Strona 1 z 2

MK1 naprawa silnika czy lepiej wymienić (silnik, samochód)??

: sob lis 26, 2005 19:42
autor: pepe75
Witam !
od roku jestem posiadaczem golfika MK1 1,6 D, rocznik 83.
od samego początku miał pewne problemy z porannym odpalaniem ale teraz... jest zimno i serio trudno jest go rano uruchomić. jeśli się rozgrzeje to potem chodzi elegancko. i odpala jak nówka.
Poszłem do diagnosty i niestety.... 3 wtryskiwacze leją, i na czwartym cylindrze kompresja poniżej 12 \, pozostałe 3 cylindy mają powyżej 20.
teraz pytanko, warto naprawiać? czy może szukać innego silniczka do przełożenia (dla mnie to byłaby randka w ciemno- pewnie kupiłbym strupa) zresztą jaki silniczek można tam podpasować? może jakiegoś benzyniaka?
a może zmieniać samochód? trochę szkoda bo bardzo mi się podoba MK1,
proszę o poradę. Pozdrawiam Przemek

: sob lis 26, 2005 20:00
autor: barnej19
Witm
sprawdź jaką ma kompresję
jak będzie miał małą to napisz jaką ma konkretnie
najlepiej kup silnik
jak będziesz chciał to mogę Ci polecić kolesia który ma konkretny silniczek

: sob lis 26, 2005 20:03
autor: TAZ
Kup silnik z możliwością zwrotu, jak ciśnienie będzie miał za małe.

: sob lis 26, 2005 20:17
autor: pepe75
barnej19 pisze:Witm
sprawdź jaką ma kompresję

na czwartym cylindrze 12 na pozostałych trzech koło 20.

jak będzie miał małą to napisz jaką ma konkretnie
najlepiej kup silnik
jak będziesz chciał to mogę Ci polecić kolesia który ma konkretny silniczek
chętnie przyda sie jakiś kontakt.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 12:42 ]
a czy zmiana końcówek wtrysków na nowe + regulacja pomoże mi przetrwać zimę, kompresja jak napisałem 20, 20, 20, 12 ???
nie chcę przed świętami ładować się w wielkie koszty związane z kapitalką/ wymianą silnika.

: ndz lis 27, 2005 14:22
autor: fibolek
Możesz włożyć motorek od Mk2 Diesela wiem że3 podejdzie ale ze wszystkim.

: ndz lis 27, 2005 15:06
autor: pepe75
dzięki, od MK2 może prędzej coś znajdę niż od MK1

: ndz lis 27, 2005 15:09
autor: mat.i.tom
yy po pierwsze, to czemu sie jeszcze nie zgadalismy GLD maniaku ?! :)
po drugie, zalezy ile masz $$, można zdjąć głowice i zobacyc czy są kanty na tulejach, ale zdjęcie glowicy to koszty są niemałe - uszczelka, szlif.....

: pn lis 28, 2005 00:18
autor: micab
moim zdaniem lepiej poszukać innego silniczka.....koszt będzie niewielki ;) najlepiej jakby silnik był jeszcze w aucie zamontowany żebyś mógł sobie sprawdzić jak chodzi ;)

: pn lis 28, 2005 00:26
autor: pepe75
hej mam nadzieję że jeszcze się zgadamy :)
teraz myslę że zacznę od wtrysków i jakiejś regulaćji i dam mu szansę.
podoba mi sie ten samochodzik i zrobię wszystko by był na chodzie
kiedyś miałem garbuska z 72 roku i niestety poszedł do "zyda", ale tego golfika chcę zrobić na cacy.
na pewno taniej było coś wybrać nowszego ale mam sentyment do starszych samochodów.

: pn lis 28, 2005 01:30
autor: micab
nic dziwnego mk1 ma w sobie coś ;) doskonale Cię rozumiem ;)

: pn lis 28, 2005 02:10
autor: malolat
oj, jak masz 12 na jednym cylindrze, to juz sieczka... kopci cus czy jakies objawy ma nieprawidlowej pracy?? (oprocz odpalania??) jak masz 20 na reszcie to tez nie taka rewelacja:) ale wazne ze rowne, natomiast moze da sie naprawic, srednimi kosztami. silnik 1,6d bedzie taki sam jak w mk2. 54 konie :P
wbrew pozorom silniki te sa drogie:)

: pn lis 28, 2005 09:41
autor: pepe75
jeśli chodzi o objawy...
po dłuzszym kręceniu złapie to trzeba go troszkę potrzymać na gazie żeby nie zgasł - wtedy kopci na niebiesko.
po chwili - około 30s może minucie można zdjąć nogę z gazu i on sobie spokojnie trzyma wolne obroty. ale w tym czasie słychać że "wypada mu zapłon" na jednym cylindrze. po 2-3 minutach jest już wszystko ok, pali na każdy garnek.
Podczas jazdy zauważyłem że przy wduszeniu gazu w podłogę to go przydławia trzeba zciągnąc troszkę nogę żeby przyspieszał.
no i jak się zagrzeje to przestaje kopcić.
Jeszcze jedno ... w filtrze powietrza mam olej - który dostaje się z odmy (tak się chyba nazywa ta rura od pokrywy zaworów do filtra.
Jeśli otworzę korek oleju na uruchomionym silniku to na powiększonych obrotach pryska olejem i kopci na niebiesko z tego otworu.

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 08:42 ]
aha jak sie zagrzeje to apala od razu bez problemów

: pn lis 28, 2005 10:38
autor: TAZ
Ty możesz mieć dół w dobrym stanie, a głowica może siadać. Ja bym zdjął głowice i dotarł zawory na nowo, posprawdzał luzy, wymienił uszczelniacze zaworowe. Jak większość zrobisz samemu, a regulacje luzów zlecisz mechanikowi to powinieneś się zmieścić w 250zł.

: pn lis 28, 2005 16:03
autor: mat.i.tom
pepe75 pisze:Jeśli otworzę korek oleju na uruchomionym silniku to na powiększonych obrotach pryska olejem i kopci na niebiesko z tego otworu.
Pryskac sobie może, bo w mk1 nie stosowano tego plastiku na walek, a na normalnych obrotach tez jest dym ???