Strona 1 z 1
Nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa
: pt lis 13, 2009 10:48
autor: Fox_00
Witam

Niedawno robiłem sobie Swap na Vr6.
Od samego początku pokazywało mi błędną ilość paliwa w zbiorniku.
Myślałem może że to wina czujnika poziomu paliwa (pływaka).
Wysiadła mi pompa no i razem z pompą wymieniłem także pływak.
Lecz niestety wskazania jak były tak dalej są błędne.
Po zalaniu paliwa do pełna wskazówka podnosi się lekko, ale tylko na sam początek rezerwy i tak stoi cały czas, aż do momentu, aż wyjadę gdzieś za 50zł benzyny...
I moje pytanie jest następujące ...
Co może być przyczyną tych złych wskazań ?
czy licznik może jest walnięty (wskazówka) czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tego ?
Jakiś przewód masowy albo coś ??
Pozdrawiam
: pt lis 13, 2009 11:10
autor: Lipek81
Odłącz wtyczkę przy baku i zewrzyj kabelki od czujnika poziomu - jak strzałka pójdzie na maxa, to czujnik walnięty. Czujnik działa na zasadzie potencjometru i może po prostu w jednym miejscu ścieżka jest uszkodzona.
: pt lis 13, 2009 20:42
autor: Fox_00
Lipek81, tak też już sprawdzałem i niestety unosi się do rezerwy i trzymie się nadal na czerwonym polu ...
Co jeszcze można by było sprawdzić??
: pt lis 13, 2009 20:46
autor: bongo
Fox_00, a zegary masz z trójki?Bo może być taka sytacja jak przy swapie licznika z IV do III,na odwrót pokazywał wskaznik przy starym pływaku...
: pt lis 13, 2009 20:53
autor: Fox_00
bongo, zegary z III Vr6 z bodajże 94 roku

a wiązkę pod pompę musiałem poprowadzić nową bo przedtem miałem diesla i tylko kable od czujnika poziomu szły do baku ...
: pt lis 13, 2009 22:19
autor: bongo
Fox_00, pływak w baku,moim zdaniem tam jest przyczyna.
: sob lis 14, 2009 23:28
autor: Fox_00
bongo pisze:Fox_00, pływak w baku,moim zdaniem tam jest przyczyna.
Pływak razem z pompą paliwa wymieniłem od normalnie jeżdżącego anglika i działał jak był wsadzony w tamtym aucie, bo sam musiałem to demontować

: ndz lis 15, 2009 02:05
autor: mate64
Fox_00 pisze:tak też już sprawdzałem i niestety unosi się do rezerwy i trzymie się nadal na czerwonym polu ...
a co się dzieje kiedy włączysz zapłon przy odłączonej wtyczce?
Jeśli sytuacja jest podobna to walnięty zegar jest przyczyną. Pływak możesz sprawdzić mierząc opór na np pustym w połowie i na full.
: sob mar 20, 2010 09:50
autor: Fox_00
mate64 pisze:a co się dzieje kiedy włączysz zapłon przy odłączonej wtyczce?
wtedy nic się nie dzieje ...
Tak sobie myślałem bo zegar dochodzi zawsze tylko do tego samego momentu ... może się blokuje tam gdzieś albo coś wskazówka ...
zegary i tak muszę zmienić bo wczoraj się dowiedziałem że niestety kupiłem od 4 garów :/ a mówił gość że od VR6 są :/
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:49 ]
Niestety po zmianie zegarów nadal brak poprawy, ta sama sytuacja :/
Pokusiłem się i wczoraj jeszcze raz sprawdziłem pływak i działa :/
Co jeszcze może być odpowiedzialne za złe wskazania ?
VAG jakby co to nic nie pokazuje ... :/
: sob mar 20, 2010 17:53
autor: Lipek81
Licznik masz walnięty niestety...
: sob mar 20, 2010 18:56
autor: Fox_00
Też tak myslałem dlatego kupiłem inny licznik i jest to samo...
A jakieś dwie godziny temu znowu wpadłem na "wspaniały" pomysł i przełożyłem jeszcze inny licznik od kumpla i też ni ch***

: sob mar 20, 2010 22:40
autor: Lipek81
Ale tylko wskaźnik paliwa nie działa, czy coś jeszcze - np. wskaźnik temperatury? Jeżeli zwarłeś kabelki od czujnika - i doszedł on do połowy, to coś z licznikiem, albo połączeniami do licznika. Zakładam, że masę masz dobrą na czujniku poziomu... Ewentualnie zewrzyj jeszcze fioletowy kabelek od czujnika do masy - ale nie do kabelka, tylko do nadwozia.
: sob mar 20, 2010 23:46
autor: Fox_00
Tylko wskaźnik poziomu paliwa nie działa, reszta jest ok.
W poniedziałek pokombinuje, bo mnie to męczy już jak nie wiem ...
Pojeżdżę trochę i jadę na stacje bo nie wiem ile taki VR mi zje i kiedy się paliwo skończy i tak w kółko na stacji jestem :/
ale przynajmniej cały czas pełen bak

hehe