Strona 1 z 1

Brak zaśilania na pompkę obiegu wody pomocy!!!

: czw lis 26, 2009 13:36
autor: Marti AAA
witam koledzy mam taki problem z pewnym ustrojstwem a mianowicie brak napięcia na dodatkową pompkę obiegu wody , pompka sprawdzona i działa. vw golf 2,8 vr6.
Jeśli ktoś już przerabiał ten temat proszę o pomoc......

: czw lis 26, 2009 17:22
autor: malolat
pompka jest w szeregu z czujnikiem G2 (4-pin) - w kroccu termostatu
wlacz zaplon
odlacz wtyczke i zewrzyj przewody po przekatnej - bronzowy i brazowy/czerw
pompka i pierwszy bieg wentylatora powinien sie zalaczyc

jesli wlaczyl sie to wymiana czujnika
a jak nie, to trzeba przeswietlic przewody od czujnika do pompki
u mnie zasniedzialy piny w zlaczce wiazki silnikowej pod pompka

zdjecia i krotki opis na stronie 19-19 w " aaa_pg_cooling_system.pdf "

jak cos to pisz, bedziemy myslec co dalej

: czw gru 10, 2009 22:56
autor: Marti AAA
witam zrobiłem jak kolega opisał
i tak
przy włączonym zapłonie brak reakcji przy zwieraniu kabli brązowy-czerwony
przy wyłączonym zapłonie zwieram kable brązowy-czerwony chodzi tylko pierwszy bieg wentylatora czyli czujnik ok
dodam że poprzednia pompka jak ją wymontowałem i rozebrałem okazało się ze jest doszczętnie spalona więc zakupiłem inną z corrado zamontowałem i nic ponownie zwierałem kable brązowy-czerwony chodzi tylko pierwszy bieg wentylatora na wyłączonym zapłonie porażka myślę
ze ta spalona pompka mogła zrobić zwarcie i coś się zjarało przez nią bo na przewodzie czerwonym zasilającym pompkę brak napięcia nie wiem co robić.........

: czw gru 10, 2009 23:22
autor: malolat
zobacz rozbierz zlacze wiazki z pod pompki elektrycznej i zobacz czy tam dochodzi, czy nie sa zasniedziale piny... omomierz w reke i przeswietlaj przewody :D

: czw gru 10, 2009 23:23
autor: dygac
hmm u mnie przykładowo pompka wspomagająca obieg włącza się po przekręceniu zapłonu i działa czy silnik zimny czy gorący

: czw gru 10, 2009 23:33
autor: Paweł Marek
Zdaje mi się że pompe jest zasilana poprzez sterownik wentylatorów. Pin numer 10 z wtyczki z większą ilościa kabli. Nie jestem pewien, marne schematy mam i jest kilka rozwiązań ale raczej tym tropem idź że to wyjście ze sterownika mogło się uwalić

: pt gru 11, 2009 23:30
autor: Marti AAA
ok dzięki za podpowiedz jutro sprawdzę wiązkę , a ten czujnik odpowiada włączenie pompki i pierwszego biegu wentylatora po to aby po ostrej jeździe gdy gasisz samochód był jeszcze obieg wody czyli zasilanie na pompce musi być non stop Dobrze myślę czy się mylę tego jeszcze nie wiem......

: pt gru 11, 2009 23:42
autor: Paweł Marek
nie za dobrze. Jak zasilanie na pompce pojawia się to ona pracuje. Więc podawana jest jak ma pracować a nie non stop. Czyjnik ma zasilania stałe, sterownik również, ale pomka wtedy kiedy trzeba

: pt gru 11, 2009 23:59
autor: Marti AAA
ok dzięki odpiszę jak tylko to sprawdzę

[ Dodano: 12 Gru 2009 16:54 ]
witam rozebrałem wiązkę przeczyściłem i dalej nic brak zasilania na czerwono-czarnym kabelku przy włączonym zapłonie
a na brązowym jest napięcie non stop przy wyłączonym i wyłączonym zapłonie.......

[ Dodano: 12 Gru 2009 22:07 ]
i co dalej nie wiem a jakiegoś przekaźnika niema od tego który za to odpowiada ?