Strona 1 z 2

problem z wskaznikem temperatury

: pt lis 27, 2009 19:15
autor: sukman
Mam problem z wskaznikiem temperatury w vw golf mk2 1.6D.Rzecz w tym,że po włączeniu stacyjki czerwona dioda miga cały czas a wskazówka temperatury wędruje do końca skali.Zamieniłem stabilizator z innego licznika i jest to samo,wie ktoś w czym tkwi problem.

: pt lis 27, 2009 19:25
autor: bongo
sukman pisze:w czym tkwi problem.
W czujniku,ma zwarcie na mase...

: pt lis 27, 2009 19:47
autor: sukman
Chodzi o ten czujnik z boku krucca do nagrzewnicy?

: pt lis 27, 2009 19:55
autor: bongo
Z tego co pamiętam,czujnik był z prawej strony w głowicy(stojąc przodem do silnika).
Taki jednopinowy.

: pt lis 27, 2009 19:58
autor: sukman
Czyli tak wymiana czujnika i powinno byc O.K

: pt lis 27, 2009 20:10
autor: bongo
sukman, tak mi sie wydaje...

: sob lis 28, 2009 20:10
autor: sukman
wymieniłem czujnik,cały wskaznik i stabilizator na koniec wymienie całe zegary to może będzie wszystko grac.

: sob lis 28, 2009 20:19
autor: marcinas1983
sukman, jak masz sondę w zbiorniczku wyrównawczym to sprawdź czy masz płyn w nim :) . Kontrolka zaczyna migać i wskaźnik wędruję na maxa w prawo jak jest brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Od tego bym zaczął....

: sob lis 28, 2009 20:29
autor: sukman
zbiornik faktycznie mam z tą sondą tylko szkopół w tym,że nie jest podłłączona do żadnego wtyku i nie bardzo wiem jaki to ma byc.

: sob lis 28, 2009 20:30
autor: marcinas1983
sukman, poszukaj czy gdzieś nie wisi wtyczka albo jakieś przewody.... na końcu ich powinna być wtyczka na dwa piny w gumowej koszulce, chyba koloru białego jest.

: sob lis 28, 2009 20:53
autor: sukman
a nie wiesz jaki kolor przewodów,aco by było gdybym te dwa przewody z sobą zwarł tak dla sprwwdzenia czy wszystko sie ustabilizuje .

: sob lis 28, 2009 21:03
autor: marcinas1983
sukman, niestety nie orientuje się.... bo ja mam po "lifcie" instalacji elektrycznej mojego mk2... jest on z 90 roku :)


Zadaniem tej sondy jest właśnie informowanie o stanie poziomu płynu chłodzącego. Ona ma dwa bieguny... jak są zatopione w płynie chłodniczym to są wtedy zwarte i wszystko jest OK.... wystarczy, że płynu ubędzie obwód się otwiera i zaraz zaczyna mrugać kontrolka na zegarach i wskaźnik idzie na czerwone pole. Jak byś tą wtyczkę odnalazł i zwarł przewody wtedy byś obwód zamknął i powinno być wszystko OK.... napisz tylko czy ten wskaźnik od temp. od jakiegoś czasu tak szaleje czy tak było zawsze??

: sob lis 28, 2009 21:51
autor: sukman
wsumie niewiem bo swapowałem silnik z całą instalacja elektryczna

: sob lis 28, 2009 22:02
autor: kwietek
sukman, Czujnik poziomu płynu uruchamia samą kontrolkę, i nie ma wpływu na wskazówkę. To wygląda na zwarcie ale nie w zestawie zegarów więc nie ma po co ich wymieniać. Wskazania poziomu i temperatury polegają na zmianie rezystancji. Najlepiej będzie jak weźmiesz schemat i zaczniesz od źródła. Wyjmij przewody z wtyczki i sprawdź czy problem ustąpił, następnie biało brązowy kabel idzie do masy gdzieś w okolicy skrzyni biegów wypnij go i chwilowo zastąp innym. Zepnij wszystko razem i ponownie sprawdź. Jeśli nadal problem będzie występował kabel sygnałowy jest uszkodzony i gdzieś dotyka masy, musisz iść po nim "w górę" aż znajdziesz uszkodzenie albo po prostu go zastąpić.