Strona 1 z 2
Wszystko wymienione a ręczny mizerny dlaczego ?
: pt lis 27, 2009 21:07
autor: Dystans6
Wymienilem bebny ,okladziny rok temu malo jezdze to moze zrobily 15 tys km wszystkie sprezynki cylinderki a dziś nowe linki ręcznego i po zalozeniu wszystkiego reczny jest taki ze zaciagniety na ostatni zabek a samochod przepycham jak sie zapre .regulacja jest juz przy dzwigni dokrecona do konca i 2 liniki są nowe a przy dzwigni recznego tak wychodzi jak by 1,5 cm roznicy myśle czy to moze nie przez te rurki które wchodza w podwozie tuż przy dzwigni w nie wpisna sie liunki sa one skorodowane i moze sa roznej dlugości a to one wydaje mi sie tworzą naciąg linek co o tym myślicie no bo co mozę być innego przyczyną??
: pt lis 27, 2009 22:09
autor: radek108
a może wystarczy wyregulować w bębnie a dopiero potem na linkach
: pt lis 27, 2009 23:26
autor: Dystans6
przeciez w bębnie nie ma regulacji ? chyba ze ja o czyms nie wiem
: pt lis 27, 2009 23:53
autor: ŁukaszMan
Samoregulator luzów szczęk.
: sob lis 28, 2009 00:06
autor: Dystans6
ŁukaszMan pisze:Samoregulator luzów szczęk.
no dobra ale to mi nic nie mowi co mam z tym zrobic jak to ogarnac bo w kabinie to wyglada jak by jedna linka byla dluzasz od drugiej a przeciez sa nowe powinny byc takie same zeby je wyregulowac
: sob lis 28, 2009 00:16
autor: bacia12
Dystans6 pisze: w kabinie to wyglada jak by jedna linka byla dluzasz od drugiej a przeciez sa nowe powinny byc takie same zeby je wyregulowac
to sie zdarza wazne zeby po zaciągnięciu ręcznego ta blaszka był równo a nie po skosie, tez miałam nowe załozone i jedna trzeba było wiecej dokręcić, ale ręczny działa bez zarzutu mimo tego
: sob lis 28, 2009 00:17
autor: ŁukaszMan
: sob lis 28, 2009 00:34
autor: Dystans6
dzieki chyba sie zorientowalem o co chodzi no bo wszystko mam nowe bebny szczeki linki cylinderki wiekszosc tych sprezynek a linki w kabinie przy dzwigni sa tak jakby roznej dlugosci prawe kolo po zaciagnieciu robi piska na asfalcie a lewe slabiutko ledwo co hamuje takze musi ten rozpieracz moze nie cofnol sie i szczeki sa za malo wychylone jutro spróbuje z tym podzialac jeszcze jak nie pomoze to juz nie wiem
Bacia12 no wlasnie to sie zdarza wazne zeby po zaciągnięciu ręcznego ta blaszka był równo a nie po skosie, tez miałam nowe załozone i jedna trzeba było wiecej dokręcić, ale ręczny działa bez zarzutu mimo tego
No wlasnie mam tak jak mowisz linki róznia sie ok 1,5 -2 cm a po zaciagnieci ta blaszka jest po skosie czyli co to ten samoregulator sie zacina ??
: sob lis 28, 2009 00:43
autor: ŁukaszMan
Długość linek to nie problem trzeba je po prostu równo ustawić, aby równo brały a nie równo wystawały
Kwestia samoregulatora. może mieć już ząbki starte ale raczej nie aż do takiego stopnia aby nie trzymał. Samoregulator musi być ustawiony do góry aby w momencie scierania szczęk sprężyna kierowała go w dół jednocześnie likwidując luzy powstałe na skutek zużycia okładzin
: sob lis 28, 2009 00:48
autor: Dystans6
Czyli on tak jakby sie zawiesil teraz szczeki sie troche strały i on mysli ze dalej jakby sa nowe a powinien opasc lekko w dól i rozeprzec je bardziej mozliwe ze ta sprezyna go nie naciaga dobrze w dol dobrze rozumuje stary chyba to pokumalem zajebiscie zes mi pomogl juz mi sie nie chce bo bym poszedl teraz to zrobil ale z rana wstane i ogarne . Tak sobie mysle jesze ze jak by zeby juz bebna nie sciagac to jedna osoba wcisnela by hamulec a ja bym przywalil w beben z boku kilka razy to moze by on opadł naet juz be sciagania bebna noa le jak sie tak nie da to zdejme go jescze raz bo dzis snie nawojowalem zeby te linki wymienic i szkoda ze tego wczesniej nie rozkumalem bo bym to odrazu zrobil
: sob lis 28, 2009 00:56
autor: ŁukaszMan
Da się go opuścić i podnieść przez dziure od szpilki od koła ale radziłbym rozebrać i to dobrze na spokojnie oblukać
popuść linki , ustaw samoregulatory tak by szczeki miały jak najmniejszy luz między bębnem i dopiero załóż bęben i dociągaj ręczny. Możesz sobie zmierzyć średnice wewnętrzną bębna i później rozstaw szczęk i porównasz różnice.
: sob lis 28, 2009 01:03
autor: guti
Dystans6, odkrec CAŁKOWICIE linki od ręcznego , zdejmij koło, jedna osoba niech siądzie w samochód , wcisnie hamulec, ty jakims szpilulcem wyciagnij samoregulator w dół ile sie da, z drugiej strony to samo, wejdz do auta, zaciągnij na 2-3 zabek wyreguluj linki tak, zeby koło lekko przycierało , ze dwa obroty nakretki jeszcze dokręc i ciesz sie super ręcznym
zawracanie na asfalcie przy oponach 195 przy nowym zestawie , bebny , szczeki itd ... bez problemu
: sob lis 28, 2009 01:07
autor: Dystans6
guti pisze:Dystans6, odkrec CAŁKOWICIE linki od ręcznego , zdejmij koło, jedna osoba niech siądzie w samochód , wcisnie hamulec, ty jakims szpilulcem wyciagnij samoregulator w dół ile sie da, z drugiej strony to samo, wejdz do auta, zaciągnij na 2-3 zabek wyreguluj linki tak, zeby koło lekko przycierało , ze dwa obroty nakretki jeszcze dokręc i ciesz sie super ręcznym
zawracanie na asfalcie przy oponach 195 przy nowym zestawie , bebny , szczeki itd ... bez problemu
Wlasnie to zamierzam zrobic idzie w koncu zima hehe tzreba poszaleć
: sob lis 28, 2009 01:12
autor: ŁukaszMan
z
gutim to ja sie kłócił nie będę. Zrób tak jak mówi i bedzie lala