Strona 1 z 1
Rytmiczne stukanie, trzepanie całym autem.
: czw lis 12, 2009 19:01
autor: h2so4
Witam.
Co może być powodem/co sprawdzić w związku z następującym objawem: Wraz z przyśpieszaniem od około 10 km/h wzwyż, zaczyna coś rytmicznie stukać, szybciej wraz ze wzrostem prędkości i jak puszczam pedał gazu a auto hamuje silnikiem. Przy 80/90 km/h czuć jak telepie się całe auto i gałka zmiany biegów. Stukanie nie zależy od obrotów silnika, po zrzuceniu na luz to stukanie jest coraz wolniejsze i ustaje, potrafi stuknąć kilka razy jak wpadnę w jakieś koleiny/nierówności. Najbardziej stuka kiedy przyśpieszam, mniej kiedy hamuje silnikiem. Co ciekawe nie stuka podczas łuków w lewo tylko podczas jazdy na prost i łuków w prawo, wydaje mi się też że stuka w okolicach lewego przedniego koła choć głowy nie daję uciąć.
Przegub raczej nie - myślę, że najpierw stukałoby przy przyśpieszaniu na skręconych kołach a u mnie zaczeło się nagle. Może krzyżak, poduszki - jak po sprawdzić? Może macie jeszcze jakieś pomysły?
: czw lis 12, 2009 19:03
autor: Haki
Sprawdzić na początek 2 rzeczy - poduszki (silnik i skrzynia )
Oraz samo sprzęgło...
: czw lis 12, 2009 19:07
autor: h2so4
Jak sprawdzę poduszki?
Sprzęgło "bierze" na takim samym poziomie jak zawsze, znasz jakiś inny sposób na jego sprawdzenie poza wykręcaniem i jego oględzinami?
: czw lis 12, 2009 19:10
autor: Haki
h2so4 pisze:Jak sprawdzę poduszki?
Sprzęgło "bierze" na takim samym poziomie jak zawsze, znasz jakiś inny sposób na jego sprawdzenie poza wykręcaniem i jego oględzinami?
Wzrokowo zobaczysz czy wszystko z nią jest ok . Będzie widać pęknięcia itp...
: czw lis 12, 2009 19:16
autor: h2so4
Dzieki serdeczne, pukciki dodam potem - poczekam, może jeszcze ktoś jakieś typy podrzuci
[ Dodano: 12 Lis 2009 18:23 ]
Jeszcze pytanie - ile dokładnie poduszek ma skrzynia i silnik (silnik 1,6 aee) ??
: czw lis 12, 2009 19:34
autor: Haki
Z tego co pamiętam to po 1 sztuce ,ale głowy nie dam

: ndz lis 22, 2009 19:15
autor: h2so4
zajrzałem pod auto i były niedokręcone śruby półosi prawej, dokręciłem i stukanie znacznie ustało ale z każdym kolejnym kilometrem bylo coraz glosniejsze. Jak sprawdzić przebuby wewnetrzne? Czy mogą to być one?
: ndz lis 22, 2009 19:33
autor: $layer
Któryś przegub wewnętrzny ci siadł. Najprawdopodobniej ten rozkręcony. Może jeszcze być pierścień mosiężny który ci trzyma flansze od przegubu na mechanizmie różnicowym.
: ndz lis 22, 2009 20:10
autor: h2so4
A Można jakoś sprawdzić który to? Szarpałem półośkami - niby żaden niema luzu promieniowego ale gdy szarpałem tym który był dokręcony, cichutko stukał.
Podobno każdy golf pow 70 koni ma pierścień tłumiący na dłuższej półosi - mój ma 75 koni, takie lekkie wytłoczenie jakby pod ten pierścień widzę ale go tam niema i wydaje mi sie że nigdy nie było - nie wiem, może to ma związek.
W celu sprawdzenia może po prostu wyjąć te przeguby i sprawdzić jak się kręcą?
Co jeszcze, wyciągnę półoś ze skrzynie nie ruszając piasty i zbieżności zarazem?
Na allegro przeguby wewnętrzne kosztują niecałe 60 zł wiec kupie (ale czy w zestawie jest ten pierścień o którym piszesz - aukcja z wewnętrznymi ale zdjęcia gość ma zewnętrznych, dlatego pytam). Czy jest różnice w wenętrzych przegubach na prawą i lewą stronę? Chce kupic jeden w ciemno bo zanim przyjdzie z all to mnie zima zastanie i zastanawiam się czy jeden i ten sam będzie pasował do krótkiej i długiej półosi?
: pn lut 15, 2010 00:26
autor: tomek0710
odświeżam temat, tez miałem podobny problem w moim mk3 1.9D, od momentu kiedy auto ruszyło coś pukało z prawej strony, im szybciej tym szybszy był stukot, podniosłem przód auta i kiedy kręciłem prawym kołem w pewnym momencie coś stawiało spory opór i był słyszalny ten trzask (pojedynczy stuk), ale jako, że nie miałem bardzo czasu, możliwości i zbyt dużych umiejętności to odstawiłem gofera do mechanika, ten mi powiedział, że to przegub zewnętrzny skasował mnie na 150zł no i było w sumie dobrze, ale teraz po 2 miesiącach wczoraj znów zaczęło stukać, to może być ten sam przegub? czy może na coś innego stawiać?
dodam, że puka cały czas jak auto jest w ruchu, niezależnie od tego czy jest na luzie czy na biegu przy wciśniętym sprzęgle tez słychać, na wstecznym też puka, przy skręcaniu się jakby nasila trochę.