Strona 1 z 1

ET felgi?????

: wt lis 22, 2005 19:44
autor: mohi77
Może mi ktoś wytłumaczyć co to jest właściwie to ET felgi???, i czy naprawde jest tak ważne jak o nim mówią :cool: Mogę kupić felgi na zimę do mojego golfika ( obecnie jest chyba ET 38 ) jednak mają nieco inne ET od nominalnego ET43. Hmmm takze nie wiem czy się takie felgi nadają do mojego sam. może ktoś ma doświadczenia z zakładaniem takich felg do golfika, o ile można to zrobić :) ???

Re: ET felgi?????

: wt lis 22, 2005 20:13
autor: Zbikra
ET czyli tzw. OFFSET obręczy, to odległość, o jaką przesunięta jest powierzchnia mocowania obręczy (do bębna lub piasty) w stosunku do środka szerokości płaszcza obręczy. Offset ma wartość 0 jeżeli powierzchnia mocowania felgi do piasty lub bębna wypada dokładnie między jej obrzeżami (tj. przechodzi przez środek płaszcza obręczy). Offset może mieć wartość ujemną lub dodatnią. Wartość dodatnią ma wówczas, gdy powierzchnia mocowania jest przesunięta "na zewnątrz" pojazdu (czyli koło "chowa" się pod karoserię auta). Analogicznie - wartość ujemna skutkuje wysunięciem kół poza boczny obrys samochodu. Skutki niewłaściwie dobranego offsetu mogą być różne: od zmiany własności trakcyjnych pojazdu (zmiana rozstawu kół może skutkować np. zmianą kierowalności czy zdolności pokonywania zakrętów przez pojazd) do uszkodzenia opon, gdy wystają one poza boczny obrys pojazdu ograniczony listwami zabezpieczającymi

: wt lis 22, 2005 20:33
autor: Tomasz Żaguń
Zbikra pięknie napisane ,fachowo. :okej: Tak z ciekawości to niema oznaczeń z + lub - bo nigdy ich niewidziałem.Mam fegi ET 0 13 cali KOSA oczy wyłażą.Ale czy są takie o ujemnej wartości???Może wiesz?

: wt lis 22, 2005 20:42
autor: czyś
Tomasz Żaguń pisze:Zbikra pięknie napisane ,fachowo. :okej: Tak z ciekawości to niema oznaczeń z + lub - bo nigdy ich niewidziałem.Mam fegi ET 0 13 cali KOSA oczy wyłażą.Ale czy są takie o ujemnej wartości???Może wiesz?
Pewnie są. Gdyby jescze ktoś opisał "przespawki" które ludzie robią w poldkach, maluchach i pf 125 (a przynajmniej kiedyś robili, bo te typy są już na wymarciu :) ), to et ujemne byłoby pewnie.

Aw golfach et (offset, odsadzenie felgi) et 45-43-38-35 dla stalówek 14 cali do szerokości 185 nie powinno robić dużej różnicy. Sam mam w Mk2 (fabrycznie et 38 ) felgi 14' od Mk 3 et 45, drugi komplet alusów 14' et 45, jeździłem na 14' et 38 (zapas) 35 (seat po mariażu z VW, bmw "trójka" starsze typy na 4 śruby - pasowały idealnie). Dużych różnic nie było, poza wizualnymi - et 45 w porównaniu z et 35-38 głębiej chowa się w nadkole, czyli tak, jakby auto było o 1-1,4 cm węziej posadowione (ale fakt, najszersze laczki miałem 185).

: wt lis 22, 2005 20:49
autor: Zbikra
W samochodach nie stosuje się obręczy z ujemnym OFF-setem, bo byłoby trudno umiejscowić np. bębny lub tarcze hamulcowe.
Z ujemnym OFF-setem mozna się spotkać np. w ciężarówkach z kołami bliźniaczymi. Praktycznie są tam dwie identyczne felgi odwrócone w sposób lustrzany względem siebie, ale, formalnie, mówi się, że ta "zewnętrzna" felga ma offset ujemny.

: wt lis 22, 2005 21:33
autor: mohi77
no obecnie mam 185/65/R14 a te kółka są 175/65/R14.........czyli bedzie jeszcze bardziej wąski sam....:)))

: wt lis 22, 2005 21:41
autor: czyś
mohi77 pisze:no obecnie mam 185/65/R14 a te kółka są 175/65/R14.........czyli bedzie jeszcze bardziej wąski sam....:)))
Jeśli masz golfa 2 lub 3, to 185/65 r 14 ma za wysoki profil. Balon jest, koło jest za duże.

175/65 R 14 to oki (lub 185/60 r 14)

: śr lis 23, 2005 11:17
autor: B_O_N_K
Letnie mam na ET38, zimówki ET45, jedne i drugie to 15". Opony 185/55R15 oraz 195/50R15 i nic nigdzie nie przyciera. Tak więc możesz zakładać śmiało ;)

PozdróVWka ;)