Strona 1 z 3
olej
: sob lis 21, 2009 10:02
autor: vwejowy
witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok200ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia ma dobre
: sob lis 21, 2009 10:14
autor: agrala
cisnienie przydaloby sie zmierzyc na zimnym i na cieplym dla porownania
mialem jettke ktora brala olej, ok 700ml, po zmianie oleju na castrola- nie pamietam nazwy, chyba high milage, specjalny olej do samochodow z duzym przebiegiem splanie oleju spadlo do 400ml
Jak poszla uszczelka pod glowica dalem nowe ierscienie i nowe szczelniacze i od wymiany do wymiany nie bylo potrzeby dolewania oleju
Re: bierze olej
: sob lis 21, 2009 10:41
autor: Vii
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
Przepraszam. Co to za wartosci sa te: 10,13, 11.5, 12 ? oczywiscie cisnienie ale na tłokach?
Cisnienie OLEJU jeszcze zmierz na zimnym, na ciepłym, na "biegu jałowym" oraz po dodaniu gazu do np 3 tys obrotów, 4 badania lacznie, wróc tutaj z liczbami i zobaczymy..

: sob lis 21, 2009 10:46
autor: vwejowy
tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci
: sob lis 21, 2009 10:50
autor: Vii
vwejowy pisze:tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci
wszystko ok.. poproś jeszcze o pomiar cisnienia oleju, tutaj beda mniejsze liczby ktore wiele powiedza..
: sob lis 21, 2009 10:52
autor: wolny83
vwejowy pisze:tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci
kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.z byt duza roznice masz na poszczegolnych tłokach 10, 13 tu jest bardzo duza roznica jak dobrze pamietam roznica miedzy tłokami morze byc 0,5 ale dokładnie nie pamietam napewno nie duzo wiecej
[ Dodano: 21 Lis 2009 09:59 ]
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
wartosc MIN sprezania 10 a MAX 15 wiec zywotnosc pierwszego pierscionka ktorego podales 10 jest na wykonczeniu
: sob lis 21, 2009 11:00
autor: agrala
Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
: sob lis 21, 2009 11:15
autor: wolny83
agrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
dlatego zalecam zrobic probe olejowa
: sob lis 21, 2009 11:16
autor: Vii
agrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
mysle ze juz sam wytłumaczyles sobie swoim editem takze dodanie czegokolwiek przeze mnie jest zbedne. Gdy niskie, za niskie to swiadczy wlasnie o pierśionkach jeden z dopuszczonych faktów przez Ciebie rowniez

proba olejowa jest opcja ! bo sprawdzi pierscienie i ewentualnie wykluczy
: sob lis 21, 2009 11:19
autor: agrala
wolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
tu bym sie nie zgodzil
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Re: bierze olej
: sob lis 21, 2009 11:21
autor: wolny83
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
tak jak ci napisalem podjedz do mechanika i powiedz mu zeby jeszcze raz ci zrobil pomiar cisnienia,a takze dodatkowo probe olejowa i wtedy zapadnie decyzja co jest powodem spalania oleju
: sob lis 21, 2009 11:24
autor: agrala
Vii jednak prosze o wytlumaczenie bo i tak nie kumam - co ma cisnienie oleju do brania oleju
: sob lis 21, 2009 11:26
autor: wolny83
agrala pisze:wolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
tu bym sie nie zgodzil
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
rozumiem cie ale nie ma innego wyjscia,chyba ze najlepiej by było rozebrac silnik na drobny mak i wtedy bedzie wiedzial na 100% co jest powodem spalania oleju,a my tylko morzemy sobie gdybac co morze byc powodem
: sob lis 21, 2009 11:32
autor: vwejowy
ok dziekuje za cenne wskazówki,jak tylko znajde czas to podjade do mechaniora zeby mi sprawdził te ciśnienie.rozważam wymiane silnika tylko ze z tym to nigdy niewiadomo na jaki sie trafi.a opłaca sie robic kapitalke?jaki jest+/- koszt takiej zabawy,ktoś wie może?