyfi filtr paliwa to bedzie dymil na czarno i tak samo bedzie mial mula). Tez pozdrawiam i jak Tomasz Żaguń, czekam na wyniki


A-point Audi Service Amsterdam

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz lis 27, 2005 22:52

Tomasz Żaguń pisze:Raczej nie ale sam pisałeś że wysuszyłeś zbiornik więc wszystko poszło razem z brudami.To nic trzeba jak wyżej się pomęczyć i posprawdać.Pozdrawiam i czekam na jakieś wyniki.
PYTANIE: jaka jest różnica gdy zbiornik jest np. do połowy zalany ,a jak jest pusty?
dlaczego gdy jest napełniony ma nie ssać brudów ,a przy pustym ma ssać ?


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 501 gości