Po zakupie auta od razu wymieniłem m.in. mocno obkrojony pasek alternatora. Niby wszystko bylo ok ale po mniej wiecej miesiacu znowu go potargało i przy mocnej przygazówce odciete strzepy gdzieś sobie poleciały
Problem z paskiem alternatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Longer_SDI
- Nowicjusz

- Posty: 13
- Rejestracja: ndz lis 15, 2009 21:12
- Lokalizacja: Jędrzejów
- Kontakt:
Problem z paskiem alternatora
Mam problem z moim SDI'kiem z 98r
Po zakupie auta od razu wymieniłem m.in. mocno obkrojony pasek alternatora. Niby wszystko bylo ok ale po mniej wiecej miesiacu znowu go potargało i przy mocnej przygazówce odciete strzepy gdzieś sobie poleciały
zostala polowa paska i jakoś dawał rade. Po jakimś czasie silnik zacząl dziwnie wyś/gwizdać juz od ok 1500 rpm i w ogole nie brzmial jak wczesniej. Podjechalem kiedys do znajomego mechanika ale nia mial czasu i tylko potwierdzil moje przypuszczenia ze halas powoduje ów pasek. Jezdze juz tak ze 3 miechy i nawet mozna przywyknąć ;p jednak dzisiaj odpalilem silnik zeby troche nagrzac w samochodzie i po chwili zaczelo mocno dymic spod klapy. Nie bylo ognia (moze jeszcze albo juz nie) ale w ciul dymu i przecudowny smrodek palonej gumy ;]. Okazalo sie ze to ww pasek. Nie wiem dlaczego tak sie stalo. Dlaczego mogl sie zapalic pasek?? co moze byc przyczyna tego ze kroi pasek?? Jak to naprawic ??
Po zakupie auta od razu wymieniłem m.in. mocno obkrojony pasek alternatora. Niby wszystko bylo ok ale po mniej wiecej miesiacu znowu go potargało i przy mocnej przygazówce odciete strzepy gdzieś sobie poleciały
po pierwsze musisz zobaczyc w jakim stanie jest sprzegielko ktore jest razem z kolkiem alternatora( w jedna strone jak krecisz to napedzasz alternator a w druga strone powinno sie krecic lzej ale juz bez napedu wirnika alternatora i jezeli tak nie jest to to wlasnie kolko jest do wymiany) i to wlasnie jest najczestsza przyczyna uszkodzen paska badz napinacza.

- Longer_SDI
- Nowicjusz

- Posty: 13
- Rejestracja: ndz lis 15, 2009 21:12
- Lokalizacja: Jędrzejów
- Kontakt:
Sprawdzilem i są luzy na kole od pompy wspomagania i na alternatorze
czy musze wymienić tylko te koła i pasek oczywiscie czy mozliwe ze lozyska tez poszly ??
[ Dodano: 16 Lis 2009 17:08 ]
Teraz to juz wszystko jest dla mnie jasne:
-musze wymienic łożysko alternatora
-pompe wspomagania (łożysko da sie wymienic ale potem uszczelniaczy nie da sie zalożyć więc nie ma sensu)
-pasek
Czy ktoś może wie jakie łożysko trzeba kupić do alternatora ?? (mkIV 1.9 SDI 98r)
[ Dodano: 16 Lis 2009 17:08 ]
Teraz to juz wszystko jest dla mnie jasne:
-musze wymienic łożysko alternatora
-pompe wspomagania (łożysko da sie wymienic ale potem uszczelniaczy nie da sie zalożyć więc nie ma sensu)
-pasek
Czy ktoś może wie jakie łożysko trzeba kupić do alternatora ?? (mkIV 1.9 SDI 98r)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 84 gości



