Strona 1 z 1

Zółty osad przy korku Oleju

: sob lis 21, 2009 12:43
autor: pendzel_3
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim mk4 2.0 zbiera sie zółty osad przy korku wlewu oleju.. czym to pachnie? bo kiedyś obiło mi sie to o uszy ze nie niezbyt dobry znak

silnik bierze mi troche oleju (300ml\1000km) przy czym w ASO mówili mi ze to norma..dla tego silnika

: sob lis 21, 2009 12:50
autor: SFHKK
To normalne w zimię. Tzn. moze być poważna przyczyna, ale najprawdopodobniej to nic takiego.

: sob lis 21, 2009 12:50
autor: mizio 1976
witam
mam problem zgolfem 4
ostatnio kilka razy podczas jazdy cos szarpnelo jakby cos rozlaczylo silnik ale tak na 2sek. i dalej jechal az za ktoryms razem zgasl inie odpala

: sob lis 21, 2009 12:54
autor: pendzel_3
SFHKK pisze:Tzn. moze być poważna przyczyna, ale najprawdopodobniej to nic takiego.
Świetnie;]

: sob lis 21, 2009 13:02
autor: SFHKK
pendzel_3 pisze:
SFHKK pisze:Tzn. moze być poważna przyczyna, ale najprawdopodobniej to nic takiego.
Świetnie;]
Przy jeździe na krótkich odcinkach w zimę powstaje żółty osad na korku oleju. Z tym nie trzeba nic robić. Inną przyczyną żółtego osadu jest mieszanie się oleju z płynem chłodniczym i wtedy jest to poważna sprawa. Ale w większości przypadków to ta pierwsza przyczyna.

: sob lis 21, 2009 13:04
autor: pendzel_3
doczytałemm troche wiecej na innych forach... musze sprawdzić tą uszczelke,
tak czy siad czeka mnie wymiana pierściani i uszczelniaczy bo denerwuje mnie jeżdżenie z butelką oleju w bagażniku.. a pokonuje dośc spore trasy i dlatego niedojrzenie silnika raczej wykluczam

Re: Zółty osad przy korku Oleju

: sob lis 21, 2009 15:22
autor: oldstaszek
pendzel_3 pisze:Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim mk4 2.0 zbiera sie zółty osad przy korku wlewu oleju.. czym to pachnie? bo kiedyś obiło mi sie to o uszy ze nie niezbyt dobry znak

silnik bierze mi troche oleju (300ml\1000km) przy czym w ASO mówili mi ze to norma..dla tego silnika
Normalne zjawisko o tej porze roku i pachnie olejem z wodą - innych "zapachów" nie ma.

Zużycie oleju - stanowczo za wysokie - daje to na 10kkm 3 litry.
ASO "spusciło" Cię...

Potrzeba określić przyczyny. :pub:

: sob lis 21, 2009 21:58
autor: jackyz
Wymień pierwsze uszczelniacze zaworowe (da się to zrobić bez sciągania głowicy).Masło pod korkiem robi się przez pokonywanie krótkich tras,bo silnik jest niedogrzany.Chyba że ubywa Ci płynu?

: ndz lis 22, 2009 12:23
autor: hauer
według insytrukcji i informacji uzyskanych w ASO dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1litr na 1000km (to jest dopiero porażka),
żółtawy osad pod korkiem wlewu oleju -problem z wodą mieszającą sie z olejem.
jest kilka przyczyn -najpoważniejsza to nieszczelność w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy przecieka gdzieś do oleju -musisz sprawdzać stan płynu chłodniczego, jesli go ubywa to jest problem -najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
inną przyczyną jest wykraplanie sie wody w rurze odmy (szczególnie w niskich temperaturach) do tego dochodzą krótkie dystanse i niedogrzanie motoru. ale powiem ci że możesz przejechać i 100km i maź będzie pod korkiem -ale to może być związane z nieszczelnością samego korka wlewu oleju -gumka która jest zamontowana pod korkiem z czasem parcieje i wilgoć jest "zasysana" pod korek. wystarczy wymienić gumkę albo podgiąć trochę blaszki utrzymujące korek we wlewie.
ale ten osad nie jest jakąś nienormalną sprawą w silnikach VW.

: ndz lis 22, 2009 12:54
autor: OIL
hauer pisze:według insytrukcji i informacji uzyskanych w ASO dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1litr na 1000km (to jest dopiero porażka),
żółtawy osad pod korkiem wlewu oleju -problem z wodą mieszającą sie z olejem.
jest kilka przyczyn -najpoważniejsza to nieszczelność w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy przecieka gdzieś do oleju -musisz sprawdzać stan płynu chłodniczego, jesli go ubywa to jest problem -najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
inną przyczyną jest wykraplanie sie wody w rurze odmy (szczególnie w niskich temperaturach) do tego dochodzą krótkie dystanse i niedogrzanie motoru. ale powiem ci że możesz przejechać i 100km i maź będzie pod korkiem -ale to może być związane z nieszczelnością samego korka wlewu oleju -gumka która jest zamontowana pod korkiem z czasem parcieje i wilgoć jest "zasysana" pod korek. wystarczy wymienić gumkę albo podgiąć trochę blaszki utrzymujące korek we wlewie.
ale ten osad nie jest jakąś nienormalną sprawą w silnikach VW.
1l/1000 km to zajeb...... dużo, czyli od wymiany do wymiany 15 litrów :rotfl: . Te ich normy są czasami śmieszne.
A czy latem robi ci się taki nalot na korku - pewnie NIE
Zimą to logiczne, podczas jazdy na krótkich dystansach olej się nie rozgrzeje dobrze i miesza się z para wodną i powstaje nalot.
No chyba że uszczelka głowicy przepuszcza - tak bynajmniej było u mnie, sama wymiana uszczelniaczy nie pomoże
Pozdro