Strona 1 z 1

Seat toledo AFN - ściąga auto podczas jazdy

: czw lis 12, 2009 21:26
autor: roman_tyk
Witam wszystkich!
Piszę w sprawie problemu, z jakim boryka się mój znajomy. Otóż auto ściąga mocno (bardzo mocno w lewo). Na postoju kręci się lżej kierownicą w lewo niż w prawo. Tak samo podczas jazdy. Koła są proste i wyważone, zbieżność ustawiona. Dwóch mechaników, jak to tej pory nie zna przyczyny. Dodam iż po zdjęciu koła widać opryski smaru z przegubu. Czy może być to jego wina? (nic nie stuka ani nie puka podczas skrętu) czy też wahacza (diagnosta zawiechy powiedział ze wszystko ok, wszystko proste) bądź maglownicy. Orientujecie się czy jakiś znachor z Wrocławia poradzi sobie z takim problemem?

Kierownicę trzeba na prawdę mocno trzymać w rękach.

Pozdr

: czw lis 12, 2009 21:29
autor: mishabest
skoro mówią że zawias ok to przyjrzałbym się oponom, z doświadczenia wiem że mogą powodować dosyć mocne ściąganie, przełóż tył na przód albo lewe z prawym w przodzie zamień i zobacz jak wtedy auto zareaguje.

: czw lis 12, 2009 21:31
autor: roman_tyk
mishabest pisze:skoro mówią że zawias ok to przyjrzałbym się oponom, z doświadczenia wiem że mogą powodować dosyć mocne ściąganie, przełóż tył na przód albo lewe z prawym w przodzie zamień i zobacz jak wtedy auto zareaguje.


Już tak robiłem żadnego efektu (przekladanie kol). Auto na złych oponach nie ściąga aż tak mocno, a tutaj trzeba trzymać kierownicę i czasami nawet się siłować z nią.

: czw lis 12, 2009 21:57
autor: wawel
Proponuje podnieść przód i sprawdzić czy nie blokuje lewego koła.Jeżeli samochód ma wspomaganie to odpalić i jeżeli po odpaleniu same skręcą koła to wina wspomagania.Oczywiście oba koła w górze.Może być też uszkodzony mechanizm różnicowy.

: pt lis 13, 2009 01:02
autor: Jarowo
roman_tyk, możesz wrzucić wydruki z tej geometrii?

: pt sty 08, 2010 17:35
autor: roman_tyk
wawel pisze:Proponuje podnieść przód i sprawdzić czy nie blokuje lewego koła.Jeżeli samochód ma wspomaganie to odpalić i jeżeli po odpaleniu same skręcą koła to wina wspomagania.Oczywiście oba koła w górze.Może być też uszkodzony mechanizm różnicowy.
Tej jednej rzeczy kolega nie próbował... Czy znacie jakiegoś mechanika z Wrocławia co by się tym nie dorgo zajął? Nie mam takiego podnośnika żeby podnieść środek auta.

: pt sty 08, 2010 22:44
autor: greg
roman_tyk, podjedź do gumiarza i poproś żeby ci dźwignął auto a ty zobacz czy taki sam opór - jeśli nie wina oporu to musi być geometria bo napisałeś
roman_tyk pisze:Na postoju kręci się lżej kierownicą w lewo niż w prawo

: pt sty 08, 2010 22:49
autor: doggie
jak będzie coś nie tak z maglownicą i wspomaganiem to też może ściągać

: pt sty 08, 2010 22:52
autor: greg
mettenos pisze:jak będzie coś nie tak z maglownicą i wspomaganiem to też może ściągać
właśnie miałem dopisać - że może wspomaganie coś szwankuje, że daje za dużo siły na lewo ale najpierw sprawdź te rzeczy powyżej bo to już raczej desperacja