Strona 1 z 1

Zlacze OBD2

: czw lis 26, 2009 12:10
autor: Magnus
Witam.
Ostatnio mialem wlama do auta:/Naszczescie nie zdolali ukrasc auta bo wydaje mi sie ze ktos przestraszyl zlodzieji, badz byli na tyle ciency ze ich imobilajzer zatrzymal.

do rzeczy..
Chce troche namieszac przy zlaczy odb2 w aucie zeby zlodziejaszki na przyszlosc mieli zycie utrudnione.Moje pytanie do Was ktore piny sa wazne do polaczenia sie z kompem auta i np zczytania immo.
Moj kabel do kompa wykorzystuje nastepujace piny:
http://img161.imageshack.us/img161/1987 ... bdi7gt.jpg

a czy przez 2,6,10,14 tez mozna sie polaczyc z kompem?
zerknijcie: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.p ... ion=dz_std

mam tez jeszcze jedno pytanie:
Jakiego koloru sa kable lecace z pompy paliwa do bezpiecznikow.jaki kolor ma sygnalowy.
??i ktoredy leca?wenatrz auta wzdluz podlogi po prawej stronie?

: czw lis 26, 2009 12:26
autor: sas_gti
z tego co się oreintuje to żeby zczytać immo trzeba wylutować jakąś kość z ECU, wsadzik go na czytnik takich kości i dopiero w ten sposób.
Tzn tak jest na pewno bo sam musiałem to zlecić w 1.8t gdyż sam by sobie z tym nie poradził ale nie mam pewnosci czy to jedyny sposób.
Twój pomysł ma sens. Albo zrób drugie złącze a te po prostu będzie atrapą albo na któryś z przewodów od złącza po prostu załóż przełącznik. Na kazdym schemacie ECU sprawdzisz który to jest pin dlc (data link connector). Pamiętaj tylko że jeśli złodziej się uprze to też sobie sygnał weźmie z tego pina bezpośrednio z kompa pod maską.

: czw lis 26, 2009 12:29
autor: valerio
Do połączenia wykorzystywane są piny K i L. O innych, które opisujesz to piny do szyny Can, nie wykorzystywanej w Twoim autku (tylko licznik). Możesz schować/odczepić te piny ale raczej to będzie tylko dla Ciebie utrudnieniem, a jak już padło na Twoje auto to.. :(

Nie chcę Cię wprowadzić w błąd ale z tego co pamiętam kable do zasilania pompy są koloru brązowego, wystarczy podnieść tylną kanapę i zobaczysz je. Lepiej odciąć zasilanie wtrysków.

: czw lis 26, 2009 12:30
autor: sas_gti
Magnus pisze:a czy przez 2,6,10,14 tez mozna sie polaczyc z kompem?
nie. U ciebie to będą linie L i K o ile schemat ktory dales jest dobry.
Zreszta wiekszosc pinow we wtyku bedziesz mial pustych.

: czw lis 26, 2009 12:31
autor: MKool
sas_gti pisze:z tego co się oreintuje to żeby zczytać immo trzeba wylutować jakąś kość z ECU, wsadzik go na czytnik takich kości i dopiero w ten sposób.
Tzn tak jest na pewno bo sam musiałem to zlecić w 1.8t gdyż sam by sobie z tym nie poradził ale nie mam pewnosci czy to jedyny sposób.
Witam
Kod immo można także odczytać bez wyjmowania kości właśnie przez złącze diagnostyczne. Np. Vag Tacho daje taką możliwość.
Pozdrawiam

: czw lis 26, 2009 12:38
autor: valerio
MKool napisał:
Witam
Kod immo można także odczytać bez wyjmowania kości właśnie przez złącze diagnostyczne. Np. Vag Tacho daje taką możliwość.
Pozdrawiam[/quote]

Odp: Jak trochę podłączysz golfików w swoim życiu to się przekonasz, że wszystko zależy jakiego producenta masz zegary

: pt lis 27, 2009 02:03
autor: Magnus
to tak, czyli jesli linia K i L (piny 7 i 15 ) sa tylko potrzebne dla mojego uzytku, to z nimi zrobie troche zamieszania a reszte kabelkow 14,10,6,2 sie pozbede aby ktos w przyszlosci ich nie wykorzystal negatywnie.
Mkoll ma racje ze przez obd2 mozna ponoc zczytac jak i zaprogramowac nowy kluczyk z immo ktore jest w aucie.Trwa to ponoc 2 min/max.wystarczy tylko dac zaplon.

Moim zdaniem zamieszanie w zlaczu obd2 jest sporym utrudnieniem bo zlodziej musi wylazic z auta i cos grzebac pod maska,a grzebanie pod maska w nocy nie jest normlane.

Valerio cos wiecej napiszesz o odcieciu wtryskow?jakas podpowiedz:) ponoc tez robi sie jakies mahlojki z czyjnikiem walka rorzadu .daj znac czy to publicznie czy na pv.

: pt lis 27, 2009 12:58
autor: valerio
Magnus pisze:to tak, czyli jesli linia K i L (piny 7 i 15 ) sa tylko potrzebne dla mojego uzytku, to z nimi zrobie troche zamieszania a reszte kabelkow 14,10,6,2 sie pozbede aby ktos w przyszlosci ich nie wykorzystal negatywnie.
Mkoll ma racje ze przez obd2 mozna ponoc zczytac jak i zaprogramowac nowy kluczyk z immo ktore jest w aucie.Trwa to ponoc 2 min/max.wystarczy tylko dac zaplon.

Moim zdaniem zamieszanie w zlaczu obd2 jest sporym utrudnieniem bo zlodziej musi wylazic z auta i cos grzebac pod maska,a grzebanie pod maska w nocy nie jest normlane.

Valerio cos wiecej napiszesz o odcieciu wtryskow?jakas podpowiedz:) ponoc tez robi sie jakies mahlojki z czyjnikiem walka rorzadu .daj znac czy to publicznie czy na pv.
Daj sobie spokój z wywalaniem pinów w złączu, tak naprawdę to Tobie przysporzy kłopotów przy podpinaniu do kompa, nie innym.
Nie mam teraz literatury żeby zobaczyć jaki kolor kabli idzie do zasilania wtrysków, już nie pamiętam czy można się do nich podpiąć w okolicach bezpieczników do przekaźnika czy do bezpiecznika, trzeba by to sprawdzić i tak naprawdę jak chcesz już coś zrobić to radzę zrobić małą ingerencję przez dołożenie dodatkowego włącznika właśnie tam, a wyłącznik schowaj w znane tobie miejsce.

: pt lis 27, 2009 14:37
autor: greg
valerio pisze:Odp: Jak trochę podłączysz golfików w swoim życiu to się przekonasz, że wszystko zależy jakiego producenta masz zegary
jeszcze nie spotkałem zegarów z golfa 4 co by ich przez złącze nie odczytał - widocznie masz lichy kabel albo liche programy
A co odcięcia czy mieszania przy wtyczce diagnostycznej to sobie darujcie - praktyczniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie włącznika na obwodzie linii K przed zegarami i przed kompem - na tyle rzadko to potrzebne że można poświęcić czas i przeciąć w wiązce i puścić na ukryty włącznik

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 1:39 pm ]
Magnus, jak gość nie znajdzie lini K przy wtyku OBD to wywali ci radio i tam się wepnie

: sob lis 28, 2009 20:08
autor: Magnus
no macie racje z ta linia komunikacji z kompem.Bo jesli urzadzenia jak np radio tez cos takiego posiada no to jest lipa. Z drugiej strony wydje mi sie ze jest malo, az tak bardzo wykwalifikowanych zlodziejaszkow zeby cala elektryke mieli w paluszku.Dla mnie musialaby to byc jakis elektryk samochodowy -ktory sobie dorabia po godzinach;)

Ja jednak namieszam w roznych miejscach z ta elektryką bo nie jestem przekanany ze jedno rozwiazanie powstrzyma jumake. Jak bedzie wiecej zawirowan w aucie zlodziej zgupieje i da sobie spokoj.

GREG a jak jest z tym odcieicie lini k bo nie kumam troche.
1.jest ono miedzy licznikiem a kompem czy przed licznikiem i jeszcze przed kompem.
oznakowanie kabli jest takie samo jak na wejsciu we wtyku obd?

i jak ktos wie cos na temat zasilania wtryskow to pisac:).

[ Dodano: 28 Lis 2009 19:41 ]
aha Panowie podpowiedzcie mi jeszcze czy kod immo zapisany w "kluczuku scyzoryku" jest w samym kluczyku(metalu) i moge go przekladac do innej obudowy czy w obudowie kluczyka?

: sob lis 28, 2009 21:02
autor: greg
odpowiem tak Linia K ma kolor biało/szary - większość kabli linii K ma połączenie pomiędzy licznikiem a radiem (mniej więcej) - do czego łatwo się dostać ano do radia linia K jest do panelu climatronica, do sterownika airbag - wcale jakiś bardzo mądry nie musi być żeby wiedzieć gdzie znajdzie.
Magnus pisze:GREG a jak jest z tym odcieicie lini k bo nie kumam troche.
no proste - przecinasz kabel - przedłużasz oba końce aż do włącznika :bigok:
i jak ktos wie cos na temat zasilania wtryskow to pisac:).
konretnie o co ci chodzi i co byś chciał odciąć - napisz mi n apw bo zaraz tu zrobimy instrukcje obejścia wszystkich zabezpieczeń
Magnus pisze:aha Panowie podpowiedzcie mi jeszcze czy kod immo zapisany w "kluczuku scyzoryku" jest w samym kluczyku(metalu) i moge go przekladac do innej obudowy czy w obudowie kluczyka?
w kluczyku masz pastylkę immo a raczej kapsułkę - szklana rureczka ze zwojami w środku - nie w grocie tylko w kluczyku. Oznaczenie tej kapsułki to crypto48 (na allegro można kupić jakbyś potłukł czasem)

: ndz lis 29, 2009 11:06
autor: Magnus
OK to juz nie opowiadamy o zabezpieczeniach. Zamykam temat.