Ładowanie zdechło...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ładowanie zdechło...

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 17:55

Hejka
Mam taki oto problem-wczoraj wymieniałem łożyska w altku,komutator i szczotko-trzymacz z regulatorem.Po zamontowaniu do auta i odpaleniu miernik mi wskazał 14,35V więc O.K,ale po chwili zaczęła łypać kontrolka (po włączeniu np.świateł-gasła) i ładowanie spadło 13,9V.Machnąłem ręką i poszedłem spać.Dzisiaj brat pojechał od sklepu,a jak wrócił,to kontrolka świeci już ciągłym światłem niezależnie od obrotów i ładowania brak :panna:
Komutator dobrze przylutowany i ciągłość uzwojenia sprawdzona miernikiem.
Doradźcie coś ludzie,bo jak jutro zabiorę się za to,to chcę jak najszybciej skończyć,a auto mi jest potrzebne non-stop.
Dodam,że przy okazji wyczyściłem obudowę i zewnętrzną część stojana i polakierowałem.Tutaj nasuwa mi się myśl,że lakier mógł odizolować stojan od obudowy i masa nie ma przejścia.Dobrze myślę :-k ?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 22, 2009 18:07

Michaś_1977 pisze:Tutaj nasuwa mi się myśl,że lakier mógł odizolować stojan od obudowy i masa nie ma przejścia.Dobrze myślę ?
Niestety to nie ma związku.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 22, 2009 18:16

Michaś_1977, niestety znów na czynniki pierwsze musisz go rozebrac.a najpierw posprawdzaj wszystkie kable przy altku czy masz dokręcone.czy niepogubiles plastykowych dystansów na srubki.czesto zauwazylem jak mlodzi (bez urazy)elektrycy skrecając alternator zle wkladaja lub wcale ich niedają.potem sie sruba przesunie i jest problem.wyjmij szczotkoczymacz moze szczotka pekła bo sie sklinowala w rowkach na pierscieniach,tez to widzialem



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 18:16

Więc co mogło paść?
Przewaliłem szukajkę i nikt nie miał takiego problemu.
Pomóżcie...

[ Dodano: 22 Lis 2009 17:18 ]
duber, dystanse są (zwróciłem uwagę na to).Szczotki wyjmowałem dzisiaj,zakładałem poprzednie-kicha


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 18:18

Nie wiem co tam dokładnie malowałeś, jeśli całą obudowę to może być brak masy od obudowy alternatora do silnika. Więc sprawdź opór między obudową a klemą ujemną powinien być prawie 0, albo sprawdź na uruchomionym silniku czy jest różnica napięć między obudową a śróbą z grubym kablem, oraz między silnikiem a tym kablem, nie powinno być.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 18:19

duber pisze:sklinowala w rowkach na pierscieniach,t
Nie ma rowków,bo założyłem nowy komutator...

[ Dodano: 22 Lis 2009 17:21 ]
Paweł Marek, to też ma sens.Sprawdzę na pewno.
Tylko ten stojan...czy aby na pewno nie powinien masować z resztą obudowy?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 22, 2009 18:22

powiem szczerze jak regenerowalem alternatory rozbieralem w mak na piaskarke i malowalem.ale nigdy od srodka.uchwyty tez malowalem bo przy dokrecaniu i tak farba zlazila.zresztą nowe altern tez są cale w farbie.hmm

[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 17:22 ]
Michaś_1977 pisze:Tylko ten stojan
a stojan niejest przykrecany do obudowy?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 18:23

nie widzę również takiej mozliwości. Miernik i mierz opory po rozebraniu powtórnym, opisy sa w serwisówkach jeśli nie wiesz jak.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 18:25

duber pisze:a stojan niejest przykrecany do obudowy?
Jest ściśnięty dwiema częściami obudowy i właśnie nie wiem,czy lakier nie izoluje...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 22, 2009 18:26

Michaś_1977 pisze:Jest ściśnięty dwiema częściami obudowy i właśnie nie wiem,czy lakier nie izoluje...
ja nigdy tego niewyciagalem,a widzialem przykrecane zazwyczaj i wtedy by mase mialo.ale jak ty masz wciskane moze byc problem.

[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 17:28 ]
tylko se tak mysle jesli uzwojenia stojana sie konczą gdzies tam to czy one musza miec mase(zwlaszcza z obudowy) kurcze niepamietam.przeciez jedne konce uzwojenia sie łączą i inne ida do mostka diód.gdzie i do czego ta masa stojana w tym momencie
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 18:31 przez Duber, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 18:28

Paweł Marek pisze:opisy sa w serwisówkach jeśli nie wiesz jak.
Niby mam coś w mądrej książce,ale jak coś to skorzystam.Dzięki :pub:
Odezwę się jak coś mi się uda ustalić.
Gdyby coś komuś jeszcze przyszło do głowy,to niech pisze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 22, 2009 18:33

$layer pisze:Lakier może izolować jak za dokładnie umalowałeś :grin:
Co prawda nie kąpałem go w lakierze,ale trochę go tam psiknąłem :helm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lis 22, 2009 18:36

Michaś_1977, ale poprawilem swój post wyrzej,przeczytaj.czy stojan ma mase?przeciez to uzwojenie i niemoze chyba miec masy.a niesądze zebys wkladajac półówki wsadzil je tak aby nic niezdarlo farby.ale dobrze jak by to bylo przyczyną



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 18:38

tak w skrócie:
między pierścieniami a metalem wirnika ma nie być przejścia.
Między pierścieniem płytkowym stojana a końcówkami uzwojenia też brak przejścia
Pomiędzy końcówkami stojana 0,1-0,2 koma.
Pomiędzy pierścieniami wirnika opór 2-4 omy - zależy od mocy altka.
Zostają diody i regulator - nie wiem jak to łatwo w domu sprawdzić. Szczotki mają wystawać min. 5 mm.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości