Strona 1 z 2
Tarcze nacinane i wiercone-żywotnosć klocków?
: śr lis 11, 2009 12:28
autor: Fahoo
Niech ktoś mnie oświeci jak jest naprawdę.....
Na ile starcza klocek przy tarczy wierconej i nacinanej względem tarczy standardowej?
Prosze o odpowiedzi osoby jeżdzace na takim setupie a nie teoretyzowanie że to-że tamto
z góry dziękuję
Proszę o uwagi odnośnie pylenia,grzania,krzywienia tarcz itp czekam na obszerne info
: śr lis 11, 2009 13:22
autor: Steryd126
Witam, ja w swoim mk3 mam zestaw tarcze brembo max wentylowane nacinane niewiercone i klocki ferodo premier , zestaw założony bez żadnych modyfikacji układu, według mnie po przejechaniu na nich około 20 tys hamulec według mnie jest skuteczniejszy nie grzeje sie tak mocno, wczesniej miałem zwykłe tarcze niewentylowane więc może to dlatego. Klocki zużywają się tak samo ale za to jest lepsze odprowadzenie pyłu z klocków. Jedynym mankamentem tego zestawu jest to,że przy ostrym zhamowaniu z około 130 km/h lub więcej jest uczucie jakby tarcza była lekko krzywa bo są takie dziwne drgania, przy mniejszych prędkosciach tego nie ma. czytałem troche na forum i niektórzy użytkownicy brembo też to mają i ogólnie nie polecaja tych tarcz. ja ogólnie jestem zadowolony z tego zestawu .
: śr lis 11, 2009 13:50
autor: TAZ
Ja zauważyłem 20% szybsze ścieranie klocków. Przy hamowaniu z dużych prędkości jest głośno.
: śr lis 11, 2009 15:24
autor: tympy mechanik
ja w moim mk3 mam tarcze wentylowane nacinane ATE POWER DISC i do tego klocki textary hamowanie jest takie ze okulary z nosa spadają ale niestety klocki sie sypią bardzo szybko oststnio zmieniałem po 7000km odrazu dodam ze ja zmieniam klocki jak jest na nich jeszcze 3 mm okładziny bo wtedy juz przy mocniejszych hamowaniach zaczyna trzepać kierą jak założę nowe klocki tego problemu nie ma a co do dźwięków jakie wydają tarcze nacinane to słychać takie tyrkotanie przy hamowaniu zależy z jaką siłą sie hamuje najczęściej na zegarach mam 160km/ha czasem i więcej
to też ma wpływ na zużycie klocków
: śr lis 11, 2009 15:43
autor: Ceglarz
Fahoo, Miałem nawiercane/nacinane Keplery i klocki Ferrodo Premier starczyło to na jakieś 38tkm. Wadą jest, że potrafią być głośne przy hamowaniu z dużych prędkości.
: śr lis 11, 2009 16:00
autor: Fahoo
sprawa wygląda tak
kupiłem nówki brembo wentylowane-gładkie po 5000-6000 km biją i musze je na coś wymienić ale....zastanawia mnie jedno czy warto zmienić na nacinane i wiercone? czy nadal stosowac tarcze standard
producentem tarcz w tym wypadku ma być MIKODA sprawdzona i za rozsądny hajs.....
nie chciał bym mieć wrazenia ,że sie coś mi mieli lub trze jak przy skończonych klockach...
tak ma wygladać tarcza
aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
: śr lis 11, 2009 20:24
autor: tympy mechanik
: śr lis 11, 2009 20:32
autor: Kulon
Fahoo pisze:aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
jak dobrze zahartujesz nowe tarcze to nie będą Ci biły - to napewno
klocki - temat jak rzeka - jak jeździsz ostro to wiadomo że szybciej Ci się zużyją na tarczy nacinanej - przecież o to chodzi że jak jest gwałtowne hamowanie to tarcza ma za zadanie ścięcie jakiegoś tam ułamka milimetra klocka żeby hamowanie było efektywne i aby nie powstawał efekt aquaplaningu
a jak jeździsz ostro - to niestety szybko się zużywa i może lepiej zainwestować w profi komplet niż komuś z dupy zrobić garaż
sam zjechał już całe tarcze brembo max - dla mnie OK - polecam
teraz założyłem dla odmiany ATE power disc - nie czuje różnicy od poprzedniego kompletu
kilku kolegów założyło już te tarczy mikody z kącikaMK4 i narazie opinie pozytywne ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci
: śr lis 11, 2009 20:47
autor: J.B.S.
Ja śmigam na zestawie ATE power disc i klockach ATE przejechane mam niecałe 30 tyś. Nie zauważyłem szybszego zużycia klocka. Przy większych prędkościach troszkę głosniej ale nie zbyt nachalnie. Teraz mam już klocki do wymiany zostało niecałe dwa milimetry
: śr lis 11, 2009 20:50
autor: tympy mechanik
Kulon pisze:efekt aquaplaningu
wszystko fajnie kolego ale ten efekt co ty teraz napisałeś to chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni i nie ma to związku z hamulcami
Kulon pisze:ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci
a to dobre podoba mi sie i pewnie jest to prawda
[ Dodano: 11 Lis 2009 19:52 ]
na kiepskich tarczach i kiepskich klockach wystepuje zjawisko FADINGu...ktore narasta lawinowo wraz ze wzrostem temperatury klocek-tarcza. Zjawisko polega na smarowaniu styku klocek-tarcza goracymi gazami ktore wydostaja sie z klocka;
: śr lis 11, 2009 20:59
autor: Kulon
tympy mechanik pisze:chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni
na jedno wychodzi - grunt że rozumowanie miałem dobre - jest to takie uczucie jak naciskasz na hamulec a czujesz że wogóle nie hamujesz zwłaszcza po ostrej jeździe i hamowni to tak jak opona się zachowuje na głębokiej kałuży
tympy mechanik czepiasz się słówek
: śr lis 11, 2009 22:28
autor: Fahoo
Kulon, mocno ci hałasuje?
bo kurka nie mogę się zdecydować gładkie czy nacinane...nigdy nacinanych nie miałem
: śr lis 11, 2009 22:56
autor: tympy mechanik
nie chodzi mi o to żeby sie czepiać twoich słówek tylko o to ze później ktoś to przeczyta jakiś nowicjusz i bedzie później rozpowiadał takie bzdury więc cie poprawiłem tak samo jak mnie poprawiają jak coś palne więc luz
: śr lis 11, 2009 23:18
autor: Fahoo
Kulon,
jak dobrze zahartujesz nowe tarcze to nie będą Ci biły - to napewno
hmm opisz jak ty to robisz?
ja swoje brembo szanowałem i tak mi sie odpłąciły