Strona 1 z 1

[Mk2] Spaliny

: sob lis 26, 2005 09:50
autor: jusci
Co powiecie o takich spalinach?
Miałem problemy z dużym spalaniem. Fachman pogrzebał przy kablach, wyregulował i wyszło coś takiego.
NIe znam sięm na tym stąd moje pytanie.

: sob lis 26, 2005 10:24
autor: igor002
jak dla mnie to zadużo ci toksyn w spalinach gazu wyszło, powinno bać w zasadzie wszystkiego mniej niż na benzynie, prewaznie tak jest, niejestem fachmanem ale zawsze jak takie wykjresy widziałem to na gazie były czystsze dużo spaliny.
a sama lambda chyba ok.

: sob lis 26, 2005 12:51
autor: neo25-pk
No własnie mi sie coś nie podoba sonda Lambda. Zauwaz, że przy dużej różnicy obrotów i pracy czy na benzynie cz na LPG różnica napięcia na sondzie jest bardzo mała. Powiedziałbym znikoma. A przecież to bardzo ważny czynnik (napiecie z sondy), który własnie gwarantuje odpowiedni dobór mieszanki przez komputer. A jeżeli ta różnica bedzie bardzo mała to skład mieszanki niewiele sie będzie różnił na wolnych jak i wysokich obrotach. Wiec radze sie przyjrzeć sondzie.
Pozdrawiam

: sob lis 26, 2005 19:41
autor: endriu
podana powyżej wartość lambda oznacza współczynnik nadmiaru powietrza a nie napięcie sondy i jest prawidłowa.nie wiem jakiej generacji jest ta inst.gazowa ale jeśli nie pali dużo to nie ma się czego czepiać że jest nieco więcej Có i HC na gazie.bezpieczniej jeśli ma lekko wzbogaconą mieszankę niż za ubogą,silnik musi przecież coś palić-jak nie paliwo to zawory.

: pn lis 28, 2005 18:54
autor: jusci
Instalacja chyba drugiej generacji. Reduktor Lovato, komputer gazowy i taki mały przycisk Autronic.
Ile będzie palił to się dopiero zobaczy

: pn lis 28, 2005 19:38
autor: homsky
igor002 pisze:jak dla mnie to zadużo ci toksyn w spalinach gazu wyszło, powinno bać w zasadzie wszystkiego mniej niż na benzynie, prewaznie tak jest, niejestem fachmanem ale zawsze jak takie wykjresy widziałem to na gazie były czystsze dużo spaliny.
a sama lambda chyba ok.
jak ktos takie bzdury klepie to szlag mnie trafia! Ludzie jak nie macie pojęcia , albo nie jesteście pewni to lepiej nic nie piszcie , bo tylko innych w błąd wprowadzacie!
JUSCI analize spalin masz bardzo dobrą i to zarówno na benzynie jak i na LPG! Nie ma co tu kombinować, jest OK i tyle!
A tak do waszych wiadomości ile czego powinno byc:
CO - poniżej 0,3
HC - poniżej 100
Lambda - 0,98-1,02

Co zauważyłem tylko to masz na LPG na wolnych obrotach troche wieksze CO niz na benzynie, ale to jest normalne, mozna to zmniejszyć w twojej instalacji przykręcając troche śrube przy parowniku , na wyższych obrotach skład mieszanki jest regulowany przez attuator sterowany z komputera LPG (silnik krokowy) na przewodzie gumowym parownik-mikser, ale nie ma co przykręcac tej śruby na parowniku bo wolne obroty na LPG moga sie zrobic niestabilne - czyli jeszcze raz - jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Przy takich wynikach powinien ci palić LPG na trasie 7-8 a w miescie 9-11

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 18:43 ]
acha jesli jeździsz głównie po Wrocku, to licz sie z wiekszym zużyciem LPG, sam od czasu do czasu jestem u ciebie w mieście i szlag mnie trafia w korkach.

Pozdrowionka.

: pn lis 28, 2005 21:09
autor: endriu
brawo homsky-walisz prosto z mostu.

: pn lis 28, 2005 21:22
autor: homsky
sorry IGOR że wyżej cie tak zjechałem, masz sporą wiedzę jeżeli chodzi o golfa bo czytałem sporo Twoich wypowiedzi w innych tematach i w wielu wypowiedziach sie zgadzam z toba, ale w tym przypadku nie jestes pewien tego co piszesz i gościa wprowadzasz w błąd i potem chłop bedzie jeździł zawracał gitare gazownikom żeby cos mu ustawiali na siłe jak ma wszystko OK!

pozdrawiam - bez urazy!

: pn lis 28, 2005 21:38
autor: jusci
Wielkie dziedki HOMSKY, bo juz myslalem ze dalej lipa!