Strona 1 z 1

Brak ładowania po odpięciu przewodu od wzbudzania

: ndz lis 22, 2009 19:07
autor: misiu_1_9_8_4
Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A
do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy z powrotem kostkę ale się już nie wzbudził. Kontrolka od alternatora jarzy się, napięcie na przewodzie od wzbudzania alternatora około 11,80V. Teraz potrzebuje pomocy jak to naprawić. Możliwe jest, że zwarliśmy oba piny po stronie alternatora podczas pracy silnika. Drugi przewód (czerwony) z tego co wyczytałem to sygnał do obrotomierza chcieliśmy wykorzystać ten sygnał do innych celów.
Proszę o pomoc

: ndz lis 22, 2009 19:28
autor: agrala
wyglada jakby poleciala ktoras z diod
trzebaby bylo wyciagnac na stol i sprawdzic diody

: ndz lis 22, 2009 19:35
autor: Lipek81
Odłącz niebieski przewód od altka (ale przy samym alternatorze), potem zobacz, czy przy włączeniu zapłonu świeci się lampka ładowania - jak tak, to masz problem z instalacją. Potem zewrzyj niebieski przewód z masą - włącz zapłon - lampka powinna zaświecić. Jeżeli tak, jest, to problem masz z altkiem, jak nie to z instalacją. Wyciągałeś regulator z alternatora?

: pn lis 23, 2009 21:18
autor: misiu_1_9_8_4
agrala pisze:wyglada jakby poleciala ktoras z diod
trzebaby bylo wyciagnac na stol i sprawdzic diody
A jak myślisz które diody mogły polecieć prostownicze czy od wzbudzenia alternatora

Regulatora jeszcze nie wyciągałem dopiero jutro wyciągam alternator z auta ale pierw zrobię tak jak mi zasugerowałeś i sprawdzę instalacje

[ Dodano: 25 Lis 2009 19:24 ]
Witam
I po kłopocie dzięki za pomoc
Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK.
Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia
Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy.
Więc jak ktoś zewrze przewód wzbudzenia z zasilaniem czyli niebieski przewód z czerwonym, to pada stabilizator napięcia. :okej:

[ Dodano: 14 Lip 2010 18:41 ]
Witam was serdecznie

[ Dodano: 14 Lip 2010 18:42 ]
www.superserwispc.pl

[ Dodano: 14 Lip 2010 18:43 ]
tdi