Strona 1 z 1

kontolka oleju

: wt lis 10, 2009 16:23
autor: yayo84
witam
mam taki problem w moim golfie , że nie wiadomo dlaczego podczas jazdy zapala się kontrolka oleju . Olej jest ( nawet troszke ponad stan ) , nigdzie nie cieknie ( ciekło ale powymieniałem simeringi przy rozrządzie , pod miską olejową i uszczelke klawiatury ) , ciśnienie oleju jest w normie , wymieniłem czujnik oleju .
Nie miga za każdym razem , tylko wtedy gdy wchodze z niskich obrotów na wyższe . Wystarczy , że wyłącze silnik i zapale po chwili znowu , a czujnik się uspokaja .
Co to może być , czy zły czujnik ciśnienia oleju ( był z czarną końcówką to kupiłem z czarną bo wiem , że chyba wg koloru się kupuje ) , czy może jest to wina zbyt dużej ilości oleju , a może jednak to pompa oleju .
mam golfa 3 z 93 r silnik 1.4 CL ( ABD bodajże ) . Prosze o pomoc bo już naprawde nie wiem co mu dolega .
z góry dziękuje i pozdrawiam

: wt lis 10, 2009 16:46
autor: Marioo
Napewno nie powinieneś miec oleju ponad stan.
Najlepiej było by podłączyć się pod VAG!. Może to być pompa oleju, a może być wadliwy czujnik - tylko wydaje mi się, że wtedy cały czas by się świeciła kontrolka.

: wt lis 10, 2009 17:10
autor: thesperado
Ciśnienie pomierzyć. Albo najpierw podmienić czujnik. Oleju powinno być tak mniej więcej w połowie na miarce, między minimum a maximum. Nie powinno się wlewać oleju ponad stan, może wypchać uszczelki simeringi i silnik będzie spalał olej co się źle odbije na świecach i wydechu(szybko się katalizator zapcha).

: wt lis 10, 2009 17:23
autor: Qto
Były przypadki na forum, że badziewiasty filtr oleju powodował takie szopki.
I tak jak koledzy wyżej napisali, za wysoki poziom oleju nie wskazany.

: wt lis 10, 2009 18:06
autor: yayo84
ciśnienie zmierzyłem jest prawidłowe , czujnik wymieniłem w tamtym tygodniu . A jak na szybko pozbyc się troche oleju??? Na jutro to mi potrzebne a nie dysponuje ani garażem ani niczym podobnym . samochód stoi pod blokiem .

: wt lis 10, 2009 18:26
autor: thesperado
Bez spuszczania przez odkręcenie śruby w misce olejowej, strzykawa i wężyk do silnika przez bagnet i wyciągać. Trochę pracochłonne ale przynajmniej bez rozchlapanego oleju się obejdzie ;-) . Albo jak olej ma być niebawem do wymiany, to wymienić i nalać już tyle ile trzeba ;-) .

: wt lis 10, 2009 18:42
autor: eero
Zastanawia mnie to mierzenie ciśnienia oleju. Jeżeli sygnał włącza się tylko w pewnych okolicznościach to znaczy się, że w tym momencie jest za małe ciśnienie, więc skąd wiadomo, że ciśnienie oleju jest potem mierzone we właściwym momencie?

Jeżeli chodzi o to to mogą być takie rozwiązania:
-za małe ciśnienie oleju
-wadliwe czujniki
-wadliwy licznik

Jest sposób na wyłączenie tego- przynajmniej czujnika wysokiego ciśnienia (ale stracisz wtedy czujnik- tzn. nie będzie juz informacji o ciśnieniu oleju- dopoki go znowu nie podłączysz), należy, za pomocą kabelka podłączyć czujnik do masy, samo odłączenie czujnika nic nie da.

Aha, mieć olej ponad stan to prawie tak samo niebezpieczne jak mieć poniżej stanu. Oleju nie można już dolewać gdy znajdzie się w pozycji między zakratkowaną strefą, a wygięciem bagnetu. Wg instrukcji można dolać olej do pozycji między zakratkowaną strefą, a zagięciem bagnetu tylko w przypadku dużego obciążenia samochodu- np. ciągnięcia przyczepy w górzystym terenie. Jeżeli olej jest powyżej zagięcia bagnetu to należy odessać olej.