wymiana tarcz i klocków przód - pedał opada

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

wymiana tarcz i klocków przód - pedał opada

Post autor: markocz » sob lis 28, 2009 01:04

Witam,

dzisiaj wymieniałem w swoim aucie tarcze i klocki z przodu. Wymiana poszła bez najmniejszego problemu, 30min i było po robocie. W związku z tym, że zostało mi trochę czasu postanowiłem wymienić płyn w układzie hamulcowym. Wymiane przeprowadzałem razem z kolegą. Przepompowaliśmy nowy płyn przez cały układ tak jak to jest przy odpowietrzaniu układu - Prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód. Wypychalismy stary płyn z układu jednocześnie dolewając świeżego płynu. W żadnym momencie nie pojawiły nam się bąble powietrza.
Po wymianie wsiadam do auta i okazuje się ze po wciśnięciu pedał hamulca opada (powoli ale jednak). Jednocześnie zauważyłem, że sprzęgło pracuje mi duużo duużo lżej. Wcześniej było bardzo twarde.

W obawie, że coś źle zrobiliśmy powtórzyliśmy operacje i napewno nigdzie powietrze nam się nie dostało wiec układ nie powinien być zapowietrzony. Mimo tego hamulec opada.

Czy ktoś ma jakieś pomysły????

P.S. Przed wymianą hamulce były praktycznie na dotyk i hamulec nie opadał

Z góry dziękuję za odpowiedzi..
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 09:33 przez markocz, łącznie zmieniany 1 raz.



ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ghost2255 » sob lis 28, 2009 01:11

Tak ma być, pojeździsz, przestaniesz to zauważać.
Miałem to samo w golfie, też po zmianie tarcz i klocków, najpierw się zaniepokoiłem, a potem po przeszukaniu forum stwierdziłem, że nie ma się czym przejmować i szukać problemu tam, gdzie go nie ma.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 28, 2009 01:12

Na początku może delikatnie opadać, ale po krótkim czasie powinno wszystko się ustabilizować, no chyba, że do podłogi opada to wtedy trzeba szukać przyczyny.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob lis 28, 2009 03:17

Po pierwsze odpowietrzamy na wł silniku-wyższe ciśnienie po nie odpowietrzyłeś pewnie pompy -bombelki idą go góry - musisz poluzować dwa przewody po prawej kolega pompuje trzyma -ty popuszczasz jak zejdzie do konca zakrecasz i tak kilka razy , zrobisz tak i bedzie po problemie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » sob lis 28, 2009 07:01

dziękuję za wszystkie odpowiedzi, dzisiaj spróbuję i dam znać czy pomogło. Dodam jeszcze, że jak kilka raz podpompuję szybko pedałem (mimo, że nie zdąży opaść) to daje się słyszeć chyba pompa hamulcowa (tak jakby coś zaczynało się kręcić).



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » sob lis 28, 2009 11:02

markocz pisze:dziękuję za wszystkie odpowiedzi, dzisiaj spróbuję i dam znać czy pomogło. Dodam jeszcze, że jak kilka raz podpompuję szybko pedałem (mimo, że nie zdąży opaść) to daje się słyszeć chyba pompa hamulcowa (tak jakby coś zaczynało się kręcić).
Możliwe że zapowietrzyła się pompa ABS i będziesz ja musiał odpowietrzyć za pomocą Vaga.A odpowietrzałeś sprzęgło?



markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » sob lis 28, 2009 17:27

a jeśli chodzi o pompę ABSu to czy komuś udało się z powodzeniem ją odpowietrzyć? Jak to dokładnie robić bo w archiwum różne są wersje na ten temat i nie wiem co mam myśleć i jak postąpić...

Dzisiaj przejechałem ok 300km i nie ma poprawy - pedał dalej odpada...



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob lis 28, 2009 18:26



TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

kosynier
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr sie 13, 2008 22:42
Lokalizacja: ZIEMIA

Post autor: kosynier » sob lis 28, 2009 21:57

kolego a może po prostu pompa hamulcowa przepuszcza miedzy sekcjami.



markocz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 24, 2009 22:26
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: markocz » ndz lis 29, 2009 13:58

nie wykluczone, że coś z pompą ale przed wymianą hamulce były żyleta... więc musiałby to być duuży zbieg okoliczności ;)



kosynier
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr sie 13, 2008 22:42
Lokalizacja: ZIEMIA

Post autor: kosynier » ndz lis 29, 2009 20:09

przeczytajcie to http://www.motofakty.pl/artykul/wpadaja ... mulca.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 70 gości