Strona 1 z 1

Skrzynia w ABF - wyskakuje wsteczny.

: sob lis 21, 2009 22:02
autor: $layer
Masakra! Jakiś czas temu pożyczyłem mojego GTI siostrze, a jak mi go oddała wsteczny wchodził ale zaczął wyskakiwać i niemiłosiernie zgrzytać. Jak się udało to wszedł i na wstecznym można było śmigać nawet kilometr i nie wyskoczył. Teraz zrobiło się jeszcze gorzej bo już zgrzyta za każdym razem i wyskakuje. By się nie męczyć teraz go wogóle nie używam.
Chciałem go wyregulować na linkach na wszystkie możliwe sposoby ale nic z tego.
Jest może jakiś myk by to zrobić, czy rozbierać skrzynię? Jak rozebrać to na co zwrócić uwagę? Czy może lepiej kupić drugą?

: sob lis 21, 2009 22:12
autor: Duber
ja bym robił jesli poza tym chodzila dobrze(choc sam bym sie niepodjol tego,niedawno robilem synchronizatory,tzn fachowiec).jesli wyskakuje to pewnie wodziki bo niewiem czy jeszcze cos za to odpowiada...
ale wsteczny nie jest synchronizowany chyba wiec zgrzyty są związane niewysprzeglaniem przez sprzegło.

: sob lis 21, 2009 22:22
autor: czechu_01
Dobry zwyczaj - nie pożyczaj :grin: Ale tak na serio, sprawdzałeś może pod mieszkiem czy się ten plasticzek nie wyksył na drążku zmiany?

: sob lis 21, 2009 22:25
autor: Duber
no ale jesli bieg juz wskoczy to osprzęt skrzyni biegow moze powodowac jego wyskoczenie?moze byc problem z wbiciem go ale nie jak juz jest wbity.

: ndz lis 22, 2009 10:26
autor: $layer
Wszystkie biegi wchodzą jak ta lala, tylko ten wsteczny wejdzie ale przy ruszaniu sam wyjdzie.

: ndz lis 22, 2009 10:57
autor: grzesiek8383
witam mam identyczny problem u siebie też mi wyskakuje wsteczny i głośno chodzi skrzynia na wstecznym.
na innych biegach ok.
tylko u mnie to nie stało się odrazu tylko pogłębiało się stopniowo
jak cofam to przytrzymuję palcem lewarek i sprzęgło puszczam delikatnie
i wtedy nie wyskakuje

: ndz lis 22, 2009 11:02
autor: roman58
Nie pomogą regulacje musisz rozbierać skrzynię i wymiana koła,bo po prostu lekko podrobiło zęby na skos i przy obciążeniu wyskakuje.Na krótko możesz potrzymać za lewarek ale później nawet potrzymanie nie da rady.

: ndz lis 22, 2009 11:16
autor: greg
zanim wywalisz kupę kasy obejrzyj dokładnie pancerze wodzików od wybieraka - bo już taki przypadek gdzieś omawialiśmy (mechanik uparł się ze skrzyni a aja że system wodzików - jedna linka a raczej jej pancerz była do wymiany) i była tu przyczyna

: ndz lis 22, 2009 15:28
autor: memekk222
kolego zeby sprawdzic dokładniej za zgaszonym silniku wbij wsteczny ale pod maska bezpośrednio przy skrzyni dobrze dopchnij wsteczny na wodzikach wcisnij sprzegło odpal i ruszaj.jesli ci on nie wyskoczy to znaczy ze to wina sterowania biegami linki lub mechanizm przy lewarku.jesli wyskoczy to nie wyciagaj skrzyni tylko proponował bym wyciagnac z niej mechanizm wybierajacy biegi .mie potrzeba tam kanału ani zadnej filozofi tylko klucz nasadowy 13 dwie srubeczki i linki i wyciagamy.trzeba dokładnie obejrzec łapki od przesuwek moze jakas jest wytartai nie wbija biegu do konca. sa to metody które nie wymagaja wkładu finansowego i warto je sprawdzic

: ndz lis 22, 2009 19:14
autor: $layer
memekk222, chyba masz rację. Tak zrobiłem i zaj... na wstecznym w płot który był za mną. Piwo było temu winne...

: ndz lis 22, 2009 19:15
autor: djtom
Piwo było temu winne
bardzo mądrze :bigok:

: czw gru 03, 2009 11:11
autor: memekk222
i co tam kolego wyszło z biegami :crazy: