Strona 1 z 3
zapytanko
: śr lis 18, 2009 11:52
autor: makx
Hej witam mam takie pytanko , a mianowicie z kolektora ssacego wychodzi taki przewpdzik o przekroju przynajmniej 3 mm od czego on moze byc drugie pytanie to poniżej chyba przy kolektorze wydechowym wychodzi taka rurka na końcu ma taki niebieski kapselek mój silnik to 1.6 benzyna Golf 2
[ Dodano: 18 Lis 2009 10:54 ]
to z tym kabelkiem to chyba juz wiem to chyba jest podgrzewacz kolektora ssacego
: śr lis 18, 2009 11:56
autor: -=ren=-
makx, dokładnie to jest podgrzewanie tzw jeża w kolektorze ssącym, aby polepszyć możliwości mieszania się paliwa z powietrzem i żeby nic się nie skraplało...
: śr lis 18, 2009 11:59
autor: makx
a w którym miejscu jest oznaczenie silnika
: śr lis 18, 2009 12:02
autor: MaRo1705
makx, ponizej 3i 4 swiecy liczac od paska rozrzadu
masz taki wygladzony paseczek szmateczka czyszczenie i bedzie git
Re: zapytanko
: śr lis 18, 2009 12:06
autor: Kriscc
makx pisze:... drugie pytanie to poniżej chyba przy kolektorze wydechowym wychodzi taka rurka na końcu ma taki niebieski kapselek mój silnik to 1.6 benzyna Golf 2
To jest chyba do podłączania analizatora spalin ale mogę się mylić
: śr lis 18, 2009 12:16
autor: mosiek2206
Z tego co wiem to analizator spalin podłącza sie do rury wydechowej.
: śr lis 18, 2009 12:21
autor: makx
to teraz powiedzcie mi czemu tak nagle zaczął duzo palic 20 na setke gzanik wymienilem i dalej to samo a u mnie nie widac tej sondy lambda
[ Dodano: 18 Lis 2009 11:22 ]
mosiek2206 to co z tą rurka od czego ona moze byc
[ Dodano: 18 Lis 2009 11:31 ]
a może jakies foto tego oznaczenia silnika bo ja tam nigdzie nie widze w ktorym miejscu sie dokladnie miesci
: śr lis 18, 2009 12:32
autor: mate64
Jeśli dobrze cie rozumiem to mówisz o rurce do podłączenia analizatora spalin przed katalizatorem. Nic z tym nei robisz.
: śr lis 18, 2009 12:35
autor: Kriscc
chodzi ci chyba o ten przewód (15) i zaślepke (9)
tak więc analizator CO chyba jednak można podłączyć do tej rurki
: śr lis 18, 2009 12:50
autor: makx
tak dzieki juz wszystko wiem a do czego jest podłączona sonda lamdba u mnie jej nie ma bo bym ja widzial muj gażnik to pierburg 2e i co sie stalo ze tak duzo zaczął palic
: śr lis 18, 2009 13:11
autor: MaRo1705
makx, gazniki pierburga maja to do siebie ze lubia chlac ostro paliwo , najprostrzy i najtanszy sposob to
a zmienic na webera dostaje kopa , trochu problem ze ssaniem ale jest o przeróbce caly temat
albo kupic inny gaznik 2e niema gwarancji nato bo wiadomo one maja 20 lat
albo zalozyc monowtrysk wieksza zezba
: śr lis 18, 2009 13:20
autor: Paweł Marek
makx, doczytaj sobie o rodzajach gaźników. Pierburg 2E2 niema sondy , a 2EE ma. Jak sie dowiesz - pytaj dalej bo nie dostaniesz szczegółowych informacji. Kolektor jest napewno od 2EE. Poniewaz w autach z katalizatorem pomiaru spalin dokonuje sie własnie w rurkach pomiarowych bo w rurze z tyłu sa dopalone przez kat i niemioarodajne
: śr lis 18, 2009 15:43
autor: -=ren=-
jeśli się potwierdzi to co napisał Paweł Marek, a raczej tak będzie to masz Silniczek PN i gaźnik 2EE system ecotronic, czyli gaźnik z katalizatorem i sondą lambda... A na ten temat jest mnóstwo postów. Długa lektura ale interesująca.
: śr lis 18, 2009 18:28
autor: guti
mosiek2206 pisze:Z tego co wiem to analizator spalin podłącza sie do rury wydechowej.
no to mało jeszcze wies
zeby badanie było jak najbardziej dokladne, pomijajac dziurawe tłumiki,katalizator itd jakis przdmuchy zdejmuje sie ten kaprurek gumowy i wsuwa w rurke sonde analizatora i badanie jest najdokladniejsze