Strona 1 z 1

Temperatura - wariuje..

: sob lis 14, 2009 17:02
autor: mzawrotniak
Witam,
od razu zaznaczę, że używałem "szukaj" ale nic konkretnego nie znalazłem.

Mam taki problem. Jakiś czas temu padł mi czujnik temperatury URUCHAMIAJĄCY WENTYLATOR. Wymieniłem go, ale wygląda na to, że na zły (zakres temperaturowy) - ale o tym za chwilę. Przed wymianą temperatura silnika utrzymywała się w granicach 90 st., wentylator ok 100 st się uruchamiał. Teraz temperatura silnika nie wychodzi powyżej 70 st. w trakcie jazdy, a nawet jeśli próbuje to wentylator uruchamia się przed 80 st.
Gdy silnik jest zimny i odpalę górny wąż chłodnicy się powoli nagrzewa, dolny jest zimny, gdy temp. przekroczy 70st na chwilę opada i dolny wąż się rozgrzewa.
Trochę się w tym pogubiłem i mam takie pytania:

1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..

Jak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..

Co sądzicie, za co się pierwsze zabrać?

: sob lis 14, 2009 17:10
autor: italiano_83
1. Co to za silnik ??? Diesel ??
mzawrotniak pisze:1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
bo jest zapewne zepsuty
mzawrotniak pisze:2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
Kup odpowiedni czujnik do swojego silnika
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..
mzawrotniak pisze:ak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..
Zdejmij ten karton z chłodnicy bo krzywdę sobie zrobisz..

: sob lis 14, 2009 17:15
autor: mzawrotniak
Sorry,
Benzyna 1.6 93'

Kartonu już nie ma, był jak było zimno, żeby cokolwiek grzało w środku..

: sob lis 14, 2009 17:31
autor: italiano_83
Więc zacznij od zamontowania odpowiedniego czujnika to podstawa...
Wymień także, termostat, jeśli po uruchomieniu zimnego silnika górny wąż robi się od razu ciepły, to zapewne termostat jest niedomknięty.. (zacina się) a potem w korku lub podczas obciążenia nie otwiera się w pełni, co ogranicza przepływ cieczy i temp. wzrasta...

: sob lis 21, 2009 15:08
autor: mzawrotniak
Więc tak,
wymieniłem termostat, wymieniłem czujnik WENTYLATORA (II stopniowy: 98 st, 102 st) i termostat otwiera się po przekroczeniu 70 st, doszło do 80 st i włączył się wentylator...
Nie wiem co dalej jest nie tak, a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?

: sob lis 21, 2009 17:39
autor: roger18sx
ja miałem podobny przypadek i stwierdziłem ze mi zegar oszukuje o 20 stopni bo ciagle mam 70 podczas jazdy a gdy chwile postoi to dojdzie do niby 80 i włancza sie wentylator i prubowałem juz 3 czujniki i tak samo.

: sob lis 21, 2009 18:04
autor: Paweł Marek
mzawrotniak pisze: a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?
bardzo możliwe, że zaniża wskazania na liczniku o te 10 stopni. Nie będziesz miuał pewności póki nie kupisz go w ASO - koło 7-8 dych. Ale jeśli i wówczas temperatura będzie za niska na liczniku to uszkodzxony będzie licznik. Niestety to są stałe problemy z którymi się borykamy. Można sprawdzić czujnik czteropinowy omomierzem. Normy dla pinów do ECU sa pwszechnie znane, ale norm dla pinów dla licznika nie widziałem, sam u siebie mierzyłem, to te wartości są niecałe dwa razy niższe niż dla ECU