Strona 1 z 2

płyn chłodzący momentalnie wycieka

: pt lis 25, 2005 21:10
autor: szsz01
Mam taki problem ze zbiornikiem wyrównawczym: gdy płyn chłodzący osiąga środek skali czyli ok. 90 stopni momentalnie wylewa się przez taki otwór z boku zbiornika wyrównaczego. Ten otwór to zapewne jakiś zawór ciśnieniowy, ale nie wiem... Stało się to zupełnie nagle i co wleję wodę i ujadę kawałek na tyle, żeby się trochę zagrzał to ta woda "ulata" w ilości ok. 2.5 litra, czy problem ogranicza się do wymiany tego zbiornika wyrównaczego czy mogą być jakieś inne niespodzianki?
Przy okazji: ponieważ w układzie mam wode, czy każdy mrozik grozi uszkodzeniem chlodnicy?
--
szsz

: pt lis 25, 2005 21:16
autor: syncrog
Obyś nie miał walniętej uszczelki pod głowicą

: pt lis 25, 2005 21:19
autor: Ksys
jak złapie mróz to wode może zamrozić w bloku silnika i w skrajnych przypadkach pekjnąć moze blok silnika. lepiej zapłacić pare złotych i kupić borygo czy coś takiego.

: pt lis 25, 2005 21:22
autor: wojteks
każdy mrozik może rozwalić chłodnicę a nowa troszkę kosztuje, nawet resztki wody w chłodnicy mogą przyczynić sie do jej rozmrożenia

: pt lis 25, 2005 21:34
autor: szsz01
uszczelka pod głowicą? a jakie są objawy?

: pt lis 25, 2005 21:44
autor: Ksys
moze płyn zagotowac i wylać przez zbiorniczek wyrównawczy,no i na pewno kopci na biało,i smierdzi trohce:) najlepiej sprawedzić na warsztacie gdzie temp jest w granicach co najmniej 10st.C jeśli paruje na biało to znaczy że uszczelka pod głowicą przegrzana.a jak wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy to jatak miałem jak głowice pokrzywiłem od zagotowania silnika :)

na początek sprawdźczy masz drożny układ chłodenia czy sie nie zatkał przypadkiem gdzieć. i potem bedzie sie dalej myśleć:)

: pt lis 25, 2005 21:45
autor: baklazan
obstawiam uszczelke pod glowica - po przjechaniu ok 10km masz twarde weze od chlodnicy, wyrzuca plyn przez zbiorniczek wyrownawczy, i na odkrecoym zbiorniczku jak przegazujesz go to powinny pojsc babelki powietrza

: pt lis 25, 2005 21:45
autor: syncrog
właśnie m.in takie jak opisujesz, pojawia się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i przez to płyn zostaje wyrzucany na zewnątrz. Ale może od początku czy nalewasz płynu zgodnie z zalecanym poziomem a mianowicie pomiędzy kreskami min i max?

: pt lis 25, 2005 21:55
autor: malyxxc
Raczej to uszczelka pod głowicą, ale sprawdź jeszcze czy chłodnica jest ciepła jeśli nie może to być termostat który się zaqwiesił.

: pt lis 25, 2005 22:29
autor: syncrog
co ma termostat do tematu, jak by się przycinał to najwyżej by się silnik przegrzewał w co też wątpię bo włączały by się wentylatory drogi kolego malyxxc

: pt lis 25, 2005 22:45
autor: greg
załóżmy że Cu się to dzieje przy 90stopniach to może termmostat się nie otwiera?? i dlatego wywala ciśnienie przez zbiorniczek - ja miałem podobnie po wymianie termostatu nannowy - pekały węże - pomogła "regulacja" młotkiem - w starym poszła uszczeleczka, a nowy się nie chciał otwierać

: pt lis 25, 2005 23:19
autor: szsz01
tej wersji z nieotwierajacym sie termostatem bym się trzymał, jako że jest w moim interesie ;)
zwłaszcza że płynu nie wywala od razu, ale po osiągnięciu temp

: pt lis 25, 2005 23:48
autor: baklazan
moze tez wentylator przy chlodnicy Ci sie nie wlaczac i wywala plyn... sprawdz co przy 98 stopniach sie wlacza tzn powinien