Strona 1 z 2

postoje w kierunkach

: sob lis 21, 2009 11:12
autor: xxxsobociakxxx
Witam, chce sie dowiedziec jak zrobic postojówki w kierukach , prosze o opis :)

: sob lis 21, 2009 11:19
autor: VW Golf II
chodzi ci o to ze jak wlaczysz kierunek na zgaszonym aucie to beda sie swiecic postojowki?? Z tego co wiem to tak juz jest w golfach. Ja tak mam i nic nie musialem robic.

: sob lis 21, 2009 11:56
autor: xxxsobociakxxx
VW Golf II pisze:chodzi ci o to ze jak wlaczysz kierunek na zgaszonym aucie to beda sie swiecic postojowki?? Z tego co wiem to tak juz jest w golfach. Ja tak mam i nic nie musialem robic.
nie nie , źle mnie zrozumialeś . Chodzi mi o to aby cały czas mi sie paliły kierunki jak w wersji US :)

: sob lis 21, 2009 11:57
autor: Jarowo
Dokładnie tak. Przełącznik kierunków ma podwójne styki. Na te dodatkowe idzie napięcie ze stacyjki (kostki) po jej wyłączeniu

: sob lis 21, 2009 12:02
autor: xxxsobociakxxx
to mam ją wypiąc czy jak ??? ale one maja oczywiście normalnie działac tylko ze jak w wersji US

: sob lis 21, 2009 12:39
autor: Michal_c
No to są dwa wyjscia, albo montujesz np diodę lub dodatkową żaróweczkę w obudowie kierunku, lub zakładasz dwu włóknową żarówkę, i słabiej żeby cały czas świeciła a mocniej na kierunkach, zasilanie do słabszego włókna, bądź żarówki/diody dodatkowej prowadzisz od oryginalnego zasilania postojówek w przednich lampach :)

: sob lis 21, 2009 18:16
autor: Jarowo
xxxsobociakxxx, wszystko ma robić tak jak chcesz, chyba, że ktoś tam grzebał i już nie robi. Poszukam gdzieś schematu, a jak znajdę dam znać

: sob lis 21, 2009 22:08
autor: xxxsobociakxxx
Jarowo pisze:xxxsobociakxxx, wszystko ma robić tak jak chcesz, chyba, że ktoś tam grzebał i już nie robi. Poszukam gdzieś schematu, a jak znajdę dam znać
ok, wiec czekam aż coś znajdziesz bo pilnie mi na tym zależy :)
i daj na PW porządny opis co i jak pozdro :food:

: sob lis 21, 2009 22:27
autor: Zico63b
Panowie! A jaki tu schemat potrzebny? Do pozycyjnych w reflektorach głównych idzie szaro-czarny (prawe) lub szaro-czerwony (lewe) i od tego kabelka należy pobrać po prostu zasilanie i doprowadzić... a do czego, to już zależy od inwencji Kolegi zakładającego takie "cóś".
Masa, jak to w VW, zawsze brązowy!
Prostym rozwiązaniem wydaje się wywiercenie otworu według średnicy oprawki na żaróweczkę, można zastosować dowolną oprawkę na żarówkę bezcokołową 12V/5W lub 12V/4W; może to być chociażby od Malucha ze szrotu,w skrócie: co kto ma pod ręką. Diody są fajne, lecz wymagają m.in. opornika właściwie dobranego, właściwego podłączenia (polaryzacja!) - z żarówką prawie bez kłopotu :mrgreen:

: sob lis 21, 2009 22:50
autor: Jarowo
Zico63b, xxxsobociakxxx, sorki. Zasugerowałem sie jednym z postów i nie zrozumiałem tego o co chodzi w temacie. Jeszcze raz przepraszam. Dzięki temu co Zico63b, napisał zakumałem o co chodzi. Jedno pytanie . Chodzi tylko o kierunki z przodu mam nadzieje? Jak tak to patent Zico63b jak najbardziej oki. Do tego co Zico63b napisał dorzucił bym ew. przerobienie opraw żarówek tak aby dało się zamontować żarówki dwuwłókowe 21/5W. 21 kierunki 5 postojowe. Nie pamiętam jak w wersji US było to rozwiązane w mk2, ale w mk1 wersja US były dodatkowe lampy pomarańczowe na boku zderzaka, które zapalały się z pozycjami w reflektorach i z tyłu

: ndz lis 22, 2009 01:08
autor: Zico63b
May be just like this, made for USA (może coś takiego, dla USA):

Obrazek

: ndz lis 22, 2009 11:12
autor: xxxsobociakxxx
Jarowo pisze:Nie pamiętam jak w wersji US było to rozwiązane w mk2, ale w mk1 wersja US były dodatkowe lampy pomarańczowe na boku zderzaka, które zapalały się z pozycjami w reflektorach i z tyłu
tutaj mówisz akurat o obrysówkach :) mk2'ki też to posiadają ...

będe musiał jutro coś ogarnąć z tymi postojami :P

: ndz lis 22, 2009 13:41
autor: Jarowo
Zico63b pisze:May be just like this, made for USA (może coś takiego, dla USA):
Exactly, but there is one problem :), ... czyli oprawy na podwójne żarówki pasujące do lamp. Z braku laku można by polutować do żarówek przewody na stałe i wyprowadzić na zewnątrz oprawy.Pasowało by także przegotować sobie na zapas takie żarówki z przewodami. Konektory do połączenia z instalacją trzeba by zaciskać na samym końcu, czyli po wyprowadzeniu przewodów z oprawy gdyby była potrzeba wymiany takiej żarówki na drodze, bo tam o lutownicę może być trudno.

: ndz lis 22, 2009 15:25
autor: xxxsobociakxxx
jutro sie zabieram za magie:D więc wieczorem dam znac co i jak uczyniłem :goof: