Strona 1 z 1

SWIECACA KONTROLKA AKUMULATORA

: ndz lis 15, 2009 20:28
autor: KINKEY
Witam all!

Mam taki problem od kilku dni.
A mianowicie chodzi o to ze w moim Golfie IV (1,9 TDI ASZ 130) po odpaleniu silnika caly czas swieci kontrolka Akumulatora. Czym to moze byc spowodowane?

Dodam ze akumulator wydaje sie ok poniewaz pali na strzal i nie wyglada on jakby zdechl wiec przyczyna lezy gdzies indziej.
Kilka dni temu zauwazylem ze kontrolka mi podczas jazdy sie zaswiecila na doslownie sekunde i zgasla wtedy zbagatelizowalem problem i myslalem ze mi sie cos przewidzialo bo doslownie na jakiej dziuze migla mi kontem oka. Teraz wiem ze cos sie musialo juz wtedy dziac,
Powiedzcie mi co mam sprawdzi w najprostszy sposob co padlo i co wymienic?
I czy jazda z takim wskazaniem nie narobi wiekszego balaganu?


Prosze o rzeczowe odpowiedzi
z gory dziekuje za uzyskane informacje

PS. gdzie dokladnie znajde ten regulator napiecia? Moze ma ktos jakas fotke?

: ndz lis 15, 2009 20:31
autor: bombel-g2
prawdopodobnie juz nie długo bedzie koniec ładowania- sprawdz regulator napiecia a w szczegulnosci szczotki na alternatorze- -bo raczej powinno sie wimieniac w komplecie. - mało prawdopodobne- ale moze naciąg paska pomoze... pozdro/

: ndz lis 15, 2009 20:46
autor: jeryk10
Jezeli kontrolka pali sie twardo to sprawa jasna awaria alternatora Na rozruszniku masz kostke ktora laczy kabel wzbudzenia alternatora sprawdz ja czy jest ok Jezeli bedzie ok to awaria jest w alternatorze Sprawdz miernikiem ladowanie

: ndz lis 15, 2009 20:47
autor: K@mil_mk3
Pierwsze co sprawdz naciag paska musi sie uginac okolo 1cm ... jak bedzie dobrze no to tak jak kolega wyzej pisal regulator napiecia no i szczotki one czesto sa tego przyczyna

: ndz lis 15, 2009 20:49
autor: KINKEY
Kontrolka swieci sie twardo ani drgnie. jutro sprawdze ta kostke
Mozliwe ze objawami padania alternatora jest czeste przepalanie sie zarowek???

[ Dodano: 15 Lis 2009 20:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze czy konieczne jest wykrecanie alternatora zeby wymienic ten regulator napiecia i szczotki? Dlugo trwa wykrecenie alternatora i komu to dac z tymi szczotkami i gdzie je kupic

: pn lis 16, 2009 15:28
autor: abpel
KINKEY, przerabiale mto wczoraj i dzis.... jak pali sie kontrolka to nie masz ładowania akumulatora (skonczyly sie szczotki lub padla ktoras z diod, najbardziej prawdopodobne to szczotki) jak sie pali kontrolka aku to zmierz napiecie na klemach jak jest ok 12 V to brak ładowania. Proponuje altek wyciagniac z auta odrecic gruby kabel i wyjac wtyczke z altka (wczesniej odpiac kemy z akumulatora). Z jednej strony masz plastikowy dekiel mocowany na 3 sruby M8 odkrecasz i masz dostep do regulatora mocowany tez na 3 sruby M8. Pod takim plastikowym kapturkiem masz szczotki. Wymiana ich to wytarganie starych (uwaga nie zgubic sprezynki) załozenie nowych i polutowanie ich...jak bedziesz miał z tym problemy lub obawy to podejdz z samym regulatorem do elektromechanika i przelutuje je. Sprawdz w jakim stanie sa pierscienie po ktorych slizgaja sie sczotki czy nie popalone bo jak cos to tez do wymiany ale z tym to grubsza robota...

: pn lis 16, 2009 18:21
autor: KINKEY
A wiec Gofer zatargany do znajomego elektromechanika.
Pomiar na klemach wykazal poniezej 12V wiec brak ladowania.
Jutro na dziendobry wymiana Regolatora napiecia na szybko a jesli to nie ruszy to niestety inna uzywka. :(

Pozostaje mi sie modlic zeby byl regulator jednak a nie diody itp.

Dam znac jak sie zakonczylo.

Pozdrawiam


A wiec spalony byl wirnik altelnatora, niestety usterka wykraczala poza moje umiejetnosci i zakonczylo sie na elektromechaniku. Koszt naprawy wyniósł 200 zl. Zostal przelozony inny wirnik i jest ok wsztstko.