Strona 1 z 1

Wymiana półosi.

: śr lis 11, 2009 18:36
autor: Niedzwiadek18
Witam. Wczoraj mialem niemily wypadek :( wrabalem sie przodem w kraweznik... na pierwszy rzut oka wahacz i poloska do wymiany bo pokrzywione jak diabli.. auto skacze jak kangur :( Moje pytanie jest nastepujace czy wymiana prawej półosi (tej dłuższej) jest trudna? wymienia ja na kanale czy jak ? :( jaka kwote mam przygotowac na naprawe? Pozdrawiam.

: śr lis 11, 2009 18:39
autor: miś fazi
prawą się wymienia identycznie jak lewą , robota na kanale , można z podnośnika , ale po co sie gimnastykować :bajer:

: śr lis 11, 2009 18:44
autor: Fahoo
wymiana banalna
zdejmujesz koło
odkręcasz nakrętkę centralną
odkręcasz zacisk
jarzmo
zdejmujesz tarczę
odkrecasz koncówke drązka kierowniczego
odkrecasz śrube od sworznia zwrotnicy
łomem naginasz wahacz do dołu
zbijasz przegób z wielowypustu na piaście
od strony skrzyni odkrecasz śruby na imbus
robiłem to dosłownie przedwczoraj bo zmieniałem łożysko w przednik kole

: śr lis 11, 2009 20:10
autor: Czakus
miła robota, na pewno sobie poradzisz.

: śr lis 11, 2009 21:14
autor: wania1989
Od strony skrzyni masz przegub przykręcony na na torxy....Nie na imbusy....Coś podobnego jak przy telefonach....Rozkręcałem dziś skrzynie i uwierz aż tak łatwo nie jest.....Wymienić przegub...

: śr lis 11, 2009 21:24
autor: Paweł Marek
Niedzwiadek18 pisze:jaka kwote mam przygotowac na naprawe?
roboty z godzinka, a koszty zależą od tego co zmieniasz, czy całą półoś czy bez przegubów

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 8:25 pm ]
Sróby przegubu wewnętrznego lej daj na klej typu Loctite

: czw lis 12, 2009 02:14
autor: sHpAaKu
Fahoo pisze:wymiana banalna
zdejmujesz koło
odkręcasz nakrętkę centralną
odkręcasz zacisk
jarzmo
zdejmujesz tarczę
odkrecasz koncówke drązka kierowniczego
odkrecasz śrube od sworznia zwrotnicy
łomem naginasz wahacz do dołu
zbijasz przegób z wielowypustu na piaście
od strony skrzyni odkrecasz śruby na imbus
robiłem to dosłownie przedwczoraj bo zmieniałem łożysko w przednik kole
Proponuje uprościć.... hamulcy i końcówki drążka kierowniczego nie ma sensu sciągać. Ja to robię w takiej kolejności: najpierw luzuje śrubę środkową, potem cały przód do góry na kobylki, koło precz, sworzeń wbyijam tak jak Fahoo słusznie napisał żeby zbieżności nie stracić. Dzięki temu że przód jest w górze kolumne łatwo skręcić i odciągnąć na bok, przegub powinien berz przeszkód wyjśc z piasty. Niedzwiadek18 gdybyś musiał go jednak wybijać to nie bij bezpośrednio w przegub bo gwint zniszczysz i potem nie będzie co na nim zakręcić. Łoma generalnie nie polecam, chyba że faktycznie wahacz na śmietnik się nadaje. Śruby można wymienić sobie na imbusy lub nawet dla spokoju pod nasadke żęby uniknąć objechania łba. Z lockthredami też ostrożnie bo sa takie że potem palnikiem trzeba podgrzewać żeby odkręcić.

: czw lis 12, 2009 09:25
autor: KrystO
Dorobienie przedłużki do klucza ok.100cm. żeby wyjść poza obrys auta bardzo ułatwi sprawę.
Dobrze wtedy odkręcić/przykręcić przegub.

: pt lis 20, 2009 00:29
autor: Niedzwiadek18
koledzy a jaki tam jest torx ?? ile kosztuje nowa póloś juz z przegubami ? bo przeguby pewnie tez poszly po takim strzale;/ geometria pewnie tez do zrobienia ?

: pt lis 20, 2009 01:18
autor: sHpAaKu
Niekoniecznie musiały. Rozbierzesz to zobaczysz. Półoś na szroci za 30-50zł znajdziesz.

: pt lis 20, 2009 14:23
autor: Niedzwiadek18
nie wie moze ktos z jakiego silnika jeszcze bedzie pasowala ta poloska? ja mam AAM 1,8 ??

http://allegro.pl/item818258932_vw_golf ... polos.html

ta bedzie dobra???