Strona 1 z 2
Swap na tarcze - słabe hamulce
: ndz lis 22, 2009 23:07
autor: danioo
Witam.
Panowie wczoraj zmieniłem tylną belkę na wersję ze stabilizatorem, co za tym idzie nastąpił swap tylnych hamulców na tarcze.
Po tym zabiegu pojawił się mały problem, ponieważ pedała hamulca idzie dużo niżej niż jak miałem bębny.
układ odpowietrzony 2 razy wg instrukcji.
wycieków nie ma, pedał nie sprężynuje, jak podpompuje to nie zmiania się zbyt wiele
nowe tarcze, klocki nowy płyn, zaciski po regenracji.
ręczny łapie dosyć wysoko, ale jak podciągne linki to koła same hamują
Zapomniałem dodać, że tył hamuje bo tarcze mocno ciepłe i nie mam juz efekty nurkowania i huśtania autem jak się zatrzymam
podpowiedzcie co źle zrobiłem albo co mam jeszcze poczynić
: ndz lis 22, 2009 23:15
autor: jackyz
Takie hamulce najlepiej odpowietrzać z kanału jak auto stoi na kołach.Oczywiście zaczynasz od tylnego prawego koła.
: ndz lis 22, 2009 23:19
autor: Paweł Marek
Napisz czy jak zaciągniesz lekko ręczny tak żeby hamulce lekko zaczynały łapać to skok pedału się zmniejsza?
: ndz lis 22, 2009 23:20
autor: danioo
jackyz pisze:Takie hamulce najlepiej odpowietrzać z kanału jak auto stoi na kołach.Oczywiście zaczynasz od tylnego prawego koła.
dokładnie tak robiłem jak piszesz.
[ Dodano: 22 Lis 2009 22:21 ]
Paweł Marek pisze:Napisz czy jak zaciągniesz lekko ręczny tak żeby hamulce lekko zaczynały łapać to skok pedału się zmniejsza?
to znaczy wczoraj po skonczonej robocie jak jak trzymałem pedał hamulca to jak zaciągałem ręczny to czułem na pedale że się obniża lekko
: ndz lis 22, 2009 23:24
autor: jackyz
Spróbuj jeszcze odpowietrzyć na pompie.Czasem zostaje bombel powietrza i nie chce zejść.Później przeleć jeszcze raz wszystkie koła.
: ndz lis 22, 2009 23:26
autor: danioo
jackyz pisze:Spróbuj jeszcze odpowietrzyć na pompie.Czasem zostaje bombel powietrza i nie chce zejść.Później przeleć jeszcze raz wszystkie koła.
TZN?? jak na pompie ??
: ndz lis 22, 2009 23:28
autor: jackyz
Ktoś musi Ci napompować hamulec i wtedy popuszczasz rurki przy pompie.A jeszcze napisz mi czy Masz w tym układzie korektor siły hamowania?
: ndz lis 22, 2009 23:29
autor: danioo
mam korektor
zresztą przełożyłem ten który ma być do ham. tarczowych
: ndz lis 22, 2009 23:32
autor: jackyz
To albo go usuń całkowicie,bo jego tam wcale nie musi być albo załóż ten który miałeś.Często się zdarza że powodem braku hamulców lub słabych jest właśnie korektor.
: ndz lis 22, 2009 23:38
autor: danioo
Kolego jak miałem bębny to też miałem korektor.
A porada żeby go usunąć to nie porada - dzięki nie mam zamiary się zabić
: ndz lis 22, 2009 23:44
autor: jackyz
To już Twoja decyzja co zrobisz.W każdym samochodzie mocniej zawsze hamuje przód niż tył,więc nie musisz się obawiać że się zabijesz.
: ndz lis 22, 2009 23:48
autor: danioo
Tylko, że to właśnie korektor sprawia, że słabiej tył hamuje.
A jak go wywale to takie samo ciśnienie będzie na tylnych kołach jak na przednich, i tutaj hamowanie na zakręcie może się źle skończyć
: ndz lis 22, 2009 23:51
autor: Paweł Marek
danioo, spokousunięcie korektora nie grozi śmiercią, ale objawy które podajesz nijak sie mają do jego uszkodzenia. Próbuję dojść co jest zakładając że odpowietrzyłeś prawidłowo. Masz niższy hamulec co znaczy że jakby wzrosła pojemność hamulców z tyłu i trzeba im więcej płynu żeby zadziałały. Hamulec nie rośnie więc pewnie odpowietrzyłes dobrze. Na chwilę obecną proponuję ci trochę więcej pojeździć, mimo że nowe klocki i tarcze to też musi się to wszystko dotrzeć i ułożyć. A może jednak trzeba poprawić jeszcze raz odpowietrzenie bo może nie być tak łatwo jeśli całą belkę zmieniałeś. Spróbuj odpowietrzać pakując dwóch kolegów na tylną kanapę, jeśli korektor wogóle działa to będzie znacznie łatwiej przepchnąć ewentualnie zalegające jeszcze powietrze do odpowierzników.
: ndz lis 22, 2009 23:52
autor: jackyz
Spróbuj pierwsze założyć ten korektor który miałeś wcześniej,być może ten który jest teraz jest uszkodzony.