Strona 1 z 1

Silnik JR sie grzeje

: sob lis 26, 2005 20:24
autor: Wawro
Witam
W moim golfiku MK1 z silnikiem JR z turbo (swap) ostatnio zaczął pojawiać mi się problem z chłodzeniem, tj. wskazówka temperatury wody zaczeło windować na znacznie wyższe rejony (pow. 3/4, a regułą była połowa), zaś po wyłączeniu silnika i otwarciu korka slychać bulgot w górnej rurze do chłodnicy,czasem chce wybić trochę wody ze zbiorniczka wyrównawczego. Chłodnica nagrzewa się głównie w gornej części. Nie wiem teraz czy uszczelka pod głowicą nadaje sie do wymiany, czy może termostat, tyle że silnik przechodził generalkę jakiś póltora roku temu, a termostat był wymieniany pół roku temu. Może ewentualnie ktoś poradzi jakiegoś dobrego mechanika z okolic Tychów. Proszę o pomoc bo autko mam do codziennego użytku i zależy mi na szybkim zdiagnozowaniu.
pozdrawiam i z góry dzięki :)

: sob lis 26, 2005 20:34
autor: Paweł Marek
jak chłodnica ciepła do połowy to pewnie termostat zablkowany

: sob lis 26, 2005 20:49
autor: hanti
termostat jak termostat ale chłodnica jest zapowietrzona.
sprawdź czy przewodem przelewowym leci płyn spowrotem do zbiorniczka bo prawdopodobnie masz go zapchanego i nie może odpowietrzyć sie chłodnica.jest to to na 95%
POZDRO

: sob lis 26, 2005 21:01
autor: Wawro
Przez przewód leci płyn chłodniczy, czy załaczonym silniku (jak odkręce sobie korek zbiorniczka) czy po odkręceniu przewodu od zbiorniczka i przy "ręcznym" odessaniu ;) (wyłączony silnik)
najbardziej niepokoi mnie ten bulgot

: sob lis 26, 2005 21:19
autor: filipan
Sprawdz dolny przewod od chlodnicy,czy jest zimny jak wskazowka jest wysoko. Jak tak to termostat.Jezeli jest gorocy to wymien korek zbiorniczka.A jeszcz czy woda sie gotuje jezeli nie to sprawdz czujnik temperatury

: sob lis 26, 2005 21:57
autor: Wawro
a jak sprawdzić czujnik temperatury, co do gotowania wody to nie wiem, powietrze z dmuchawy leci umiarkowanie ciepłe, bywało lepiej

: sob lis 26, 2005 22:05
autor: GregorG
Na 200 % termostat. Jak piszesz że temp. idzie do góry a chłodnica w połowie od góry jest ciepła a poniżej zimna to znaczy jedno ....
śmigaj po nowy termostat i wymieniaj szybciutko bo jak przegrzejesz silnik to polecisz jeszcze po uszczelkę pod głowice do sklepu z częściami.

Pozdro

: sob lis 26, 2005 23:24
autor: vpil
Witam.

Ojciec mojego kolegi zgubił kiedyś korek od zbiorniczka wyrównawczego i wkręcił tam jakiś z baniaka po płynie do spryskiwacza. Miał właśnie wtedy taki objaw jak Ty, że mu temperatura rosła ponad normę. Proponuję, abyś sprawdził czy w twoim korku nie zatkała się ta dziórka, którą ucieka powietrze gdy rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia. Możesz korek dokręcić tylko na kilka obrotów (tak by był luźny) i sprawdzić co się będzie działo z temperaturą. Jeśli się nic nie zmieni to chyba ternostat.

Powodzenia.http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/smile.gif

Pozdrawiam.

: ndz lis 27, 2005 22:18
autor: Wawro
Korek dziś poluzowałem i zrobiłem 40 km, temperatura nadal wysoka. Jechałem powolutku i ostrożnie. Chyba jednak zacznę od termostatu. Tylko się jeszcze zastanawiam, czy możliwe żeby aż tak bardzo był silnik zapowietrzony, żeby takie cuś się działo ?