Strona 1 z 1

[Golf mk3] 2.0 16V vs 2.0 8V ???

: śr lis 23, 2005 17:54
autor: deSpool
Witam,
chce zmienic autko na 2.0 16V.
Prosze powiedzcie, doradzcie jakie sa roznice (oprocz wiadomych i oczywistych :), miedzy silnikami 8V i 16V w 2litrach.

Czy warto inwestowac w 150KM? Czy lepiej zostac przy 115KM?
Jakie maga byc problemy z silnikeim 16V zakladajac, ze ma male zuzycie?
Na co patrzec przy zakupie?

Nio i do wlascicieli tych 16V... jak sie jezdzi? jaka ekonomia srednio wychodzi? jak koszta? ...

...generalnie interesuje sie 20 Jahre "Jubi" Edit :)

Dzieki

: śr lis 23, 2005 18:09
autor: kubazak
Jeżeli chodzi o eksploatacje i skrajne przypadki zrypania np głowicy, rozrządu czy dołu silnika to napewno 2E bija na głowe 16v pod względem kosztów.Co do codziennej obsługi to chyba koszty są takie same.Osiągi? hmhm do 100km/h to jest już z 2 sek rożnicy dalej napewno przewaga 16 tki rośnie proporcjonalnie:)Pozatym odgłos po załozeniu stożka lub pokombinowaniu z dolotem napewno w 16 tce rewelacyjny.
W sumie 2E też mozna zrobić na 140 km głowicą i wałkiem ,myśle ze koszt ok 2000.

: śr lis 23, 2005 23:35
autor: GTO
bierz 16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v a to ze wzgledu na nowsze rozwiazanie ukladu wtryskowego, pozatym ma wiekszy zapas mocy do modyfikacji.

: śr lis 23, 2005 23:45
autor: NEMESIS
bierz 16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v

Nie może być mój ADY palił... :chytry: tylko 14l/100 :panna: :panna: :panna: :grin:

: śr lis 23, 2005 23:57
autor: djset
GTO pisze:16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v
mniej pali przy jezdzie ekonomicznej (90km/h), no ale jak sie wykorzystuje moc to wiadomo jak spalanie sie ma... 4 zaworki na cylinder daja znac... ;)

: czw lis 24, 2005 00:38
autor: rumun 69
2,0 8v jest bardziej elastyczny i bardziej trwaly no i raczej bezkolizyjny

: czw lis 24, 2005 00:41
autor: mr_simon
rumun 69 pisze:2,0 8v jest bardziej elastyczny i bardziej trwaly no i raczej bezkolizyjny
I jest najlepszy do zagazowania.

: czw lis 24, 2005 00:59
autor: ku_bi
nie słyszałem jeszcze zeby 16 paliła mniej od 8V :hmm:

a pozatym simos jest nowszym rozwiązaniem od digifanta - to wynika z serwsówki simosa :hmm:

: czw lis 24, 2005 01:11
autor: micab
dokładnie...nawet VW w swoich materiałach podaje sporo większe zużycie paliwa w 16v ;)
pozatym 150ps to droższe części czyli ewentualne naprawy, przyspieszenie od 0-100 sporo lepsze i tak samo vmax...ale w elastyczności nie ma już takiej dużej różnicy, 8v lepiej ciągnie od dołu a 16v trzeba wyżej kręcić ;)