Strona 1 z 1

Jak podłączyć kierownice multifunkcyjna?

: czw lis 24, 2005 11:43
autor: Mateusz_Kudelsk
Witam! Kupiłem kierownice do Golfa V z multifunkcją. Planuje dokupić jeszcze GPS i podłączyć to jedno z drugim.Byłem w serwisie to goście mowili,ze trzeba jakis komputer kupować który montuje sie w kolumnie kierownicy,w jej dolnej częsci,do tego jeszcze trzeba nowy zwijak :/ Czy wie ktoś czy własnie w taki sposob sie podłącz tą kierownice??Bo ja myślałem,ze od sterownika ktory znajduje sie na kole kierownicy idzie taśma do GPSU i tyle,ale moze sie mylilem...

: pt lis 25, 2005 09:50
autor: 1 6 D
Zwijak będzie nowy potrzebny, bo więcej kabli musi iść do kierownicy. Mnie się wydaje, że za dużo zabawy z kierownicą taką.

: ndz kwie 19, 2009 17:45
autor: Bodek Kamil
Witam
Mam ten sam problem, w Golfie V obecnie mam kierownice trojramienna a chce ja wymienic na trojramienna z multifunkcjami typu GTI, czytalem troszke ze i sterownik trzeba wymieniac jesli chce zeby przyciski w przyszlosci dzialaly, do tego konieczna niby bedzie kalibracja czujnka kata skretu w ASO. Troszke zachodu z tym bedzie, a nie mozna po prostu wymontowac jednej zamontowac drugiej, zostawic tylko poduszke i jechac dalej? Przyciski nich sobie nie dzialaja, liczy sie ksztalt tej kierownicy

Prosze poczytac, bardzo ciekawe info z forum passata. Przy okazji, wie ktos gdzie mozna kupic "ALUprzyciski" multifunkcyjne

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2897504

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25926


Obrazek

: ndz kwie 19, 2009 19:36
autor: Oli
Bodek Kamil, masz poradę jak zamontować taką kierę jak chcesz http://uk-mkivs.net/forums/t/156872.aspx
a co do adaptacji czujnika kąta skrętu to jeżeli jest tak samo jak w MK IV to do ASO nie trzeba jechać potrzebny VAG i da się :chytry:

Kierownica multifunkcyjna Golf MK5, programowanie VAG

: ndz kwie 19, 2009 20:15
autor: Bodek Kamil
Dzieki Panie kolego, zdjecia czytelne i bardzo pomocne, rozumiem ze na koniec jak sie wszystko uda trzeba wypic piwo :partyman:

Zrobilem wszystko zgodnie z opisem http://translate.google.pl/translate?hl ... 56872.aspx ale jest problem, nie dziala klakson, nie dzialają i nie podswietlaja sie przyciski w kierownicy.
Wiazke airbag mam ok - 1K0971584C rozbudowana o wtyczke multifunkcji, klakson jest podpiety pod inne piny dlatego obecnie nie dziala
Zwijak taśmy mam ok - 1K0959653C dokladnie taki jak opisuja na forum
Sterownik tez powinien byc ok - 1K0953549BC najpewniej zamienia sie na AK i BK, VAG znajduje multifunkcje jako NIEWLĄCZONĄ a VCDS wyswietla błąd OPERACJI POZA ZAKRESEM co wskazuje na niewlasciwy sterownik, który mimo zamieniajacych sie numerów na AK i BK nie obsługuje multifunkcji
Zmieniajac Vagiem lub VCDS-em kod kierownicy z 0000042 na 0002042 lub 0003042 gdzie 2lub3 to wlasnie kierownica multifunkcyjna bez tempomatu lub z tempomatem wszystko powinno zadzialac, jednak VAG nie zapisuje tych ustawien, dlaczego? Najpewniej dlatego ze modul multifunkcji w samej juz kierownicy nie dostaje zadnego sygnalu cyfrowego poprzez kabel LIN a tym samym nie moze ani podswietlic przyciskow ani tez odczytywac ich pracy. Nastepnym krokiem jest wiec wymiana sterownika pod kolumną kierownicy na 1K0953549AK co z tego wyjdzie? Zobaczymy, napewno to opisze. Moge miec problem z kalibracja czujnika kata skrętu ale mysle, że jakos temu podołam. Dla milosnikow zmian w MK5 polecam strony:

http://furmanka.blogspot.com/

http://translate.google.pl/translate?hl ... obd.org%2F

http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1180295.html

Obrazek

: pn gru 28, 2009 10:09
autor: zydeek
Bodek Kamil,

witam. kiedyś pisałeś, że zamontowałeś kierownicę wielofunkcyjną i nie działał klakson oraz podświetlanie. możesz mi napisać co było przyczyna?? mam ten sam problem i nie mogę sobie poradzić.
mój email: zydeek@gmail.com