Amortyzatory - Jak sprawdzić bez przyrządów?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Amortyzatory - Jak sprawdzić bez przyrządów?
Jak sprawdzić bez wjeżdzania na przyrząd czy amortyzatory są jeszcze w miarę skuteczne?
jest taka metoda zbadania tłumienia drgań - określana w diagnostyce jako prymitywna. Przydałby się do niej czujnik drgań ale pewnie nie masz więc robi sie tak:
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
popieram prosty sposób i za darmo gdzieś już kiedyś o tym pisałem.Adamtd pisze:jest taka metoda zbadania tłumienia drgań - określana w diagnostyce jako prymitywna. Przydałby się do niej czujnik drgań ale pewnie nie masz więc robi sie tak:
1. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
TUTENHAMON
maverik pisze:A ja proponuje poprosic kolege z drugim samochodem.
Niech jedzie za toba, to nie musi byc szybko wystarczy ze pojedziecie po bruku lub innym nierownym terenie. Kolega z tylu napewno bardzo szybko zauwazy jesli amorki sa do wymiany. Oczywiscie pierwszy sposob tez popieram, to taka alternatywa:)
ma kolega racje widac od razu jak kolo sie odrywa od podloza i skacze jak pileczka pozatym na zuzytych amorach jest jak na morzu
A czy moze ktos mi powiedziec jakie powinny albo jakie ma amorki w golfie II z 87 roku skladak na przodzie??
Kupilem same wkaldy intercars mowi ze tak sie wymienia wklady kielichy czyli mocowania pozostaja. Mechanik mowi ze musza byc cale tak jak z tylu czyli amorek z kielichem do tego sprezyna i mocowanie gorne z lozyskiem.....
Zglupialem a kazdy mowi co innego ....
Kupilem same wkaldy intercars mowi ze tak sie wymienia wklady kielichy czyli mocowania pozostaja. Mechanik mowi ze musza byc cale tak jak z tylu czyli amorek z kielichem do tego sprezyna i mocowanie gorne z lozyskiem.....
Zglupialem a kazdy mowi co innego ....
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sposób jest o wiele zbyt liberalny. Ma się zatrzymać przy pierwszym powrocie do góry, ostateczenie przy powrocie w dół w pozycji zero. Jak jest gorzej to naprawdę już lipa. POza tym nie sprawdzi sie ta metoda w autach z twardzym zawieszeniem, choćby już w GTI.Adamtd pisze:. Naciskasz mocno na autko tak aby ugiąc zawieszenie (można tez "zjechać z jakiegoś progu"),
2. Puszczasz auto.
3. Obserwujesz co się dzieje - dobry amortyzator=auto podskoczy do góry i powróci w dół do pozycji nazwijmy ją stanu 0 (czyli zawieszenie wykona jedno wahnięcie), jeśli pójdzie do góry opadnie poniżej stanu 0 i do niego powróci to też jeszcze ok, ale jesli liczba wahnięc jest większa to już jest coś nie tak
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
noultradźwięk pisze:Witam
mam pytanko które juz poniekąd zapoczatkował Paweł Marek jak sprawdzic amortyzatory w twardym zawieszeniu? Czy zostaje juz tylko stacja diagnostyczna?
pozdrawiam
metoda Eusama itp itd (oczywiście nie zapominając że są to metody badania całego zawieszenia, a nie tylko amorków - same amortyzatory mozna sprawdzić tylko po ich wymontowaniu na maszynie)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości