Strona 1 z 1

wskaznik temperatury

: pt lis 13, 2009 23:27
autor: Przybek
Witam
Wywalila mi zaslepka i cala woda wyprysnela przy czujniku temperatury
zalalo jakies przewody i spalil sie fioletowy przewod i z pod deski poszedl dymek .
Rozwalilem wiazke i wymienilem przewod , problem w tym iz teraz wskaznik temperatury nawet sie nie ruszy.
jak moge sprawedzic czy padl czujnik czy cos sie jeszcze spalilo i ktore przewody sa odpowiedzialne?
Moze ma ktos jakies linki do schematu elektrycznego bo te z FAQ juz padly
Pozdrawiam
Ps. podlaczylem stary czujnik i nic :( co doradzicie ?

: pt lis 13, 2009 23:34
autor: Zico63b
Jeśli chodzi o czujnik dla wskazówki w zegarach (bo jest jeszcze czujnik dla komputera!) - to sprawdza sie kabel i wskazówkę poprzez dotknięcie kabelkiem do masy i wskazówka ma szybko ruszyć na wskazanie dużej temperatury (to tak piszę w uproszczeniu, bo rozumiemy ze chodzi o wskaźnik :mrgreen: ).
Jeśli tak się nie dzieje - czeka Kolegę sprawdzenie kabelka aż do skrzynki bezpieczników, ze skrzynki do licznika, wtyczki licznika, może tez bezpiecznika 16.

: pt lis 13, 2009 23:42
autor: Przybek
z komputerem jest chyba ok. bo silnik ma obroty takie jakie powinien , jak nawalil mi czujnik to obroty byly raz wysokie raz niskie.
Ktory kabel dotknoc do masy gdzzie sie on znajduje ?

: pt lis 13, 2009 23:54
autor: Zico63b
Fioletowego tam nie ma. Dla wskaźnika jest żółto -czerwony, czy taki szedł do tego "wystrzelonego" czujnika?

: sob lis 14, 2009 00:05
autor: Przybek
tez mnie to zdziwilo , fioletowy szedl do zespolu wtryskowego spalil sie od tej okraglej wtyczki do puszki bezpiecznikow .
Gdy wlaczylem ponownie zaplon zaczely mrugac dwie czerwone kontrolki , po wymianie przewodu przestaly mrugac.
Te przewod mam zewzec od czujnika temperatury ?

: sob lis 14, 2009 00:10
autor: Zico63b
Tak, żółto-czerwony można dotknąć śmiało do masy a wskaźnik powinien ruszyć na pozycję max temperatury.
Oczywiście inne w widoczny sposób uszkodzone kable powinny być naprawione, zaizolowane by nie było dalszych strat.
Liliowy (czy też fioletowy) to przewód z wtrysku do ECU a liliowo-biały to ma być zasilanie wtrysku ale zabezpieczone bezpiecznikiem 18 i powinien on zapobiec zwarciu.

: sob lis 14, 2009 00:16
autor: Przybek
ok. jutro sprawdze i dam znac
dzieki za pomoc

[ Dodano: 14 Lis 2009 14:53 ]
zwarlem przewod i zaczela mrugac kontrolka od temperatury i oleju a wskazowka wychylila sie tylko kawaleczek na sekunde dwie:(
bezpieczniki sa ok
Gdzie dalej szukac ?
Pozdrawiam

: ndz lis 15, 2009 01:51
autor: Zico63b
Dziwne...
Teraz chyba trzeba się przyjrzeć licznikowi.
We wtyku licznika pin 23 wchodzi taki sam kolor czyli żółto-czerwony, to dalszy ciąg tego od czujnika na silniku. Należałoby tek kabelek znów dotknąć do masy, co się będzie działo. Dodatkowo w tej wtyczce jest kabel czarny,ma na nim być prąd po włączeniu zapłonu a na brązowym zawsze masa. Jeśli tak jest a mimo to wskazówka nie rusza po dotknięciu do masy - to padło coś w liczniku.
Gdyby była taka możliwość by podmienić licznik na chwilę - było by dobrze: można wyeliminować uszkodzenie w liczniku.
A nie ma innych widocznych "na oko" uszkodzeń?