Strona 1 z 1

Amortyzatory - Jak sprawdzić bez przyrządów?

: pt lis 25, 2005 11:03
autor: Olek79
Jak sprawdzić bez wjeżdzania na przyrząd czy amortyzatory są jeszcze w miarę skuteczne?

: pt lis 25, 2005 11:19
autor: Adamtd
jest taka metoda zbadania tłumienia drgań - określana w diagnostyce jako prymitywna. Przydałby się do niej czujnik drgań ale pewnie nie masz więc robi sie tak:
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak

: pt lis 25, 2005 11:56
autor: TUTENHAMON
Adamtd pisze:jest taka metoda zbadania tłumienia drgań - określana w diagnostyce jako prymitywna. Przydałby się do niej czujnik drgań ale pewnie nie masz więc robi sie tak:
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
popieram prosty sposób i za darmo gdzieś już kiedyś o tym pisałem.

: pt lis 25, 2005 16:19
autor: ksorzel
popieram pomysl dobry dzieki niemu dowiedzialem sie, ze moj amortyzator lewy przedni juz nie dziala.... a mam go ku*** dopiero osiem miesiecy i kto by pomyslal ze Delphi robi takie badziewie...

: pt lis 25, 2005 21:21
autor: maverik
A ja proponuje poprosic kolege z drugim samochodem.
Niech jedzie za toba, to nie musi byc szybko wystarczy ze pojedziecie po bruku lub innym nierownym terenie. Kolega z tylu napewno bardzo szybko zauwazy jesli amorki sa do wymiany. Oczywiscie pierwszy sposob tez popieram, to taka alternatywa:)

: pt lis 25, 2005 23:17
autor: wara99
maverik pisze:A ja proponuje poprosic kolege z drugim samochodem.
Niech jedzie za toba, to nie musi byc szybko wystarczy ze pojedziecie po bruku lub innym nierownym terenie. Kolega z tylu napewno bardzo szybko zauwazy jesli amorki sa do wymiany. Oczywiscie pierwszy sposob tez popieram, to taka alternatywa:)

ma kolega racje widac od razu jak kolo sie odrywa od podloza i skacze jak pileczka pozatym na zuzytych amorach jest jak na morzu

: sob lis 26, 2005 10:58
autor: slimgm
ja nawiąże do amorków Delfi, kumpel założył do tyłu (golf mk2), i po miesiącu wyciekł mu chyba cały olej, jechało się jak by tam w ogóle nie było amortyzatorów, oczywiście zakładał sam więc gwarancja poszła się paść.

: pn lis 28, 2005 19:06
autor: kesonex
A czy moze ktos mi powiedziec jakie powinny albo jakie ma amorki w golfie II z 87 roku skladak na przodzie??
Kupilem same wkaldy intercars mowi ze tak sie wymienia wklady kielichy czyli mocowania pozostaja. Mechanik mowi ze musza byc cale tak jak z tylu czyli amorek z kielichem do tego sprezyna i mocowanie gorne z lozyskiem.....
Zglupialem a kazdy mowi co innego ....

: pn lis 28, 2005 19:30
autor: Paweł Marek
Adamtd pisze:. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
Sposób jest o wiele zbyt liberalny. Ma się zatrzymać przy pierwszym powrocie do góry, ostateczenie przy powrocie w dół w pozycji zero. Jak jest gorzej to naprawdę już lipa. POza tym nie sprawdzi sie ta metoda w autach z twardzym zawieszeniem, choćby już w GTI.

: pn lis 28, 2005 19:59
autor: ultradźwięk
Witam
mam pytanko które juz poniekąd zapoczatkował Paweł Marek jak sprawdzic amortyzatory w twardym zawieszeniu? Czy zostaje juz tylko stacja diagnostyczna?
pozdrawiam

: pn lis 28, 2005 20:08
autor: Adamtd
ultradźwięk pisze:Witam
mam pytanko które juz poniekąd zapoczatkował Paweł Marek jak sprawdzic amortyzatory w twardym zawieszeniu? Czy zostaje juz tylko stacja diagnostyczna?
pozdrawiam
no
metoda Eusama itp itd (oczywiście nie zapominając że są to metody badania całego zawieszenia, a nie tylko amorków - same amortyzatory mozna sprawdzić tylko po ich wymontowaniu na maszynie)

: pn lis 28, 2005 21:09
autor: kesonex
A mnie ktos pomoze??plisss.....bo mam problem jak wyzej pisalem....:(

[ Dodano: Pią Gru 09, 2005 14:23 ]
Dziekuje wszystkim za szybka odpowiedz sam sie przekonalem jak rozkrecilem....:(

Dla informacji mimo ze mam skladaka podaje :

87rok silnik 1,6 ma z przodu amorki na wkladach nie w calosci...