Nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa

Post autor: Fox_00 » pt lis 13, 2009 10:48

Witam :)
Niedawno robiłem sobie Swap na Vr6.
Od samego początku pokazywało mi błędną ilość paliwa w zbiorniku.
Myślałem może że to wina czujnika poziomu paliwa (pływaka).
Wysiadła mi pompa no i razem z pompą wymieniłem także pływak.
Lecz niestety wskazania jak były tak dalej są błędne.

Po zalaniu paliwa do pełna wskazówka podnosi się lekko, ale tylko na sam początek rezerwy i tak stoi cały czas, aż do momentu, aż wyjadę gdzieś za 50zł benzyny...

I moje pytanie jest następujące ...
Co może być przyczyną tych złych wskazań ?
czy licznik może jest walnięty (wskazówka) czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tego ?
Jakiś przewód masowy albo coś ??

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 10:59 przez Fox_00, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 13, 2009 11:10

Odłącz wtyczkę przy baku i zewrzyj kabelki od czujnika poziomu - jak strzałka pójdzie na maxa, to czujnik walnięty. Czujnik działa na zasadzie potencjometru i może po prostu w jednym miejscu ścieżka jest uszkodzona.



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pt lis 13, 2009 20:42

Lipek81, tak też już sprawdzałem i niestety unosi się do rezerwy i trzymie się nadal na czerwonym polu ...

Co jeszcze można by było sprawdzić??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 13, 2009 20:46

Fox_00, a zegary masz z trójki?Bo może być taka sytacja jak przy swapie licznika z IV do III,na odwrót pokazywał wskaznik przy starym pływaku...



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pt lis 13, 2009 20:53

bongo, zegary z III Vr6 z bodajże 94 roku :)
a wiązkę pod pompę musiałem poprowadzić nową bo przedtem miałem diesla i tylko kable od czujnika poziomu szły do baku ...



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 13, 2009 22:19

Fox_00, pływak w baku,moim zdaniem tam jest przyczyna.



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob lis 14, 2009 23:28

bongo pisze:Fox_00, pływak w baku,moim zdaniem tam jest przyczyna.
Pływak razem z pompą paliwa wymieniłem od normalnie jeżdżącego anglika i działał jak był wsadzony w tamtym aucie, bo sam musiałem to demontować :)



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lis 15, 2009 02:05

Fox_00 pisze:tak też już sprawdzałem i niestety unosi się do rezerwy i trzymie się nadal na czerwonym polu ...
a co się dzieje kiedy włączysz zapłon przy odłączonej wtyczce?

Jeśli sytuacja jest podobna to walnięty zegar jest przyczyną. Pływak możesz sprawdzić mierząc opór na np pustym w połowie i na full.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob mar 20, 2010 09:50

mate64 pisze:a co się dzieje kiedy włączysz zapłon przy odłączonej wtyczce?
wtedy nic się nie dzieje ...
Tak sobie myślałem bo zegar dochodzi zawsze tylko do tego samego momentu ... może się blokuje tam gdzieś albo coś wskazówka ...
zegary i tak muszę zmienić bo wczoraj się dowiedziałem że niestety kupiłem od 4 garów :/ a mówił gość że od VR6 są :/

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:49 ]
Niestety po zmianie zegarów nadal brak poprawy, ta sama sytuacja :/
Pokusiłem się i wczoraj jeszcze raz sprawdziłem pływak i działa :/
Co jeszcze może być odpowiedzialne za złe wskazania ?
VAG jakby co to nic nie pokazuje ... :/



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob mar 20, 2010 17:53

Licznik masz walnięty niestety...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob mar 20, 2010 18:56

Też tak myslałem dlatego kupiłem inny licznik i jest to samo...
A jakieś dwie godziny temu znowu wpadłem na "wspaniały" pomysł i przełożyłem jeszcze inny licznik od kumpla i też ni ch*** :crazy: :(



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob mar 20, 2010 22:40

Ale tylko wskaźnik paliwa nie działa, czy coś jeszcze - np. wskaźnik temperatury? Jeżeli zwarłeś kabelki od czujnika - i doszedł on do połowy, to coś z licznikiem, albo połączeniami do licznika. Zakładam, że masę masz dobrą na czujniku poziomu... Ewentualnie zewrzyj jeszcze fioletowy kabelek od czujnika do masy - ale nie do kabelka, tylko do nadwozia.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob mar 20, 2010 23:46

Tylko wskaźnik poziomu paliwa nie działa, reszta jest ok.
W poniedziałek pokombinuje, bo mnie to męczy już jak nie wiem ...
Pojeżdżę trochę i jadę na stacje bo nie wiem ile taki VR mi zje i kiedy się paliwo skończy i tak w kółko na stacji jestem :/
ale przynajmniej cały czas pełen bak ;) hehe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości