Strona 1 z 1
sonda lambda od Cinquecento na jeden wtyk oraz monowtrysk
: pt lis 27, 2009 16:55
autor: YACHOO
witam jutro będę wymieniał kolektor wydechowy w RP (stary był popękany) sprzedawca w sklepie zaproponował mi nowa sondę lambda od fiata na jeden wtyk bardzo podobna do orginalnej cena byłą przyziemna bo ok 70 zl ale tak myślę jakie ona moze miec parametry czy w ogóle podpasi do 1.8?? na razie nie mam kasy na sondę boscha czy ngk chyba ze polecacie jakiś dobry niedrogi zamiennik i czy jest jakaś możliwość wymiany końcówki monowtrysku czy to nierozbieralne? pozdro
: pt lis 27, 2009 19:08
autor: piteR-ek
za 70 zł to pewnie nie żadna sonda do cieniasa tylko pewnie próbuje Ci wepchać uniwersalną sondę że niby jest do fiata.... takie moje zdanie na ten temat
: pt lis 27, 2009 23:58
autor: YACHOO
no to chyba uzbieram i kupie normalna a jak z tym wtryskiem??
: sob lis 28, 2009 00:02
autor: Paweł Marek
YACHOO pisze:końcówki monowtrysku
co masz na myśli, wtryskiwacz? Nie pratykuje się, całość ze szrotu.
: sob lis 28, 2009 01:10
autor: guti
YACHOO, kup taka NTK , ja kupilm wprawdzie uzywke, ale od kolegi z forum , uzywana 2-3 miesiące... na razie dziala bez zarzutu... szybko oscyluje... na razie tfu tfu jst ok
: sob lis 28, 2009 08:00
autor: PAPAYOS
witam.
Ja proponuję zamontować. To że koleś w sklepie powiedział że od fiata to wcale nie znaczy, że do VW nie będzie pasowała... Są części, które pasują od innych aut do VW, a płaci się znacznie mniej. Mówisz fiat - płacisz 70 PLN, gdybyś powiedział VW - ta sama sonda kosztowała by 150 PLN.
Ja mam prosty przykład po klockach hamulcowych SEAT Cordoba/VW POLO Mówie seat - płace 90 PLN mówię POLO płacę 120 PLN za te same klocki w tym samym sklepie... (A tak się dziwnie składa, że mam oba auta).
Pozdrawiam
PAPAYOS
: sob lis 28, 2009 10:49
autor: YACHOO
no ale sonda może być byle jaka nie różnią się parametrami?? powiem ze wyglądem jest bardzo podobna i jest na jeden wtyk a sondę z grzaniem nie można zamontować do RP i tak żeby grzanie działało?
: sob lis 28, 2009 14:04
autor: guti
YACHOO, sondy głownie sa takie same
wazne zeby miala przedział pracy 0-1 V .... taki sam gwint, i mozna zakładac, takie sa wlasnie uniwersalne sondy
: sob lis 28, 2009 14:11
autor: Duber
jak ja kupywalem do RP to sprzedawca sie spytal tylko czy jednoprzewodowa... pasowała i wszystko było ok.tez uniwersalna do zastosowania w wieeeelu autach
: ndz lis 29, 2009 14:14
autor: YACHOO
http://moto.allegro.pl/item806023020_so ... sklep.html
http://moto.allegro.pl/item818151832_so ... rmowa.html myślałem nad takimi sondami moje pytanie jest takie czy to grzanie można by uruchomić jakoś w RP żeby sonda działała szybciej niż ori która działa wtedy gdy się nagrzeje
: ndz lis 29, 2009 14:17
autor: Duber
YACHOO, ale poco?ja w sklepie zaplacilem ponizej 100zl za sonde tu dochodzi wysylka jeszcze
: ndz lis 29, 2009 14:18
autor: guti
YACHOO, kiedys jak mi sonda padła ( jakis tani zamiennik ) zalozylem ORI boscha uzywke wlasnie z grzałka.. dzialała
ale ja mam LPG i pewnie sonda maila juz najechane wiec padła
w kazdym badz razie grzanie mialem neipodłaczone, ale myslalem o tym... wpadlem na pomysł , zeby podłaczyc ja pod grzanie kolektora.. do 70 stopni grzałaby a, pozniej sie rozłaczała. chyba ze znalezc 12 po stacyjce i tam jakos cos wyrzezbic
tylko nie wiem czy ejst sens, bo sonda w RPku ma byc 1 przwodowa... na poczataku ECU i tak bierze info na zimnym silniku z TPSa.. a pozniej z sondy... no ale sprobowac mozna, tez jestem ciekaw czy to cos zmieni
: ndz lis 29, 2009 21:56
autor: Lipek81
Oryginalnie grzanie sondy w większości przypadków jest podłączne pod pompę paliwa.