czy opłaca się dalej remontować ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

czy opłaca się dalej remontować ??

Post autor: duchu123 » czw lis 19, 2009 23:42

Miałem remon silnika wymiana (rozrządu świec paska alternatora uszczelniacze i uszczelka) wcześnie brał mi 1l na 1000 (ale czuje że tak mało bo miał wlane jakiś zagęszczacz uszczelniacz)teraz bierze mi 1l na 250km dosłownie bo miałem dobry stan oleju jak od mechanika wyjechałem i wyzerowałem licznik co może być nie tak po tym remoncie nie kopcił był biały dym powiedział że od gazu ale po przejechaniu 250 kopci jak smok i cieknie z rury olej
mechanik sprawdzał że przedmuchu nie ma więc wymienił prowadnice zaworów
Dzisiaj odebrałem i nadal dymi na niebiesko
czy warto jeszcze wymienić pierścienie czy może lepiej sprzedać go albo inny silnik kupić ???



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 19, 2009 23:52

duchu123, co to za motor i jaki przebieg? Najlepiej zacznij robić sam, lub zmień mechanika, bo coś mi tu ściemą pachnie
duchu123 pisze:mechanik sprawdzał że przedmuchu nie ma więc wymienił prowadnice zaworów

Uszczelniacze to bym zrozumiał, ale prowadnice? I do tego ciekawe jak te przedmuchy sprawdzał przy takim zużyciu oleju.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:52 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 844
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Post autor: tomatol » pt lis 20, 2009 00:02

duchu123 pisze:czy warto jeszcze wymienić pierścienie
D..... nie mechanik jak miał już głowice zwaloną to pierścienie mógł wymienić, koszt pierścieni niewielki.
może lepiej sprzedać go albo inny silnik kupić ???


jak już w ten motor zainwestowałeś to wypadało by go rozbić do końca ,kupując nowy silnik nie masz pewności....



duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pt lis 20, 2009 00:03

1.6 16 2000r ponoć 148
przy mnie odpioł tą rurkę co dochodzi do filtra powietrza wyjoł bagnet i otwożył korek oleju i powiedział że przedmuchu nie ma
ciśnienie sprawdzał że niby wszędzie 10 bo powiedział że jak były stare uszczelniacze to były twarde i podtrzymywały zawór a jak wymienił na nowe są miekkie i dlatego się pogorszyło ale to powiedział gościu który robił mi głowicę niby specjalista bo mój mechanik powiedział żeby nie było na niego że da temu gościowi co mam zrobić???

ale wymienie pierścienie i co okaże się że znowu coś do wymiany ?? co jeszcze pewnie jakieś panewki
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 00:05 przez duchu123, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 844
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Post autor: tomatol » pt lis 20, 2009 00:09

To że przedmuchu nie ma to nie znaczy że jest ok wystarczy że pękł lub się zapiekł pierścień zgarniający

[ Dodano: 19 Lis 2009 23:11 ]
duchu123 pisze:o jeszcze pewnie jakieś panewki
to byś słyszał stuki



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 20, 2009 00:18

duchu123 pisze:powiedział że jak były stare uszczelniacze to były twarde i podtrzymywały zawór a jak wymienił na nowe są miekkie i dlatego się pogorszyło ale to powiedział gościu który robił mi głowicę niby specjalista bo mój mechanik powiedział żeby nie było na niego że da temu gościowi co mam zrobić???
Ciekawa teoria, ale ja mam inną, czyli źle nabite uszczelniacze, oraz to co pisałtomatol,


JaroW

duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pt lis 20, 2009 00:19

czyli co obstawiacie te pierścienie ile one kosztują ???
a co może być związane jeszcze jak rozpaprze i co może powiedzieć że jest zepsute by mnie na koszty dodatkowe nie naraził bo zapłace mu tylko za pierścienie i uszczelke pod miskę a reszte niech on płaci i za darmo robi dosyć kasy wziął już


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

lubicz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw lis 19, 2009 01:09
Lokalizacja: grudziadz/Parski/Wloclawek

Post autor: lubicz9 » pt lis 20, 2009 00:22

tak to raczej beda pierscienie jednak co remont to remont bo nigdy niewiadomo na jaki silnik sie trafi :bigok:

[ Dodano: 19 Lis 2009 23:25 ]
a i jeszcze tak nawiasem zmien mechanika i podjedz do drugiego wiesz zeby sie skonsultowac z 2 a nawet 3 mechanizatorami pozdro


"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lis 20, 2009 00:44

duchu123, zużycie oleju po naprawie masz katastrofalne, większe niż przed, czyli naprawa poszła nie tak delikatnie mówiąc. Poza tym głupie tłumaczenia tego co robił głowicę, czyli nowe uszczelniacze są gorsze od starych, a jak tak to po cholerę je wymieniał? Po to, że poprawnie przeprowadzona naprawa przynosi efekt, lub przynajmniej nie pogarsza sytuacji jak diagnoza co do przyczyny była błędna. masz 16 wentyli, a więc jest którędy łykać olej. To jest ewidentna porażka tego go robił głowicę. Co do pierścieni to faktycznie mogą być uszkodzone pierścienie olejowe i zostawiają olej na gładzi cylindra. Tu jedna wina mechanika nie jest tak oczywista ponieważ jedna szkoła mówi że przy braniu oleju i zdjętej głowicy powinno się wymienić pierścienie, a druga nie ruszaj gówna bo śmierdzi. Ten się nie myli co nic nie robi, i nie jest wstydem przyznanie się do błędu i ponieść jego konsekwencje. Myślę,że po tym można poznać fachowca, a nie po teoriach wyssanych z palca. Ten twój przebieg nieco mały jak na takie zużycie oleju


JaroW

duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pt lis 20, 2009 01:04

dodam że na biegu jałowym nie dymi tylko jak dodam gaz do dechy to chmura się pojawia ;-( i przy zmianie biegów
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 01:05 przez duchu123, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt lis 20, 2009 08:39

duchu123 pisze:Miałem remon silnika wymiana (rozrządu świec paska alternatora uszczelniacze i uszczelka) wcześnie brał mi 1l na 1000
a powiedz kolego czemu nie wyminiłeś pierścieni od razu(pomimo opinii)? i jaki olej zalaliście?


Obrazek

Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » pt lis 20, 2009 08:58

Ja miałem raz tak, że jak wlałem nowy olej, przyjechałem 200km i mi ubyło 300-400ml. Byłem w lekkim szoku, dolałem olej i teraz prawie nie ubywa-może jakieś 100ml/1000km.
A co do remontu, to przeczytałem mnóstwo postów z tymi silnikami i z reguły sama wymiana uszczelniaczy nic nie pomaga. Trzeba wymienić też pierścienie. Lepiej rób kolego remont niż bawić się w kupowanie kota w worku.



duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pt lis 20, 2009 09:42

pół syntetyk mobila 15w40 bo powiedział mechanik że pierścienie to nie możliwe że są do wymiany ja się nie znam i dlatego tu piszę


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt lis 20, 2009 09:46

duchu123 pisze:pół syntetyk mobila 15w40
15W40 to mineral
10W40 to półsyntetyk i taki powinien być zalany, w przeciwnym wypadku nagar zbiera Ci się w silniku
duchu123 pisze:powiedział mechanik że pierścienie to nie możliwe
a jednak mogą być możliwe

[ Dodano: 20 Lis 2009 08:48 ]
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... SuperM.asp
pewnie ten


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości