Witam Panowie mam taką sprawe mam golfa IV silnik 1.4 16V 75 koni benzyniak
Od jakiegos czasu nie wiem co sie z nim dzieje obroty strasznie mi skaczą i dość często gaśnie bez powodu a do tego bardzo dużo pali za 10 zł przejade tylko 10 km :/ jeżdże juz po mechanikach elektrykach i nikt nie wie co może z nim być jak tak dalej pójdzie bede musiał jechac do salonu a teraz u mnie ciężko z kasą :/ wymieniłem w nim juz sonde lambda bo wyszło że popsuta ale to nic nie dało przy podpieciu pod komputer również nic nie wyszło a kilka razy podpinałem, silnik jest w porządku bo mi własnie dzisiaj mechanik całkowicie wszystko posprawdzał byłem nawet sprawdzić katalizator myśleliśmy że może to to ale również to nie ma nic wspólnego juz sam nie wiem co mam robić może miał z Was tez ktoś coś takiego i wie co na to poradzić pomóżcie
spadajace obroty i duże spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spadajace obroty i duże spalanie
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 22:27 przez Miniek, łącznie zmieniany 2 razy.
..:: VW 4 ::..
Miniek, piszesz tak:
czyli 100 zł/100km , czyli ponad 20l/100km. Oznacza to że albo Ci się benzyna nad zawory ssące zamiast być precyzyjnie wtryskiwana, albo masz problemy z mocą z tak błahych powodów, jak przestawiony rozrząd kiepska kompresja, nieszczelny układ dolotowy, itd. można by długo wymieniać. Zalewanie się silnika nadmiarem paliwa bardzo pasuje do tego co opisujesz, i tak sie zastanawiam czy ktoś robił analizę spalin, że nie wspomnę o sprawdzeniu jak dzieła układ sterowania (jego czujniki w blokach Vaga) i odczycie błędów. Nie chce mi się wierzyć aby odczyty z sondy i analizatora były prawidłowe przy takim zużyciu paliwa. Do tego przy spalaniu takich ilości paliwa powinno z rury walić czarnym dymem. Piszesz jeszcze, że:Miniek pisze:do tego bardzo dużo pali za 10 zł przejade tylko 10 km :/
Ale czy nie ograniczałeś się tylko do odczytu błędów? Czy zapisywałaś logi podczas jazd próbnych aby je potem przeanalizować?Miniek pisze:przy podpieciu pod komputer również nic nie wyszło a kilka razy podpinałem
JaroW
Więc jest tak własnie od czasu jak mi obroty tak zaczęły skakać to mi zaczął tak dużo palić i dokładnie za każde 10 zł robie tylko 10 km czyli tak jak pisałeś za 100 zł 100 km :/ rozrząd był sprawdzany i jest wszystko dobrze i paliwa na silniku też nie mam właśnie a analizy spalin napewno nikt nie robił. Tak jak pisałem byliśmy katalizator sprawdzać bo mnie juz mechanik wysłał jedyne co mi powiedzieli to to że mało spalin wypuszcza i że te spaliny sa delikatnie ciepłe a nie wrzące tak jak powinny być sami sie ździwili jak powiedziałem że auto ma właśnie moc tylko to że gaśnie i dużo pali wiec dla każdego to zagadka.
Co do błędów to byłem u elektryka na komputerze pokasował mi wszystkie błędy i kazał przejechać 100 km po czym znowu do niego przyjechałem i po raz kolejny sprawdził to już nic nie wyskoczyło i on sam powiedział że nic więcej on nie zrobi, to już mechanik był nawet wczoraj u innego elektryka na komputerze i też nic nie wyszło :/ Mają mi coś jeszcze kombinować w poniedziałek dlatego tutaj pytam bo zawsze później powiem mechanikowi co może być a jak Wy mi juz nie pomozecie to jedyne serwis mnie czeka
Co do błędów to byłem u elektryka na komputerze pokasował mi wszystkie błędy i kazał przejechać 100 km po czym znowu do niego przyjechałem i po raz kolejny sprawdził to już nic nie wyskoczyło i on sam powiedział że nic więcej on nie zrobi, to już mechanik był nawet wczoraj u innego elektryka na komputerze i też nic nie wyszło :/ Mają mi coś jeszcze kombinować w poniedziałek dlatego tutaj pytam bo zawsze później powiem mechanikowi co może być a jak Wy mi juz nie pomozecie to jedyne serwis mnie czeka
..:: VW 4 ::..
I wg mnie tu jest kupa, bo zamiast kasować błędy powinien je zapisać/wydrukować, a następnie sprawdzić w blokach jak pracują elementy odpowiedzialne za te błędy, pogonić auto z podłączonym kompem, zapisać logi i porównać z danymi kontrolnymi w tabelach serwisowych. Do paru TDI mam coś takiego, ale niestety nie posiadam nic do benzyniaków.Miniek pisze:Co do błędów to byłem u elektryka na komputerze pokasował mi wszystkie błędy i kazał przejechać 100 km po czym znowu do niego przyjechałem i po raz kolejny sprawdził to już nic nie wyskoczyło i on sam powiedział że nic więcej on nie zrobi, to już mechanik był nawet wczoraj u innego elektryka na komputerze i też nic nie wyszło
Może Ci np. MAP wariuje, albo TPS czy jakaś inna cholera.
Jeszcze małe sprostowania bo coś mi się zjadło poprzednio.
miało być benzyna leje nad zawory.Jarowo pisze:Oznacza to że albo Ci się benzyna nad zawory ssące zamiast być precyzyjnie wtryskiwana
A tak przy okazji może podasz kod silnika to może ktoś coś więcej dorzuci.
JaroW
Witam,
Czy kolegaMiniek, rozwiązał swój problem? Gdyż mój też pali podobnie :/ przepustnica świeżo przeczyszczona, zaadaptowana, rozrząd nowy i ustawiony, filtry wymienione.. a ja tylko patrze jak wskazówka paliwa opada w stronę zera Jakaś masakra! Co w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić? Zawory, sonde czy coś w innego w tym silniku lubi szwankować i dawać taki efekt?
Czy kolegaMiniek, rozwiązał swój problem? Gdyż mój też pali podobnie :/ przepustnica świeżo przeczyszczona, zaadaptowana, rozrząd nowy i ustawiony, filtry wymienione.. a ja tylko patrze jak wskazówka paliwa opada w stronę zera Jakaś masakra! Co w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić? Zawory, sonde czy coś w innego w tym silniku lubi szwankować i dawać taki efekt?
Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 268 gości