Chłodnica paruje
: pt lis 13, 2009 17:21
Witam serdecznie.
Dzisiaj, przy temperaturze 5 stopni C, stałem z 15 minut w korku, gdzie maksymalnym biegiem była dwójka. Przejechałem z 500 m, i znow korek, ale juz z parującą chłodnicą. Normalnie spod maski pare widziałem. Zdziwienie mnie ogarnęło, bo wskaźnik temperatury zbytnio za połowę sie nie wychylił.
Sprawdziłem to i faktycznie paruje chłodnica.
Parowanie widzę tylko jak samochód stoi, jadąc, nawet powoli nie widać jej, ale jest to na pewno spowodowane tym że para jest pchana w stronę samochodu, więc nie wylatuje. Para wydobywa się od strony wentylatora.
Ogrzewanie mam, leci gorąco (można powiedzieć - na rozgrzanym jest "sauna")
W układzie jest petrygo, ostatnio wymieniane.
wiatrak działa, ostatnio odpowietrzałem układ i się włączył jak go grzałem, fakt dość późno ale włączył
Co mogę wymienic zeby zapobiec takiemu przegrzewaniu? Od czego zacząć? Jakiś czujnik? (jesli tak to proszę o info gdzie go zlokalizować.
Oto zdjęcie w momencie parowania
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
--------------------------------------
PS. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale to silnik Diesla 1,6 TD JR, wiec jeśli temat powinien być w dziale "diesel" to proszę o przeniesienie.
Dzisiaj, przy temperaturze 5 stopni C, stałem z 15 minut w korku, gdzie maksymalnym biegiem była dwójka. Przejechałem z 500 m, i znow korek, ale juz z parującą chłodnicą. Normalnie spod maski pare widziałem. Zdziwienie mnie ogarnęło, bo wskaźnik temperatury zbytnio za połowę sie nie wychylił.
Sprawdziłem to i faktycznie paruje chłodnica.
Parowanie widzę tylko jak samochód stoi, jadąc, nawet powoli nie widać jej, ale jest to na pewno spowodowane tym że para jest pchana w stronę samochodu, więc nie wylatuje. Para wydobywa się od strony wentylatora.
Ogrzewanie mam, leci gorąco (można powiedzieć - na rozgrzanym jest "sauna")
W układzie jest petrygo, ostatnio wymieniane.
wiatrak działa, ostatnio odpowietrzałem układ i się włączył jak go grzałem, fakt dość późno ale włączył
Co mogę wymienic zeby zapobiec takiemu przegrzewaniu? Od czego zacząć? Jakiś czujnik? (jesli tak to proszę o info gdzie go zlokalizować.
Oto zdjęcie w momencie parowania
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
--------------------------------------
PS. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale to silnik Diesla 1,6 TD JR, wiec jeśli temat powinien być w dziale "diesel" to proszę o przeniesienie.