Strona 1 z 2

problem z komputerem pokładowym

: wt lis 24, 2009 20:59
autor: tedevip
witam mam problem z komputerem pokładowym mianowicie komputer pokazuje tylko czas, ile czasu samochód chodził odpalony bądź na zapłonie, i temperatura oleju a reszta nie działa pokazuje "--" bądź zera a przy temperaturze z zewnątrz -40. Co jak ktoś pomoże mi zniwelować usterke będę wdzięczny ! Pozdrawiam Tomek

: wt lis 24, 2009 21:03
autor: mate64
Pokazywał kiedyś dobrze?
tedevip pisze: bądź na zapłonie
MFA nie posiada takiej funkcji, jeśli już to czas przejazdu.

Na początek do sprawdzenia czy podciśnienie z dolotu dochodzi do zegara, czy jest czujnik temperatury zewnętrznej w lewym przednim narożniku auta, pod błotnikiem.

: wt lis 24, 2009 21:08
autor: guti
tedevip pisze:MFA nie posiada takiej funkcji, jeśli już to czas przejazdu.
posaida :) przekrec zapłon i patrz na zegarek :) liczy ile auto jest odpalone :)

tedevip pisze:bądź zera a przy temperaturze z zewnątrz -40. Co jak ktoś pomoże mi zniwelować usterke będę wdzięczny ! Pozdrawiam Tomek
spalanie jak Ci nie dziala, to znaczy ze albo masz wezyk nieszczelny idacy od rurki plastkitowej ( zaowrek od srwa do kolektora ssacego ) do liczika, albo licznik
jezeli tempertura powitrza Ci nie dziala, to cos z czujnikiem.. poszukaj go pod lewa podłuznica...

srednie spalanie bierze sie z przebiegu i spalania..
no i to byłoby wszystko :)

: wt lis 24, 2009 21:10
autor: marcinek84
mate64, a właśnie jak odpalimy to leci czas :bajer:
temperatura -40 na pewno czujnik
-- zapewne spalanie, średnia prędkość czujnik Halla z tylu licznika lub przewód podciśnienia
Obrazek

: wt lis 24, 2009 21:12
autor: mate64
ale pokazuje tylko czas przejazdu/pracy silnika, czasu włączenia zapłonu już nie pokaże.

: wt lis 24, 2009 21:14
autor: guti
mate64 pisze:czasu włączenia zapłonu już nie pokaże.
chcesz sie załozyc ?? :)

: wt lis 24, 2009 21:16
autor: mate64
Nie mam o co u mnie nie pokazuje jeśli nie mam włączonego silnika, tylko przekręce zapłon to mam ---

: wt lis 24, 2009 21:19
autor: guti
mate64 pisze:Nie mam o co u mnie nie pokazuje jeśli nie mam włączonego silnika, tylko przekręce zapłon to mam ---
az mi sie nie chce isc do auta, ale pewny niemal jestem ze kiedys na zapłonie zostawilem, bo sprawdzalem cos z dmuchawa i pozniej na zegarku mialem jakies tam minuty....
takze juz teraz zgłupiałem.. na pewno jest czas ile silnik pracował...

: śr lis 25, 2009 21:49
autor: tedevip
no dobra to będę sprawdzał, jestem raczej pewny że w tym wężyku nie ma żadnego Ciśnienia. kiedyś rozbieram licznik i się zastanawiałem co to jest i go odpaliłem i nic się nie działo. to mocne powinno być to ciśnienie czy słabe w tym wężyku ? i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka? :chytry:

: śr lis 25, 2009 21:52
autor: guti
tedevip pisze:i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka?
jeden do licznika , drugi koniec do zaworka na rurce laczacej serwo z kolektorem hamulcowym... pisalem juz wyzej....i nie cisnienie , tylko podcisnienie ...
kolektor ssacy SSIE powetrze, w liczniku jest czujnik podcisnienia, na podstawie tego jakie ono jst wyliczane jest spalanie :)

: śr lis 25, 2009 21:57
autor: tedevip
guti pisze:
tedevip pisze:i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka?
jeden do licznika , drugi koniec do zaworka na rurce laczacej serwo z kolektorem hamulcowym... pisalem juz wyzej....i nie cisnienie , tylko podcisnienie ...
kolektor ssacy SSIE powetrze, w liczniku jest czujnik podcisnienia, na podstawie tego jakie ono jst wyliczane jest spalanie :)
można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...

: śr lis 25, 2009 21:59
autor: guti
tedevip pisze:można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...
ktory koniec ? ten pod maska? :) ??

: śr lis 25, 2009 22:03
autor: tedevip
guti pisze:
tedevip pisze:można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...
ktory koniec ? ten pod maska? :) ??

tak bo w jeden jest z tyłu licznika a drugi nie wiem gdzie dochodzi zdjęcie by mi pomogło, tego pod maską ;]

i jak sprawdzić to pod ciśnienie ?

: śr lis 25, 2009 22:04
autor: guti
otwórz maske , poszuka plastikowej rurki miedzy kolktorem ssacym ( to srebrne pod wtryskiem ) do serwa hamuclowego ( takie okrągłe , pomka hamulcowa jest do tefo przykręcona :) ) na tj plastokowej rurce bdzie taki zawór zwrotny ( zółty element ma ) i ten zawórt ma dw krocce, przykryte gumowymi kapturkami.. do jednego z tych kroców ma byc podpięty wzyk ( zdejmujesz kapturek i podpinasz węzyk :)