Strona 1 z 1
1.8 RP pada cewke zapłonowa
: pn lis 23, 2009 12:47
autor: Marekk18
założyłem już trzecia cewke po przejechaniu kilku kilometrow padaja co to może byc
: pn lis 23, 2009 13:16
autor: -=ren=-
po czym poznajesz że pada cewka?? sprawdziłeś napięcie zasilające? Impuls? Masz cewkę kwadratową z modułem w jednym, czy cewkę okrągłą i moduł zapłonowy pod szyba??
cewka
: pn lis 23, 2009 14:30
autor: Marekk18
wczoral mi znowu padla dzisiaj założylem druga i odpalil. moduł mam pod szyba a cewka jest okragla
: pn lis 23, 2009 14:33
autor: d.milas
nie wiem czy masz w Mk2 przekaznik iskry, moze to on powoduje palenie cewki. w MK3 sa takie przekazniki w skrzynce bezpiecznikow. Moze kiepska masa??
: pn lis 23, 2009 16:10
autor: -=ren=-
sprawdziłeś zasilanie?? cewkę kupiłeś nową czy wstawiałeś uzywkę??
: pn lis 23, 2009 18:36
autor: sas_gti
przyspieszone zuzucie cewki bywa powodowane złym stanem świec, kabli, kopułki, palca itd ....jednym słowem wszystkiego co będzie wymagało większego prądu do przeskoczenia iskry.
powtorzę po kolegach że słabe uziemienie też
: pn lis 23, 2009 21:21
autor: jon-x
A sprawdź kolego czy czujnik Halla daje impulsy, bo ja tak cewkę wymieniłem bez potrzeby właśnie. Na wejściu cewki badaj.
: pn lis 23, 2009 21:53
autor: Paweł Marek
jon-x pisze:czy czujnik Halla daje impulsy
przeciez auto zapaliło!
Marekk18, na koniec sprawdż czy napięcie ładowania nie jest za wysokie.
: pn lis 23, 2009 23:01
autor: jon-x
Ja miałem tak, że samochód przestał jechać - diagnoza: słaba iskra bądź jej brak, zamieniliśmy cewkę na inną - odpalił, pochodził trochę, znów zdechł. Myśleliśmy że autko pali cewki, okazało się że on po prostu czujnik po ochłodzeniu się znów zaczynał działać. Za każdym razem po wymianie czegoś auto odpalało, przejeżdżało krótki odcinek drogi i zdychało. Objawy wskazywały właśnie na uszkodzoną cewkę, ale dopiero wymiana Halla na nowy uspokoiła sytuację.
: pn lis 23, 2009 23:09
autor: sas_gti
ok ale kolega pisze że spalił 3 cewki co myślę że trzeba rozumieć w ten sposób że te stare cewki nie działają wcale, myślę że kolega dobrze je sprawdzał zanim kupował kolejna nową
Z moich osobistych doświadczeń wynika że hall jak najbardziej źle działać gdy się nagrzeje bo sam tak miałem, (jak ostygł to działał poprawnie, na nagrzanym przygasał i przerywał a jak zgasł to nie odpalał póki nie ostygł) ale od halla na pewno by się cewki nie paliły, nie ma takiej opcji.
: pn lis 23, 2009 23:39
autor: jon-x
Właśnie miałem na myśli to, że hall powodując że auto nie jedzie, może powodować wyciąganie wniosków że cewka padła : ) A często rozumuje sie najprościej - nie ma iskry = padła cewka.
: pn lis 23, 2009 23:59
autor: mosiek2206
mi co prawda nie w RP ale w MH działo sie podobnie tez myślałem ze cewka wymieniłem dalej to samo okazało sie ze aparat zapłonowy nawalił po wymianie wszystko wróciło do normy.