MK1 naprawa silnika czy lepiej wymienić (silnik, samochód)??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pepe75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 15:39
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

MK1 naprawa silnika czy lepiej wymienić (silnik, samochód)??

Post autor: pepe75 » sob lis 26, 2005 19:42

Witam !
od roku jestem posiadaczem golfika MK1 1,6 D, rocznik 83.
od samego początku miał pewne problemy z porannym odpalaniem ale teraz... jest zimno i serio trudno jest go rano uruchomić. jeśli się rozgrzeje to potem chodzi elegancko. i odpala jak nówka.
Poszłem do diagnosty i niestety.... 3 wtryskiwacze leją, i na czwartym cylindrze kompresja poniżej 12 \, pozostałe 3 cylindy mają powyżej 20.
teraz pytanko, warto naprawiać? czy może szukać innego silniczka do przełożenia (dla mnie to byłaby randka w ciemno- pewnie kupiłbym strupa) zresztą jaki silniczek można tam podpasować? może jakiegoś benzyniaka?
a może zmieniać samochód? trochę szkoda bo bardzo mi się podoba MK1,
proszę o poradę. Pozdrawiam Przemek


Pozdrawiam Przemek

barnej19

Post autor: barnej19 » sob lis 26, 2005 20:00

Witm
sprawdź jaką ma kompresję
jak będzie miał małą to napisz jaką ma konkretnie
najlepiej kup silnik
jak będziesz chciał to mogę Ci polecić kolesia który ma konkretny silniczek



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lis 26, 2005 20:03

Kup silnik z możliwością zwrotu, jak ciśnienie będzie miał za małe.



Awatar użytkownika
pepe75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 15:39
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: pepe75 » sob lis 26, 2005 20:17

barnej19 pisze:Witm
sprawdź jaką ma kompresję

na czwartym cylindrze 12 na pozostałych trzech koło 20.

jak będzie miał małą to napisz jaką ma konkretnie
najlepiej kup silnik
jak będziesz chciał to mogę Ci polecić kolesia który ma konkretny silniczek
chętnie przyda sie jakiś kontakt.

[ Dodano: Nie Lis 27, 2005 12:42 ]
a czy zmiana końcówek wtrysków na nowe + regulacja pomoże mi przetrwać zimę, kompresja jak napisałem 20, 20, 20, 12 ???
nie chcę przed świętami ładować się w wielkie koszty związane z kapitalką/ wymianą silnika.


Pozdrawiam Przemek

fibolek

Post autor: fibolek » ndz lis 27, 2005 14:22

Możesz włożyć motorek od Mk2 Diesela wiem że3 podejdzie ale ze wszystkim.



Awatar użytkownika
pepe75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 15:39
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: pepe75 » ndz lis 27, 2005 15:06

dzięki, od MK2 może prędzej coś znajdę niż od MK1


Pozdrawiam Przemek

Awatar użytkownika
mat.i.tom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 18, 2004 21:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mat.i.tom » ndz lis 27, 2005 15:09

yy po pierwsze, to czemu sie jeszcze nie zgadalismy GLD maniaku ?! :)
po drugie, zalezy ile masz $$, można zdjąć głowice i zobacyc czy są kanty na tulejach, ale zdjęcie glowicy to koszty są niemałe - uszczelka, szlif.....


http://www.vwmk1-garage.pl

Użytkownik vwgolf.pl nr 19 Dołączył: Sro Sie 18, 2004 9:40 pm


3x Golf 1 GL
1x Rabbit L
1x Golf 2 CL BB
1x Golf 2 GTD Special
1x Golf 3 Otmar Alt 1 z 1000

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn lis 28, 2005 00:18

moim zdaniem lepiej poszukać innego silniczka.....koszt będzie niewielki ;) najlepiej jakby silnik był jeszcze w aucie zamontowany żebyś mógł sobie sprawdzić jak chodzi ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
pepe75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 15:39
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: pepe75 » pn lis 28, 2005 00:26

hej mam nadzieję że jeszcze się zgadamy :)
teraz myslę że zacznę od wtrysków i jakiejś regulaćji i dam mu szansę.
podoba mi sie ten samochodzik i zrobię wszystko by był na chodzie
kiedyś miałem garbuska z 72 roku i niestety poszedł do "zyda", ale tego golfika chcę zrobić na cacy.
na pewno taniej było coś wybrać nowszego ale mam sentyment do starszych samochodów.


Pozdrawiam Przemek

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn lis 28, 2005 01:30

nic dziwnego mk1 ma w sobie coś ;) doskonale Cię rozumiem ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn lis 28, 2005 02:10

oj, jak masz 12 na jednym cylindrze, to juz sieczka... kopci cus czy jakies objawy ma nieprawidlowej pracy?? (oprocz odpalania??) jak masz 20 na reszcie to tez nie taka rewelacja:) ale wazne ze rowne, natomiast moze da sie naprawic, srednimi kosztami. silnik 1,6d bedzie taki sam jak w mk2. 54 konie :P
wbrew pozorom silniki te sa drogie:)



Awatar użytkownika
pepe75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 15:39
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: pepe75 » pn lis 28, 2005 09:41

jeśli chodzi o objawy...
po dłuzszym kręceniu złapie to trzeba go troszkę potrzymać na gazie żeby nie zgasł - wtedy kopci na niebiesko.
po chwili - około 30s może minucie można zdjąć nogę z gazu i on sobie spokojnie trzyma wolne obroty. ale w tym czasie słychać że "wypada mu zapłon" na jednym cylindrze. po 2-3 minutach jest już wszystko ok, pali na każdy garnek.
Podczas jazdy zauważyłem że przy wduszeniu gazu w podłogę to go przydławia trzeba zciągnąc troszkę nogę żeby przyspieszał.
no i jak się zagrzeje to przestaje kopcić.
Jeszcze jedno ... w filtrze powietrza mam olej - który dostaje się z odmy (tak się chyba nazywa ta rura od pokrywy zaworów do filtra.
Jeśli otworzę korek oleju na uruchomionym silniku to na powiększonych obrotach pryska olejem i kopci na niebiesko z tego otworu.

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 08:42 ]
aha jak sie zagrzeje to apala od razu bez problemów


Pozdrawiam Przemek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lis 28, 2005 10:38

Ty możesz mieć dół w dobrym stanie, a głowica może siadać. Ja bym zdjął głowice i dotarł zawory na nowo, posprawdzał luzy, wymienił uszczelniacze zaworowe. Jak większość zrobisz samemu, a regulacje luzów zlecisz mechanikowi to powinieneś się zmieścić w 250zł.



Awatar użytkownika
mat.i.tom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 18, 2004 21:40
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mat.i.tom » pn lis 28, 2005 16:03

pepe75 pisze:Jeśli otworzę korek oleju na uruchomionym silniku to na powiększonych obrotach pryska olejem i kopci na niebiesko z tego otworu.
Pryskac sobie może, bo w mk1 nie stosowano tego plastiku na walek, a na normalnych obrotach tez jest dym ???


http://www.vwmk1-garage.pl

Użytkownik vwgolf.pl nr 19 Dołączył: Sro Sie 18, 2004 9:40 pm


3x Golf 1 GL
1x Rabbit L
1x Golf 2 CL BB
1x Golf 2 GTD Special
1x Golf 3 Otmar Alt 1 z 1000

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 374 gości