Strona 1 z 2

[Mk2] Ile obnizyc?

: śr lis 23, 2005 19:45
autor: krystian
Witam.
Mam golfa mk2 i chcialem sie poradzic ile go obnizyc aby fajnie wygladal? teraz mam amorki na ktorych z tego co wiem moge do -40 obnizyc? Czy to juz wystarczajaco? Bedzie ladnie wygladac? Mam bialego Golfa ... czy obnizyc wiecej -60 albo -80? Prosze o rade

: śr lis 23, 2005 20:03
autor: kkkubek
Jezeli chcesz aby byla konkretna gleba polecam 80/80,poszukaj znajdziesz zjecia mojego mk2 tez jest bialy i na takim zawieszeniu,ale wtedy musisz juz sie przygotowac na ciagle wypatrywanie dziurek i wszystkiego co ise dzieje na drodze,ale czego ise nie robia by ladnie wygladala fura,a jak nie chcesz tak ostro obnizac to minimlanie 60/40 bo mniej to nie ma sesu,nie beidze prawie widac :kac:

: śr lis 23, 2005 20:08
autor: krystian
kkkubek pisze:Jezeli chcesz aby byla konkretna gleba polecam 80/80,poszukaj znajdziesz zjecia mojego mk2 tez jest bialy i na takim zawieszeniu,ale wtedy musisz juz sie przygotowac na ciagle wypatrywanie dziurek i wszystkiego co ise dzieje na drodze,ale czego ise nie robia by ladnie wygladala fura,a jak nie chcesz tak ostro obnizac to minimlanie 60/40 bo mniej to nie ma sesu,nie beidze prawie widac :kac:
Tzn 60/40 to 60 na tyl czy przod? Wtedy tam gdzie daje 60 to musze chyba amory zmieniac?

: śr lis 23, 2005 20:42
autor: tauka
Dokładnie. 60 na przód 40 na tył. Amorki przydałoby się wymienić aczkolwiek niektórzy nie wymieniaja, tyle że mogą sie pogorszyć warunki jezdne. Tu nasz szef wszystko ładnie opisał http://vwforum.pl/porady/zawieszenie.html

[ Dodano: Sro Lis 23, 2005 19:45 ]
Aha i teraz zauważyłem ze masz silnik 1.3. Tak więc jeżeli chcesz kupić same spręźyny lub zawieche 40/40 to patrz,żeby była dedykowana do 1.3, bo jak kupisz od 1.8 to tył ci siądzie mniej niż przód, bo w 1.3 mamy lżejszy silnik i będzie lipa. Jak już zawieszka od 1.8 to tylko 60/40 bo wtedy to jakoś mozliwie wygląda.

: śr lis 23, 2005 20:57
autor: krystian
tauka pisze:Dokładnie. 60 na przód 40 na tył. Amorki przydałoby się wymienić aczkolwiek niektórzy nie wymieniaja, tyle że mogą sie pogorszyć warunki jezdne. Tu nasz szef wszystko ładnie opisał http://vwforum.pl/porady/zawieszenie.html

[ Dodano: Sro Lis 23, 2005 19:45 ]
Aha i teraz zauważyłem ze masz silnik 1.3. Tak więc jeżeli chcesz kupić same spręźyny lub zawieche 40/40 to patrz,żeby była dedykowana do 1.3, bo jak kupisz od 1.8 to tył ci siądzie mniej niż przód, bo w 1.3 mamy lżejszy silnik i będzie lipa. Jak już zawieszka od 1.8 to tylko 60/40 bo wtedy to jakoś mozliwie wygląda.
Ale jak 60/40 to z przodu jest 60 wiec chyba i tak bym musial z przodu wymienic? z tego co wiem to na seryjnych mozna max 40/40 tak?

: śr lis 23, 2005 21:31
autor: tauka
krystian pisze:Ale jak 60/40 to z przodu jest 60 wiec chyba i tak bym musial z przodu wymienic? z tego co wiem to na seryjnych mozna max 40/40 tak?
Dokładnie. Jak 60/40 to musisz amorki skrócone założyć. Ale osobiście to powiem że 40/40 wystarczy bo niżej to bedziesz musiał uważć na większe dziury. I jest problem z parkowaniem jak jest wyższy krawężnik. Ja tam zakupuje sprężyny 40/40 i zakładam do standartowych amorków.

: czw lis 24, 2005 01:28
autor: micab
a ja polecam minimum 60/40 lub 60/60 ale kompletny kit, a nie same sprężyny ;) a najlepiej to 80/80 ;)

: czw lis 24, 2005 02:57
autor: k3fir
zawsze zaczyna sie od 40 hehe pamietam jak sam szukalem 40 ale trafilo sie na 60/60 i teraz szukam 80. Wiec nie ma co sie rozdrabniac tylko brac optymalne 60 :okej:

: pt lis 25, 2005 00:29
autor: kkkubek
micab pisze:a ja polecam minimum 60/40 lub 60/60 ale kompletny kit, a nie same sprężyny ;) a najlepiej to 80/80 ;)
Dobrze piszesz widze ze mamy takie same zdanie na ten temat :pub:
Jak koledzy pisza nie zakladaj 40/40 bo to nie ma sesu pozniej i tak zmienisz na wiekasze,od razu kup kit 60/60 i ci wystarczy jak nie chcesz na maxa :hmm:

: pt lis 25, 2005 00:52
autor: tauka
kkkubek pisze:Jak koledzy pisza nie zakladaj 40/40 bo to nie ma sesu pozniej i tak zmienisz na wiekasze
Ja dzisiaj u kolesia założyłem zawieche -40 i jest ekstra. Auto poszło akurat tyle, żeby zlikwidować szczelinę między nadkolem a opona. Jest sztywne, ale na tyle żeby się w miarę komfortowo poruszać po naszych drogach.

: pt lis 25, 2005 01:29
autor: k3fir
tauka pisze:
kkkubek pisze:Jak koledzy pisza nie zakladaj 40/40 bo to nie ma sesu pozniej i tak zmienisz na wiekasze
Ja dzisiaj u kolesia założyłem zawieche -40 i jest ekstra. Auto poszło akurat tyle, żeby zlikwidować szczelinę między nadkolem a opona. Jest sztywne, ale na tyle żeby się w miarę komfortowo poruszać po naszych drogach.
ee tam 40 to jeszcze komfort jest :]

: pt lis 25, 2005 11:15
autor: KRIS1375
witam
jeśli nie chcesz mieć problemów z krawężnikiem
i chcesz czasami zjechać z drogi
i nie chcesz wymieniać amortyzatorów
to 40/40

: sob lis 26, 2005 18:35
autor: krystian
Mam mozilwosc kupna calego zawiasu 80/80 - przod FK, tyl KONI regulowane... czy jest sens kupna takiej gleby? ma ktos taka glebe i mi powie jak sie jezdzi? w miare czy kiepsko .. prosze o szczere odpowiedzi.

: sob lis 26, 2005 18:54
autor: k3fir
Wtedy juz ciezko jest poruszac sie. Bywa tak ze bedzie trzeba przerobic nadkola te plastikowe z przodu by opona nie tarla na wybojach czy dolkach, zalezy jaki profil opony bedzie, a i przydala by sie napewno oslona na mise :) bo urwac to szybko mozna hehe