Strona 1 z 2

wymiana płynu smarującego wspomaganie

: śr lis 23, 2005 16:19
autor: moon48
witam,
czy ktoś z Was sam wymieniał ten płyn w mk IV 1.9 tdi? czy to trudne zadanie? (nie jestem mechanikiem nawet z zamiłowania, ale radzę sobie z narzędziami;)
dzięki za pomoc,
jacek

: śr lis 23, 2005 16:55
autor: sas_gti
tego płynu generalnie sie nie wynienia bo nie ma potrzeby, chyba ze jest to spowodowane awaria przekładni albo pompy i sypie wiórami, to wtedy po remoncie należy zalac nowy płyn....inaczej nie ma potrzeby
A co sie stało ze chcesz wymienic? cos sie dzieje?

: śr lis 23, 2005 18:36
autor: woojas25
plynu sie nie wymienia ,a jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony

: śr lis 23, 2005 21:07
autor: TUTENHAMON
Witaj płynu się nie wymienia. ale jesli coś nie tak to dojdziesz po kolorze. od zbiornika odkręcasz przewód i spuszczasz go na dół.

: czw lis 24, 2005 00:20
autor: Kiler
Dokładnie - nie przewiduje się wymian tego płynu :chytry: ...

Pozdr :pub: .

: pn lis 28, 2005 10:21
autor: moon48
dziękuję Wam za odpowiedzi.
chodzi o to, że przy skręcaniu, szczególnie w trakcie manewrów parkingowych, mechanizm wspomagania hałasuje - jakby buczy. znajomy, który przywiózł mi to auto z holandii powiedział, że chyba mam za mało płynu smarującego i powinienem go uzupełnić. stąd moje pytanie.
więc jak sobie poradzić z tym buczeniem?
pozdrawy,

: pn lis 28, 2005 11:00
autor: Pablo Corrado
Zaobserwuj, że wszystkie VW buczą. Te typy tak mają. Zobacz na zbiorniczku czy masz płynu wystarczająco i jak będzie faktycznie za mało to dolej. Do MK IV tylko syntetyk-zielony, lib jeśli FEBI to żółty.

: pn lis 28, 2005 12:14
autor: Adamtd
więc sprawdź sam poziom płynu w zbiorniczku i sprawdź czy nie masz wycieków, bo inaczej to ten płyn z układu nie wyparuje

: pn lis 28, 2005 15:18
autor: moon48
git, dziękuję Wam bardzo :)

/a tak przy okazji, warsztacik w wawie jakiś polecicie? (jestem z 3miasta) oprócz zasady, gdzie drogo jak cholera/

: pn lis 28, 2005 15:40
autor: Arcturus
woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)

: wt gru 06, 2005 22:39
autor: jad1
Arcturus pisze:
woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)
mówisz, że DEXTRON III mogę dolać do każdego płynu? mam go trochę za mało a nie wiem ,jaki płyn był wlany. jeśli nie to czy płyny wspomagania można mieszać zgodnie z kolorami czy też występują jakiś gryzące się? może dodam ,że mam golfa3 '92r 1.8 55kw

: śr gru 07, 2005 01:39
autor: sas_gti
Arcturus pisze: Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)
tydzien temu kupiłem oryginalny płyn do wspomagania w SEATcie, jest jakoś zielony!!! moze to wynika z tego ze jak mowisz norma dotyczy plynów do przekladni automatycznych a przekladnia kierownicza nie jest automatyczna tylko jest wspomagana...no nie wiem tak czy inaczej mam zielony i wątpie żeby nie spełniał norm unijnych...

: śr gru 07, 2005 12:04
autor: sasetka
Witam.
Słuchajcie jestem posiadaczka VW Golfa III '92, 1.8 kat. CL i mam własnie problem z przekładnią i płynem. Przy skręcie piszczy. Tez mam podobno sprawdzic płyn i naprawić cos z przekładnią. Moje pytanie czy macie w Warszawie miejsce godnie polecenia gdzie mogłabym to zrobić ?? Dopiero zaczynam przygodę z warsztatami... A drugie pytanie to wiecie może czemu czujnik oleju wyje jak opętany... zaznaczam że olejowo był sprzawdzany i wszystko jest w porządku, wszystkie płyny, filtry wymienione... zaproponowano mi elektryczny przegląd komputera i że tam wyjdzie co jest z tym pisczeniem ale też nie wiem gdzie poza autoryzowanym serwisem mogłabym to zrobić i ile to kosztuje...

będe wdzięczna za wszelka pomoc

Agatka-sasetka :) :?

: śr gru 07, 2005 13:10
autor: sas_gti
jesli chodzi o przekładnie to nie da sie jej raczej delikatnie wyremontowac, trzeba wyjac cala i zregenerowac zeby to mialo rece i nogi, koszt nie jest maly (kilkaset złotych)

Co do teg oczujnika to stawiam ze to jakas pierdółka, najlepiej bylo by zmierzyc miernikiem czy prąd dochodzi do tego czujnika.....
Czujniki są dwa takie same koło siebie, pod brzęczyk jest podłączony ten bliżej silnika
Sprawdz czy kablek jest tam dobrze nasadzony, moze zaśniedziały styki i nie ma przejscia, ja tak ostanio miałem

Najlepiej wez jakigos faceta zeby to szybko oblukał, po co masz sie brudzić :pub: pozdrawiam

Obrazek

Obrazek]

czujnik mniej wieej jest w kółku na foto