Strona 1 z 1
Pilne! Urwana śruba od pokrywy zaworów AEE
: wt lis 24, 2009 17:43
autor: Marcinus29
Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów.Zdjęcie poniżej. Czy można odkręcić od drugiego silnika i beż żadnych problemów zmienić te uchwyty ? Proszę o pomoc ?
: wt lis 24, 2009 17:49
autor: auto-master1
to jest taka czesci ktora współpracuje z wałkiem i nie bedzie pewnie idelanie pasować bo moze być mniej zużyta lub wiecej.może wystepować luz przez ktory może dojść do pękniećia wałka.może to pochodzić ale niewiadomo jak długo.pozdrawiam
: wt lis 24, 2009 17:49
autor: agrala
raczej tak jezeli jest identyczna srednica walka
: wt lis 24, 2009 17:50
autor: sas_gti
Marcinus29 pisze:Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów
a mozna po polsku?
Poza tym wygląda na to że to nie śrubę pokrywy zaworów urwałeś...
teoretycznie tego "mostka" wymieniać dowolnie nie można, gdyż każdy jest osiowany z osobna po przykręceniu. Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać lub nie mieć odpowiedniego smarowania.
tylko dziwne ze piszesz o śrube bo tam są nakrętki i szpilki a nie śruby....moze najpierw ustalmy co tak na prawdę się urwało.
: wt lis 24, 2009 17:51
autor: KrystO
Lepiej by było jak byś wykręcił urwaną cześć i wymienił tylko szpilkę.
To jest panewka walka rozrządu i wymiana na inną może ci nie wyjść na dobre.
[ Dodano: 24 Lis 2009 16:53 ]
sas_gti pisze:Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać.
lub będzie zbyt duży luz i reszta panewek będzie dostawać po
: wt lis 24, 2009 17:56
autor: Marcinus29
Tak urwałem nakrętkę sry za pomyłkę od pokrywy zaworów co sie wkręca w ten mostek nic w wałku rozrządu narazie nie ruszałem.A jak wykręcę ten uchwyt od swojego silnika i wezmę na imadło i rozwierca coś pokombinuje żeby wyjąc resztę to potem nie będzie problemów z przykręceniem?
: wt lis 24, 2009 17:59
autor: sas_gti
odkręć dugą nakrętkę i wtedy powinieneś móc wyjąć ten "mostek".
W głowicy pozostanie wkręcona jedynie szpilka , z mostkiem nic robić nie musisz, powinien wyjść nienaruszony.
Szpilkę z głowicy powinieneś dać radę wykręcić łapiąc za nią szczypcami zaciskowymi (morsa) albo przyspawaj nakrętkę i odkręć kluczem.
Potem kup nową szpilkę i nakrętkę, wkręć i po kłopocie. Z poskładaniem wszystiego do kupy raczej nie bedziesz mial problemów.
sorry za 3 edycje posta ale sie doszukałem sporej ilości literówek
: wt lis 24, 2009 22:33
autor: sHpAaKu
Mnie też taki pech spotkał w zeszłym roku. W moim przypadku gwint śruby pokrywy zostałw mostku. Pierwsza rzecz to jeśli chcesz się bawic w wykręcanie czy rozwiercanie to wyjmij sobie ten mostek z silnika żebyś opiłków nie naładował do głowicy. Jeśli masz tak jak u mnie że kawałek śruby zostałw mostku to spróbój maleńkim wiertełkiem centralnie nawiercić pozostałośc. Potem ja wsadziłem w śrubokręt zegarmistrzowski i bez wysiłku reszki śruby wykręciłem. Potem składasz do kupy uważając żeby nie przeciągnąć śrub co mocują mostek. Domyślam się że pocił Ci się spod pokrywy i chciałeś dociągnąć?? Kup nową uszczelkę nad klawiaturę i lekko dokręć dekiel. Uważaj przy wierceniu bo to delikatne aluminium.
: wt lis 24, 2009 23:09
autor: Zico63b
Najlepiej resztki usunąć wiertłem maszynowym z lewym gwintem lub w razie braku takiego, specjalnym "wykręcakiem" czy jak to nazwać a jest to dostępne w sklepach narzędziowych.
Z innego silnika bym nie wkładał, mało tego: zaznaczyłbym jakie jest położenie względem głowicy - ma to wielki wpływ na dalszą współpracę części i bezawaryjną pracę silnika (nie dziś, nie za tydzień ale za może 10000 km?).
Lepiej się troszeczkę pomęczyć z malutką częścią w imadle niż później rozbierać silnik - no, chyba że idzie na sprzedaż czyli "do żyda" to taki regionalizm
: śr lis 25, 2009 19:45
autor: Marcinus29
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc jutro odstawiam auto do mechanika powiedział że 15 min i będzie gotowe. SHpAaK ciekło i to mocno i nowa uszczelka jest i chciałem pokrywę z AEX zamontować bo mam silnik po swapie teraz AEE na pokładzie i zamiast polepszyć narobiłem sobie bigosu!