Strona 1 z 2

Ładowanie zdechło...

: ndz lis 22, 2009 17:55
autor: Michał_1977
Hejka
Mam taki oto problem-wczoraj wymieniałem łożyska w altku,komutator i szczotko-trzymacz z regulatorem.Po zamontowaniu do auta i odpaleniu miernik mi wskazał 14,35V więc O.K,ale po chwili zaczęła łypać kontrolka (po włączeniu np.świateł-gasła) i ładowanie spadło 13,9V.Machnąłem ręką i poszedłem spać.Dzisiaj brat pojechał od sklepu,a jak wrócił,to kontrolka świeci już ciągłym światłem niezależnie od obrotów i ładowania brak :panna:
Komutator dobrze przylutowany i ciągłość uzwojenia sprawdzona miernikiem.
Doradźcie coś ludzie,bo jak jutro zabiorę się za to,to chcę jak najszybciej skończyć,a auto mi jest potrzebne non-stop.
Dodam,że przy okazji wyczyściłem obudowę i zewnętrzną część stojana i polakierowałem.Tutaj nasuwa mi się myśl,że lakier mógł odizolować stojan od obudowy i masa nie ma przejścia.Dobrze myślę :-k ?

: ndz lis 22, 2009 18:07
autor: edzio
Michaś_1977 pisze:Tutaj nasuwa mi się myśl,że lakier mógł odizolować stojan od obudowy i masa nie ma przejścia.Dobrze myślę ?
Niestety to nie ma związku.

: ndz lis 22, 2009 18:16
autor: Duber
Michaś_1977, niestety znów na czynniki pierwsze musisz go rozebrac.a najpierw posprawdzaj wszystkie kable przy altku czy masz dokręcone.czy niepogubiles plastykowych dystansów na srubki.czesto zauwazylem jak mlodzi (bez urazy)elektrycy skrecając alternator zle wkladaja lub wcale ich niedają.potem sie sruba przesunie i jest problem.wyjmij szczotkoczymacz moze szczotka pekła bo sie sklinowala w rowkach na pierscieniach,tez to widzialem

: ndz lis 22, 2009 18:16
autor: Michał_1977
Więc co mogło paść?
Przewaliłem szukajkę i nikt nie miał takiego problemu.
Pomóżcie...

[ Dodano: 22 Lis 2009 17:18 ]
duber, dystanse są (zwróciłem uwagę na to).Szczotki wyjmowałem dzisiaj,zakładałem poprzednie-kicha

: ndz lis 22, 2009 18:18
autor: Paweł Marek
Nie wiem co tam dokładnie malowałeś, jeśli całą obudowę to może być brak masy od obudowy alternatora do silnika. Więc sprawdź opór między obudową a klemą ujemną powinien być prawie 0, albo sprawdź na uruchomionym silniku czy jest różnica napięć między obudową a śróbą z grubym kablem, oraz między silnikiem a tym kablem, nie powinno być.

: ndz lis 22, 2009 18:19
autor: Michał_1977
duber pisze:sklinowala w rowkach na pierscieniach,t
Nie ma rowków,bo założyłem nowy komutator...

[ Dodano: 22 Lis 2009 17:21 ]
Paweł Marek, to też ma sens.Sprawdzę na pewno.
Tylko ten stojan...czy aby na pewno nie powinien masować z resztą obudowy?

: ndz lis 22, 2009 18:22
autor: Duber
powiem szczerze jak regenerowalem alternatory rozbieralem w mak na piaskarke i malowalem.ale nigdy od srodka.uchwyty tez malowalem bo przy dokrecaniu i tak farba zlazila.zresztą nowe altern tez są cale w farbie.hmm

[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 17:22 ]
Michaś_1977 pisze:Tylko ten stojan
a stojan niejest przykrecany do obudowy?

: ndz lis 22, 2009 18:23
autor: Paweł Marek
nie widzę również takiej mozliwości. Miernik i mierz opory po rozebraniu powtórnym, opisy sa w serwisówkach jeśli nie wiesz jak.

: ndz lis 22, 2009 18:25
autor: Michał_1977
duber pisze:a stojan niejest przykrecany do obudowy?
Jest ściśnięty dwiema częściami obudowy i właśnie nie wiem,czy lakier nie izoluje...

: ndz lis 22, 2009 18:26
autor: Duber
Michaś_1977 pisze:Jest ściśnięty dwiema częściami obudowy i właśnie nie wiem,czy lakier nie izoluje...
ja nigdy tego niewyciagalem,a widzialem przykrecane zazwyczaj i wtedy by mase mialo.ale jak ty masz wciskane moze byc problem.

[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 17:28 ]
tylko se tak mysle jesli uzwojenia stojana sie konczą gdzies tam to czy one musza miec mase(zwlaszcza z obudowy) kurcze niepamietam.przeciez jedne konce uzwojenia sie łączą i inne ida do mostka diód.gdzie i do czego ta masa stojana w tym momencie

: ndz lis 22, 2009 18:28
autor: Michał_1977
Paweł Marek pisze:opisy sa w serwisówkach jeśli nie wiesz jak.
Niby mam coś w mądrej książce,ale jak coś to skorzystam.Dzięki :pub:
Odezwę się jak coś mi się uda ustalić.
Gdyby coś komuś jeszcze przyszło do głowy,to niech pisze.

: ndz lis 22, 2009 18:33
autor: Michał_1977
$layer pisze:Lakier może izolować jak za dokładnie umalowałeś :grin:
Co prawda nie kąpałem go w lakierze,ale trochę go tam psiknąłem :helm:

: ndz lis 22, 2009 18:36
autor: Duber
Michaś_1977, ale poprawilem swój post wyrzej,przeczytaj.czy stojan ma mase?przeciez to uzwojenie i niemoze chyba miec masy.a niesądze zebys wkladajac półówki wsadzil je tak aby nic niezdarlo farby.ale dobrze jak by to bylo przyczyną

: ndz lis 22, 2009 18:38
autor: Paweł Marek
tak w skrócie:
między pierścieniami a metalem wirnika ma nie być przejścia.
Między pierścieniem płytkowym stojana a końcówkami uzwojenia też brak przejścia
Pomiędzy końcówkami stojana 0,1-0,2 koma.
Pomiędzy pierścieniami wirnika opór 2-4 omy - zależy od mocy altka.
Zostają diody i regulator - nie wiem jak to łatwo w domu sprawdzić. Szczotki mają wystawać min. 5 mm.