Strona 1 z 2

problem trzesie kierownicą przy predkosci 100-130Km/h pomocy

: pn lis 16, 2009 19:53
autor: arni871
Witam przegladalem tematy szukajką ale moim zdanie nie znalazlem dokladnie opisananego mojego problemu, a wiec tydzien temu odebralem auto od mechanika wymieniał mo kompletne sprzeglo bo mialem padniety dwumas wszystko było ok do tej pory od paru dni odczuwam drganie kierownicy i pedału gazu przy predkosci 100-130Km/h po 130 juz jest cisza najbardziej trzesie przy 120Km/h bardzo jest to denerwujace :grrr: przednie zawieszenie mam sprawne bo wymienialem w lato cale drozki z koncowkami oraz nowe tarcze boscha +klocki ferodo mam nowe alusy z nowymi oponkami ktore tez zakupilem na lato. dodam rowniez ze wlasnie pare dni temu temu odjechalem z pod domu rano autem i po kilometrze jazdy musialem zahamowac ostro na suchym asfalcie az zadzialal ABS i poczulem i usluszalem taki dziwny dzwiek i drganie jakby ktos zamek w kurtce otwierał i wlasnie niewiem czy cos sie przy hamulcach nie zopsuło prosze o pomoc moze ktoś sie juz z takim czyms spotkał i mi powie co to moze byc z góry dziekuje i pozdrawiam.

: pn lis 16, 2009 19:59
autor: pczerniej
może być tak że podczas tego hamowania przytarłeś oponę i teraz ma bicie , musiał byś podjechać do mechanika i zobaczyć na wyważarce jak sprawa wygląda

Re: problem trzesie kierownicą przy predkosci 100-130Km/h po

: pn lis 16, 2009 20:03
autor: j_a_r_o_o_o
arni871 pisze:Witam przegladalem tematy szukajką ale moim zdanie nie znalazlem dokladnie opisananego mojego problemu, a wiec tydzien temu odebralem auto od mechanika wymieniał mo kompletne sprzeglo bo mialem padniety dwumas wszystko było ok do tej pory od paru dni odczuwam drganie kierownicy i pedału gazu przy predkosci 100-130Km/h po 130 juz jest cisza najbardziej trzesie przy 120Km/h bardzo jest to denerwujace :grrr: przednie zawieszenie mam sprawne bo wymienialem w lato cale drozki z koncowkami oraz nowe tarcze boscha +klocki ferodo mam nowe alusy z nowymi oponkami ktore tez zakupilem na lato. dodam rowniez ze wlasnie pare dni temu temu odjechalem z pod domu rano autem i po kilometrze jazdy musialem zahamowac ostro na suchym asfalcie az zadzialal ABS i poczulem i usluszalem taki dziwny dzwiek i drganie jakby ktos zamek w kurtce otwierał i wlasnie niewiem czy cos sie przy hamulcach nie zopsuło prosze o pomoc moze ktoś sie juz z takim czyms spotkał i mi powie co to moze byc z góry dziekuje i pozdrawiam.
spobuj wywazyc jeszcze raz kola. Moze odpadl Ci odwaznik na feldze albo cos. Duzo nie ksoztuje a od razu wykluczysz bledne wywazenie. Jesli to nie pomoze to zajedz na stacje diagnostyczna i zbadaj stan zawieszenia - koszt od 25 do 40 zl

: pn lis 16, 2009 22:23
autor: mishabest
a ten majster co ci robił dwumas nie ściągał czasem kół ? Bo mógł zakładając je spowrotem zgubić gdzieś pierścienie centrujące od felg...

: pn lis 16, 2009 22:28
autor: adpap
u mnie tez tak bylo i po zalozeniu zimowych kol ustalo... letnie mam 215/45/17 i chyba pokrzywilem felgi albo opony bicia dostaly... niby wywazalem juz 2x ale nie bardzo ustalo... dopiero jak zalozylem zimowe kola to spokoj...
na wiosne czeka mnei sprawdzanie felg...

: pn lis 16, 2009 22:45
autor: greg
adpap, zmień warsztat wyważający - powaga

: pn lis 16, 2009 23:26
autor: arni871
pierscieni centrujacych nie posiadam bo mam kola dedykowane do VW Golfa IV... jutro zaczne od odkrecenia przednich kół moze jednak od tego hamowania uszkodziłem opone :grrr: bo felgi raczej proste bo nie wjechałem ostatnio w zadna potezna dziure dziekuje za podpowiedzi wszystkim. adpap, jesli juz nie da sie wywazyc to na bank masz krzywe te alusy

: wt lis 17, 2009 10:32
autor: adpap
greg pisze:adpap, zmień warsztat wyważający - powaga
wiem, i tak zrobie... ale to juz na wiosne sobie zostawie...

: wt lis 17, 2009 16:05
autor: arni871
Witam chłopaki przyczyna trzesienia kierownicą znaleziona. Dzis odkrecilem oby dwa koła z przodu obejrzalem felgi i opony wizualnie wyglada wszystko dobrze ale okazuje sie ze od strony kierowcy chcialem pokrecic piastą a tam zdziwienie tarcza sie osobno kreci niz piasta okazało sie że urwał sie dziubek śruby ktora trzymie tarcze i jest luz.

oto filmik:

: wt lis 17, 2009 16:16
autor: mate64
arni871, muszę cie zmartwić ale nie to jest przyczyną. Zastanów się chwile: jak zakładasz koło na piastę to wkładasz śruby w felgę, PRZEZ tarczę i wkręcasz w piastę. Ta śruba ma za zadanie unieruchomić tarczę przy montażu koła ale cały ciężar zamocowania tarczy przyjmują śruby koła, także przyczyną bicia na kierownicy NIE MOŻE być brak tejże śruby, bo śruby koła skutecznie unieruchomią tarcze na swoim miejscu. przyczyną bicia będą krzywe tarcze lub piasty, niewyważenie / krzywa felga, lub uszkodzenie opony. Niekiedy na wyważarce nie zauważalne bo wychodzi dopiero pod obciążeniem. Także koła do sprawdzenia

: wt lis 17, 2009 18:17
autor: webster1987
mate64 muszę cie zmartwić ale nie to jest przyczyną
no nie koniecznie kolego masz racje... skoro ta śrubka tam jest fabrycznie i trzyma ona tarcze to piasta i tarcza jest tek zrobiona żeby było wszystko idealnie wyważone razem z tą śrubką a skoro jej nie ma to brakuje jakiejś tam "x" masy sróbki i dlatego może bić... skoro jest miejsce na śróbke to powinna ona tam być

: wt lis 17, 2009 18:23
autor: mate64
webster1987, to nie ma znaczenia, , śrubka owszem powinna być ale jej brak nie wpłynie na drganie kierownicy.

: wt lis 17, 2009 18:51
autor: arni871
Witam wszystkich jutro sie okaze czy to od tej śrubki czy nie zobaczymy co na to powie mechanik ale jednego jestem pewny ze to od tego ostrego zahamowania coś sie stało nie wierze by sie koła w pare dni rozważyły jak przed tem t było wszystko ok z tymi kołami felgi nówki opony też nówki zakupione w czerwcu... pozdrawiam

: wt lis 17, 2009 19:21
autor: mate64
arni871, ze 3 miesiące temu tez miałem problem "samo sie". Między 90-120 drgała kiera i pulsował hamulec, tarcze wymienione, koła wyważone 2 razy, zmienione na inne, tarcze u tokarza sprawdzane, a winna okazała się piasta, która "sama sie" na naszych pięknych i równych drogach skrzywiła....Także nie mówię że się samo nie może... Sprawdź koła u gumiarza, przy tym hamowaniu mogłeś przytrzeć opone, na jakiejś dziurze mógł pęknąć kord itp itd.