Strona 1 z 1

Problem z paskiem alternatora

: ndz lis 15, 2009 21:40
autor: Longer_SDI
Mam problem z moim SDI'kiem z 98r
Po zakupie auta od razu wymieniłem m.in. mocno obkrojony pasek alternatora. Niby wszystko bylo ok ale po mniej wiecej miesiacu znowu go potargało i przy mocnej przygazówce odciete strzepy gdzieś sobie poleciały ;) zostala polowa paska i jakoś dawał rade. Po jakimś czasie silnik zacząl dziwnie wyś/gwizdać juz od ok 1500 rpm i w ogole nie brzmial jak wczesniej. Podjechalem kiedys do znajomego mechanika ale nia mial czasu i tylko potwierdzil moje przypuszczenia ze halas powoduje ów pasek. Jezdze juz tak ze 3 miechy i nawet mozna przywyknąć ;p jednak dzisiaj odpalilem silnik zeby troche nagrzac w samochodzie i po chwili zaczelo mocno dymic spod klapy. Nie bylo ognia (moze jeszcze albo juz nie) ale w ciul dymu i przecudowny smrodek palonej gumy ;]. Okazalo sie ze to ww pasek. Nie wiem dlaczego tak sie stalo. Dlaczego mogl sie zapalic pasek?? co moze byc przyczyna tego ze kroi pasek?? Jak to naprawic ??

: pn lis 16, 2009 00:15
autor: Haki
Kolego - sprawdź koła po których ów pasek śmiga. Albo masz luz i pasek nierówno chodzi bo koła się telepią na boki i jednocześnie ścina pasek albo był źle założony...
Sprawdź najpierw te luzy ...

: pn lis 16, 2009 00:43
autor: $layer
Sprawdż czy wszystkie kółka są w jednej osi. Nie współosiowość kółek oraz "bicia' kółek powodują ścinanie paska.

: pn lis 16, 2009 05:52
autor: reanimat
$layer no nie przesadzaj, jak chłopak ma sprawdzić współosiowość?? Jedynie co może to może wszystko sprawdzić na oko, niech poprostu sprawdzi bicie na kołach i naciąg paska paska klinowego

: pn lis 16, 2009 07:51
autor: Jesionvr6
po pierwsze musisz zobaczyc w jakim stanie jest sprzegielko ktore jest razem z kolkiem alternatora( w jedna strone jak krecisz to napedzasz alternator a w druga strone powinno sie krecic lzej ale juz bez napedu wirnika alternatora i jezeli tak nie jest to to wlasnie kolko jest do wymiany) i to wlasnie jest najczestsza przyczyna uszkodzen paska badz napinacza.

: pn lis 16, 2009 13:48
autor: Longer_SDI
Sprawdzilem i są luzy na kole od pompy wspomagania i na alternatorze :crazy: czy musze wymienić tylko te koła i pasek oczywiscie czy mozliwe ze lozyska tez poszly ??

[ Dodano: 16 Lis 2009 17:08 ]
Teraz to juz wszystko jest dla mnie jasne:
-musze wymienic łożysko alternatora
-pompe wspomagania (łożysko da sie wymienic ale potem uszczelniaczy nie da sie zalożyć więc nie ma sensu)
-pasek
Czy ktoś może wie jakie łożysko trzeba kupić do alternatora ?? (mkIV 1.9 SDI 98r)